کد خبر: 640230
تاریخ انتشار :

طرح جنجالی توزیع بنزین با کد ملی/ افزایش قیمت در راه است؟

اجرایی شدن طرح بنزین برای همه، سهمیه بندی بنزین خودروها را کاملا حذف خواهد کرد اما این طرح چه تاثیری بر قیمت بنزین خواهد داشت؟ در ادامه این گزارش به آن می پردازیم.

طرح جنجالی توزیع بنزین با کد ملی/ افزایش قیمت در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید تا امروز، خبرهای ضد و نقیضی درباره افزایش قیمت بنزین مخابره شد. احتمال قریب الوقوعی که مسئولان مربوطه آن را صراحتا تکذیب می کنند.

توزیع بنزین با کد ملی

انتشار نامه ای محرمانه در فضای مجازی درباره ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها با واکنش های زیادی همراه شد. اجرایی شدن آزمایشی این طرح در دو جزیره کیش و قشم، حدس و گمان ها را در خصوص افزایش قیمت بنزین قوی تر کرد.

تغییر در سهمیه بندی بنزین یا افزایش قیمت بنزین؟

موسی احمدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و در ادامه گفت: طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر فرد با کد ملی ساز و کار مخصوص به خود را می خواهد تا اثری بر افزایش قیمت بنزین نداشته باشد.

طرح بنزین برای همه اجرا می شود

نوایی لواسانی سرپرست منطقه آزاد کیش ضمن تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین از اجرایی شدن طرح بنزین برای همه خبر داد. بر اساس این طرح قرار است به ازای هر نفر دارنده کد ملی، ۲۰ لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان یارانه تخصیصی تعلق بگیرد. در صورتیکه فردی فاقد خودرو باشد می تواند یارانه تخصیصی خود را انتقال داده و یا به فروش برساند. لازم به ذکر است که مشمولان این طرح تمام دارندگان کارت ملی با بیش از یک سال اقامت در کشور هستند.

افزایش قیمت بنزین شایعه یا واقعیت؟

عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن رد کردن با اطمینان افزایش قیمت بنزین گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد به هیچ وجه ندارد. هر گونه تغییر در قیمت های حامل های انرژی باید به تصویب مجلس برسد و در این مورد تا کنون هیچگونه مصوبه ای اعلام نشده است.

تصمیمات دولت برای بنزین یک شبه نیست!

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص تغییر در سهمیه بندی بنزین گفت: گران شدن قیمت بنزین در دستور کار قرار ندارد اما اگر قرار باشد تصمیم مهمی درباره بنزین گرفته شود طبیعتا همه جوانب آن بررسی خواهد شد. در حال حاضر اگر فردی خودرویی نداشته باشد، سهمیه بنزین به ا و تعلق نمی گیرد در صورتیکه این سرمایه ملی باید  به همه مردم تعلق بگیرد. با اجرای طرح آزمایشی تخصیص سهمیه بنزین در جزیره های کیش و قشم به افرادی که خودرو ندارند  هم سهمیه بنزین تعلق می گیرد که در ادامه این افراد می توانند سهمیه خود را با قیمت مناسب به دیگران عرضه کنند.

یارانه نقدی بنزین چقدر است؟

با اجرای طرح باز توزیع یارانه بنزین، سهمیه بندی خودروها کامل حذف شده و در ازای آن این یارانه به افراد تعلق خواهد گرفت. با اجرای این طرح قیمت بنزین تک نرخی شده و فقط بنزین ۳۰۰۰ تومانی عرضه خواهد شد. مبلغ یارانه بنزین هنوز قطعی نشده است اما طبق گفته های قبلی مسئولان در این طرح سهمیه بندی به هر فرد بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر در ماه بنزین تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثل برای یک خانواده ۴ نفره، ۶۰ تا ۸۰ لیتر سهمیه بنزین در نظر گرفته می شود. با احتساب قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومانی، برای یک خانواده ۴ نفره حدودا ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه نقدی واریز خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها