کد خبر: 638117
تاریخ انتشار :

چگونه در 24 ساعت بهترین‌های مشهد را تجربه کنیم؟

در شمال شرقی استان خراسان، مشهد مقدس ترین شهر ایران قرار دارد. اگرچه مهمترین مکان دیدنی مشهد، حرم رضوی است، اما این شهر دارای جاذبه‌های بسیار دیگری است. با راهنمایی ما برای استفاده بهینه از یک روز در مشهد، درباره این منحصر به فرد ترین مقصد بیشتر بدانید.

چگونه در 24 ساعت بهترین‌های مشهد را تجربه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای خرید بلیط هواپیما مشهد یا رزرو تور مشهد می‌توانید به سایت آسمان هفتم مراجعه کنید. پشتیبانان آنلاین آسمان هفتم 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما مسافران عزیز می‌باشند.

روز خود را با گشت و گذار در حرم رضوی آغاز کنید

روز خود را زود و با حرکت به سمت جاذبه اصلی مشهد یعنی حرم رضوی آغاز کنید. با مساحتی نزدیک به 600000 متر مربع (64583463 فوت مربع)، اینجا مکانی است که می توانید وقت بگذارنید و به عبادت و زیارت بپردازید.

بردن دوربین‌ و کیف‌ به داخل  مجاز نیست و مردان و زنان از درگاه‌های پرده‌دار مختلف وارد می‌شوند. خانم ها حتما باید چادر بپوشند که گاهی می توانید چادر را از هتل خود قرض بگیرید.

در این مجموعه هفت صحن وجود دارد که مملو از جمعیت عظیمی از زائران است که از سراسر جهان برای زیارت این حرم سفر می کنند - سالانه حدود 20 میلیون نفر از اینجا بازدید می کنند.

در بیرون مجموعه حرم رضوی بگردید

فقط داخل مجموعه نیست که ارزش دیدن دارد - بیرون نیز موارد جالبی برای بازدید در انتظار شماست. این مجموعه شامل مسجدی متعلق به قرن پانزدهم است که به نام مسجد 72 شهید شهرت یافته است که نشان دهنده بینش دینی خراسان است. این مسجد به خاطر کاشی کاری های خاصش معروف است و چراغ های خارق العاده ای نیز در آن به نمایش گذاشته شده است.

در پارک کوه سنگی پیک نیک داشته باشید

بعد از این همه قدم زدن در مجموعه حرم رضوی، حتماً به یک استراحت و سرو ناهار نیاز خواهید داشت، پس برای نشستن به پارک کوه سنگی بروید. در اینجا کافی شاپ ها و رستوران های زیادی وجود دارد که نوشیدنی و تنقلات سرو می کنند.

پارک کوه سنگی به عنوان یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر است که همه چیز در آن وجود دارد - حتماً از دریاچه و کوه‌های زیبا دیدن کنید. حتی یک پارک تفریحی نیز وجود دارد که اگر با کودکان سفر می کنید برای آنها عالی است!

روستای کنگ را کشف کنید

کمتر از یک ساعت با ماشین از مشهد، روستای کنگ قرار دارد که معمولاً آن را «ماسوله خراسان» می‌نامند. این روستا پر از پلکان و خانه‌های خشتی است که به شدت فتوژنیک است. بسیاری از خانه ها دارای سقف های خاکی و ایوان-بالکن با جویبارهای جاری در میان کوچه ها هستند.

شام را با شیشلیک میل کنید

بعد از این همه پیاده روی، وقت شام است. همان کاری را که مردم محلی انجام می دهند انجام دهید و غذای مخصوص این منطقه یعنی همان شیشلیک را میل کنید. این گوشت کبابی لطیف از قسمت دنده گوسفند است، بنابراین چیزی متفاوت با چلو کباب هایی که ممکن است قبلاً با آن آشنا شده باشید به شما می دهد. شیشلیک معمولا با برنج خورده می شود و مکمل خوبی برای آن می باشد.

برای یک سفر یک روزه صبح روز بعد

از مشهد به سمت شمال غربی به سوی آرامگاه فردوسی که به نام طوس شناخته می شود، حرکت کنید. شاعر نامی فردوسی در اینجا به دنیا آمد - او سراینده منظومه شاهنامه بود که ماجراهای شاهان ایرانی را روایت می کرد. آرامگاه فردوسی مجموعه‌ای است که از پایه‌ای از مرمر سفید و بنایی تزئین‌شده با چهار ستون در اطراف آن که صحنه‌هایی از شاهنامه را نشان می‌دهد، ساخته شده است. همچنین یک بنای یادبود سنگی برای فردوسی وجود دارد که می‌توان آن را تحسین کرد و باغ‌های اطراف نیز مکانی دوست‌داشتنی برای قدم زدن در اطراف است.

با ملاقات از این مکان ها می توانید در طول یک روز هر آنچه جالب و دیدنی است را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها