کد خبر: 640168
تاریخ انتشار :

سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

استخراج رمزارز تا کی ممنوع است؟

استخراج رمز ارزها تا ۱۵ اسفندماه متوقف است و این ممنوعیت به واسطه کاهش مصرف برق و کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها است.

استخراج رمزارز تا کی ممنوع است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
بر اساس خبر منتشر شده در رسانه‌ها مجدد فعالیت ماینرها ایرانی متوقف شد و سید مهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت، در نامه‌ای به علی رسولیان، رئیس هیئت عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ممنوعیت استخراج را به واسطه کمبود برق اعلام کرد. در حالی شاهد ممنوعیت مجدد هستیم که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳ ماه فعالیت این صنعت ممنوع بود و از مهرماه هم تنها افرادی که مجوز داشتند، توانایی فعالیت داشتند. سامانه بهین یاب تا به امروز برای ماینرهای جدید قطع بود و انتظار برای آغاز به کار سامانه بهین یاب بی اثر بود. در نهایت هم به صورت کامل فعالیت ماینرها متوقف شد.

رجبی- مشهدی

دلیل ممنوعیت مجدد استخراج در زمستان

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با گسترش نیوز این خبر را تائید کرد و پیرامون مدت‌زمان ممنوعیت استخراج رمز ارز گفت: استخراج رمز ارزها تا ۱۵ اسفندماه متوقف است و این ممنوعیت به واسطه کاهش مصرف برق و کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها است.

رجبی مشهدی اظهار کرد: ۳ ماه در تابستان فعالیت استخراج رمز ارز متوقف شد و دو ماه نیم محدودیت در زمستان خواهیم داشت.

وی افزود: برنامه‌هایی برای استفاده توسعه تأسیسات ایران توسط رمز ارزها داریم که کمک می‌کند، بدون استفاده از سوخت، برق آن‌ها تأمین شود. در زمانی که استفاده از برق میسر نیست، شبکه برق مورد نیاز برای استخراج رمز ارز را تأمین می‌کند.

سخنگوی صنعت برق کشور تأکید کرد: این برنامه اجرایی شده است و اگر کسی تمایل داشته باشد، می‌تواند برای استفاده مراجعه کند تا از مجوزهای مورد نیاز استفاده کند.

فعالیت قانونی در ایران بی‌معنا می‌شود

با این روند نباید توقع فعالیت قانونی را داشت و احتمالاً شاهد فعالیت غیرقانونی فعالان صنعت استخراج رمز ارز باشیم. فعالانی که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ ماه کارشان مختل شده است و با وجود هزاران متولی در حوزه رمز ارزها صدایشان شنیده نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها