کد خبر: 624864
تاریخ انتشار :

رئیس کمیته ملی المپیک: دوست نداشتم بروم توکیو ولی می‌رم!

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: جهانفکریان آسیب دیده و کمیسیون پزشکی امروز نظر خود را اعلام خواهد کرد اما در مجموع وضعیت جهانفکریان نرمال نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک: دوست نداشتم بروم توکیو ولی می‌رم!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری درباره حضور در المپیک توکیو عنوان کرد: درخواست من این بود که نروم اما سرپرست کاروان و وزیر ورزش تاکید کردند من در این بازی حضور داشته باشم. البته برنامه من از تیم سرپرستی متفاوت است و در اجلاس هایی که کمیته بین المللی المپیک برگزار می کند، حضور پیدا می کنم.  

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه در جریان بازی‌های توکیو با مقامات بین‌المللی دیدارهایی خواهد داشت، یادآور شد: ملاقات هایی را با روسای کمیته ملی المپیک کشورها و با روسای فدراسیون جهانی رشته هایی که با آنها در چالش هستیم مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک و کاراته خواهیم داشت. در این جلسات مشکلات خود را حل و فصل خواهیم کرد. 

صالحی‌امیری ادامه داد: معمولاً در هر سفر ۵ تا ۱۵ ملاقات داریم که در این بازی‌ها تعداد دیدارها بیشتر خواهد شد. حوزه دیپلماسی موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم. کار تخصصی را نصرالله سجادی سرپرست کاروان و کادرش انجام می دهند. ما قوی ترین نیرو را برای سرپرستی انتخاب کردیم و بهتر از او شناسایی نکردیم و کادر جوانی هم کنارش قرار دارد.

  

صالحی امیری درباره پیش‌بینی خود از نتیجه کاروان در المپیک توکیو گفت: کاروان ما انگیزه زیادی دارد اما نباید توقعات را بالا ببریم. ۱۱ هزار نفر در المپیک شرکت می‌کنند و ۱۳۰۰ نفر روی سکو می‌روند. کاروان ما تا این لحظه پیروز شده چون ورزشکاران ما جزو آن ۱۱ هزار نفر حاضر در المپیک هستند. 

وی با اشاره به جایگاه والیبال و بسکتبال در جهان خاطرنشان کرد: این دو تیم جایگاه خوبی در جهان دارند اما نباید این انتظار را داشته باشیم که روی سکو بروند چون با واقعیت ها مطابقت ندارد. داورزنی یکی از سه مربی برتر جهان را آورده اما ظرفیت والیبال و بسکتبال ما همین است و نمی توانیم اتفاقی بزرگتر آن را خلق کنیم، مگر اینکه معجزه اتفاق بیفتد. 

صالحی‌امیری وی با ابراز امیدواری از مدال‌آوری کشتی تصریح کرد: مطمئنیم که کشتی ما حتماً در المپیک توکیو خواهد درخشید. کاراته نیز به روزهای درخشانی رسیده بود و از این رشته انتظار زیادی داشتیم و داریم اما ناگهان دیدید که بهمن عسگری ورزشکار اخلاق مدار ما از سهمیه المپیک حذف شد. اما نباید  او را تخریب کرد چراکه اتفاقی که برای او افتاد یک اشتباه بود و نباید او را مقصر جلوه داد. 

رئیس کمیته ملی المپیک درباره سهمیه که پریسا جهانفکریان در وزنه‌برداری به عنوان تنها بانوی این رشته در المپیک کسب کرده گفت: این نکته را باید بگویم برخی اتفاقات در دست ما نیست، اتفاق ناخواسته ای برای جهانفکریان رخ داد و او از ناحیه دست آسیب دید. البته او جراحی کرده است. کمیسیون پزشکی امروز  نظر نهایی خود را اعلام می کند اما شرایط جهانفکریان در مجموع نرمال نیست. 

وی افزود: همه ورزشکاران در تلاشند تا کام ملت را شیرین کنند اما تا این لحظه پیروز هستیم چرا که خیلی از کشورها آرزوی حضور در المپیک را دارند اما ۶۷ سهمیه گرفته ایم‌. 

بر اساس اعلام رئیس کمیته ملی المپیک جوایز در نظر گرفته شده برای مدال آوران در المپیک از دلار به یورو تغییر کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها