کد خبر: 638174
تاریخ انتشار :

مایکروسافت برای ارتش آمریکا تراشه‌های پیشرفته می‌سازد

شرکت مایکروسافت برای ارتش ایالات متحده تراشه‌های پیشرفته مربوط به فناوری‌های فضای ابری، هوش مصنوعی و خودکار سازی مبتنی بر یادگیری ماشینی خواهد ساخت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"شتاب دهنده فناوری امنیت ملی ایالات متحده"(NSTXL) به شکل رسمی اعلام کرد که شرکت "مایکروسافت" را برای ساخت تراشه‌های پیشرفته به منظور استفاده در ارتش ایالات متحده انتخاب کرده است.

"تام کین" از مدیران ارشد مایکروسافت گفت: از لحاظ تاریخی، الزامات امنیتی مرتبط با توسعه میکروالکترونیکی، توانایی وزارت دفاع ایالات متحده را برای استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها محدود کرده است.

وی افزود: استفاده از بهترین شیوه‌های تجاری برای کمک به سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه و ارائه طراحی میکروالکترونیک‌های پیشرفته و قابل اعتماد و ایمن که کاربردهای امنیتی خواهند داشت، هدف یک پروژه جدید تحت حمایت وزارت دفاع آمریکا موسوم به "نمونه‌های اولیه میکروالکترونیک‌های مطمئن و سریع"(RAMP) با استفاده از قابلیت‌های تجاری پیشرفته است.

این اولین بار نیست که "مایکروسافت" و وزارت دفاع آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند. این دو نهاد سابقه همکاری ۴۰ ساله برای ارائه نوآوری تجاری در امنیت ملی دارند.

مایکروسافت همچنین ائتلافی از شرکت‌ها را برای توسعه قابلیت‌های طراحی که بتواند به اولویت‌های ماموریتی وزارت دفاع کمک کند، رهبری می‌کند و این اولین مرحله از این برنامه جدید است.

در مرحله دوم، این شرکت‌ها تراشه‌های یکپارچه سفارشی و "سیستم روی تراشه"(SoC) را با مصرف انرژی کمتر، عملکرد بهبود یافته، کاهش اندازه فیزیکی و قابلیت اطمینان بهبود یافته برای کاربرد در سیستم‌های وزارت دفاع توسعه خواهند داد.

بیش از ۱۵ شرکت در این ائتلاف جاه‌طلبانه حضور دارند که مشهورترین آنها عبارتند از شرکت‌های "مایکروسافت"، "اینتل"، "زیمنس" و  بی‌اِی‌ای سیستمز".

با این حال تاکنون جزئیات کمی در مورد نحوه عملکرد این تراشه‌های جدید و اینکه دقیقا از چه چیزی تشکیل خواهند شد، فاش شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که این تراشه‌های جدید دارای برنامه‌های کاربردی حیاتی در فضای ابری، هوش مصنوعی و اتوماسیون، امنیت و اطمینان قابل سنجش با قابلیت یادگیری ماشینی هستند.

در عین حال تصور می‌شود که نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هر دو تمایل دارند از این تراشه‌ها استفاده کنند که نشان می‌دهد کدام نهادهای دولتی بیشتر احتمال دارد از این تراشه‌های آینده ‌نگرانه استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها