کد خبر: 639729
تاریخ انتشار :

معلمان بخوانند / صفر تا صد اخبار رتبه بندی

رتبه بندی معلمان به یکی از مهم ترین بحث ها تبدیل شده و همچنان درباره جزئیات آن صحبت می‌شود.

معلمان بخوانند / صفر تا صد اخبار رتبه بندی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
 
امروز بررسی رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار داشت اما بالاخره جزئیات و روند اجرایی شدن این لایحه به چه صورت است.

افزایش ۳ تا ۶ میلیونی حقوق معلمان

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای آینده و با تصویب مجلس ۱۲۵ هزار میلیارد ریال منابع برای اجرای لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان اختصاص می‌یابد که در طول ۶ ماه آینده اجرایی شدن این لایحه با مصوبه مجلس در نظر گرفته شده است که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

​وی بیان کرد: اشتغال‌زایی برای ۶۰ هزار جوان اردبیلی در دستور کار است که درصدد هستیم حقوق معلمان را بین ۳ تا ۶ میلیون تومان افزایش دهیم که برای اجرایی شدن کامل این لایحه در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال آینده باید برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرد که در راستای تامین منابع برای اجرایی شدن این لایحه تمهیدات لازم به عمل آمده و امید می‌رود با تلاش‌های به انجام رسیده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

میزان حقوق معلم با رتبه پنج

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره رتبه بندی معلمان بیان کرد: بر اساس طرح رتبه بندی که اجرای آن از ۳۱‌شهریورماه ۱۴۰۰ خواهد بود، پایین‌ترین و حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

او افزود: معلمان بر اساس طرح رتبه بندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافتی خواهند داشت. بر اساس طرح رتبه بندی هیچ معلمی از این پس کمتر از ۸ میلیون و ۲۰‌هزار تومان دریافتی نخواهد داشت. افزایش حقوق معلمان علاوه بر این حقوق بر اساس جایگاه آن‌ها در رتبه بندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان هر ۶ سال یکبار طبق ارزیابی‌های انجام شده حائز رتبه بالاتر خواهند شد. یک معلم با رتبه پنج درحال حاضر ۱۰ میلیون دریافتی دارد، با اجرای طرح رتبه بندی جدید، حقوق این افراد به حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

رفع ابهامات رتبه بندی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش کشور طی چند روز گذشته درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هایی که در مجلس شده است قطعا برای همسان سازی حقوق معلمان تلاش‌هایی انجام می‌شود، ولی در حال حاضر ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: به محض تصویب رتبه بندی فرهنگیان این کار را انجام می‌دهیم.

احمدی لاشکی درباره زمان بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان در مجلس گفت:این موضوع باید از طریق مجلس پیگیری شود و نمایندگان هم قول دادند تا از هفتم مهر که مجلس فعالیتش آغاز می‌شود این موضوع در اولویت باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها