کد خبر: 620215
تاریخ انتشار :

نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا منتفی شد/ میزبانی ایران محفوظ است

دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، بعید است در آستانه المپیک نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا برگزار شود اما حق میزبانی ایران همچنان محفوظ است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کیکاووس سعیدی  درباره ی اینکه قرار بود نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا خرداد در ایران برگزار شود و اکنون  برگزاری این نشست در دستور کار قرار گرفته است یا خیر ، بیان کرد: بخاطر شرایط کرونا  تمام اجلاس ها به صورت ویبنار برگزار می شود و البته تاریخی هم از سوی شورای المپیک آسیا اعلام نشده است. فعلا منتفی است چون در آستانه بازی های المپیک هستیم. بعید است این نشست برگزار شود اما این حق میزبانی برای ما محفوظ خواهد بود تا در فرصت های مناسب تری آن را برگزار کنیم.

سعیدی در مورد افزایش بودجه فدراسیون کشتی از سهم کمیته ملی المپیک از 4 به 6 میلیارد تومان گفت: کشتی همیشه در ادوار مختلف المپیک مدال آور بوده است و هیات اجرایی  با درک شرایط موجود و هزینه ها به این جمع بندی رسید بودجه کشتی را افزایش دهد. کمیته ملی المپیک بر اساس توانش کمک های مالی را افزایش داد. بنای ما حمایت حداکثری از رشته های المپیکی است به ویژه رشته هایی که شانس گرفتن مدال و البته خوش رنگ ترین مدال را دارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا این افزایش بودجه کشتی موجب اعتراض بقیه رشته های شانس مدال در المپیکی نمی شود، تاکید کرد: به همه رشته ها کمک شده و فدراسیونی نیست که مازاد بر بودجه خود، کمک مالی دریافت نکرده باشد. کمک های مالی هم براساس حجم فعالیت ها و برنامه ها، تعداد کسب سهمیه، اردو ها و شانس مدال توزیع شده است. سال گذشته نیز علاوه بر 30 میلیارد بودجه مصوب، بالغ بر 20 میلیارد کمک داشتیم که رقم قابل توجهی بوده است.

او در مورد سفر مسئولان ورزش افغانستان به ایران گفت: گروه بلند پایه ای از افغانستان به تهران می آیند و چند روز در ایران هستند تا در مورد توسعه همکاری و ظرفیت های موجود صحبت کنیم و دیداری با وزیر و رییس کمیته ملی المپیک دارند. سپس بازدیدهایی از آکادمی ملی المپیک و موزه و برخی از فدراسیون ها دارند و نشست مشترکی را هم با روسای فدراسیون هایی که زمینه همکاری بین دو کشور وجود دارد، برگزار می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها