کد خبر: 470367
تاریخ انتشار :

داورزنی: فعلا جام جهانی مهم‌تر از تمدید قرارداد کی‌روش است/ با استعفای خادم موافقت نکردیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا داورزنی امروز در حاشیه مسابقات اسکی قهرمانی آسیا در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات مختلف پاسخ داد.
به گزارش نامه نیوز، وی درباره استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی گفت: وزارت ورزش با این موضوع موافقت نکرد و خادم باید سفت و سخت به کارش ادامه دهد. بحثی هم که مطرح کرده تقریباً در ۳۵ سال گذشته با آن دست به گریبان بوده‌ایم و در رشته‌های مختلف نزدیک به ۲۵۰-۲۴۰ بار با نمایندگان این رژیم در رویدادهای مختلف بین‌المللی مواجه شده‌ایم که ورزشکاران ما مسابقه ندادند، اما اینکه این بحث چطور دنبال شود، نباید به فضای رسانه‌ای و فضای مجازی کشیده شود.
معاون وزیر ورزش افزود: باید شرایط و امکاناتی فراهم کنیم و تدبیری اندیشیده شود و به‌گونه‌ای باشد به منافع ملی کشور آسیبی نرسد. با هماهنگی و تدبیر دستگاه‌های بالادستی نظیر شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذی‌ربط، می‌توان شرایطی فراهم کرد که علاوه‌ بر حفظ و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های نظام حقی از کشورمان تضییع نشود و عزت و منافع ملی نیز زیر سؤال نرود. باید این شرایط را با تدبیر پیش ببریم.
داورزنی درباره نگرانی‌ها از بابت تمدید قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی گفت: اولویت فعلی ما آمادگی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی است و هر آنچه که کی‌روش و فدراسیون برای آماده‌سازی تیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، باید تدارک ببینیم. ورود به این مباحث و اینکه کی‌روش بعد از جام جهانی چه کاری می‌خواهد انجام دهد به بعد از این مسابقات برمی‌گردد که از اختیارات فدراسیون فوتبال است تا در باره آینده کاری کی‌روش تصمیم بگیرد.
وی درباره حضور شعبانی‌بهار در انتخابات فدراسیون تیروکمان و شائبه حمایت وزارت ورزش از وی گفت: حق او بوده است و کاندید شده است. اینکه در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه کسی انتخاب می‌شود، به مجمع بستگی دارد و تشخیص با اعضاست، شعبانی‌بهار هم مانند سایرین برای حضور در انتخابات فدراسیون ابراز علاقه کرده است. این رشته یک رشته المپیکی است و علاقه‌مندان زیادی دارد، ما هم از تصمیم مجمع حمایت می‌کنیم، اما اینکه این‌طور تعبیر شود شعبانی‌بهار از سوی وزارت ورزش کاندید شده و حمایت وزارتخانه را دارد، درست نیست.
وی ادامه داد: ۲۰ مجمع انتخاباتی را در این ماه‌ها برگزار کردیم که شرایط به‌گونه‌ای بود که اعضای مجمع تصمیم‌گیرنده بودند. تصمیم‌گیری در مجمع فدراسیون تیروکمان نیز مانند ۱۲-۱۰ فدراسیونی که انتخابات آنها در سال ۹۷ برگزار خواهد شد، با اعضاء خواهد بود.
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص تداوم حضور ناطق نوری در فدراسیون بوکس و در اختیار داشتن امکانات این فدراسیون گفت: نمی‌دانم چرا دوستان این‌قدر به این بحث می‌پردازند. ناطق نوری ۲۸ سال برای بوکس زحمت کشیده است و با اعلام خودش مسئولیت فدراسیون را به فرد دیگری واگذار کرد، ما هم به‌عنوان فردی که زحمت زیادی برای این رشته کشیده، او را به‌عنوان رئیس افتخاری معرفی کردیم. موضوعی که در بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی هم عمومیت دارد. باید به کسوت و زحمات ناطق احترام بگذاریم. اینکه او از یک دفتری در فدراسیون چند ساعت در روز استفاده می‌کند، نباید به‌عنوان یک موضوع منفی دیده شود. وی در تصمیمات بوکس دخالتی نمی‌کند، اما اگر نیاز به مشورت باشد،‌ کمک خواهد کرد. تا زمانی که احساس کند حضور داشته باشد، باید به این موضوع احترام گذاشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها