کد خبر: 422991
تاریخ انتشار :

چند نکته مهم برای حفظ سلامت و شادابی موها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، درست است که کش ها راحت ترین راه برای جمع کردن مو به شمار می روند اما راستش هیچ کدام از ما به درستی از آنها استفاده نمی کنیم! با توجه به مدت زمان طولانی که خانم های شاغل موهای خود را پوشیده و بسته نگه می دارند، رعایت این نکات ریز در زمان استراحت ضروری به نظر می رسد.
موها را محکم از پشت سر نبندید
همه موهای دم اسبی بلند و شیک را دوست داریم اما چه این کار را برای جلوگیری از ریختن مو در اطراف سر انجام دهیم و چه قصدمان داشتن چهره ای بازتر و ابروهای کشیده تر باشد، باید بدانیم محکم بستن آن فشار بیش از حدی به محل رویش موی سر و پیشانی وارد می کند. این بخش از مو به طور طبیعی بسیار حساس است.
در واقع اگر هر روز موهایتان را همین طور سفت و محکم ببندید، امکان دارد جریان خون در سطح پوست سر کاهش یابد،
فولیکول های مو آسیب جدی ببیند و در نهایت موی ناحیه پیشانی تان کم پشت شده و عقب نشینی کند. به این نکته هم اشاره کنیم که این نوع شیوه خشونت آمیز بستن مو باعث سردرد هم می شود؛ همان سردردی که کودکان به آن «مو درد» می گویند!
موهای خیس را رها کنید
ممکن است عادت داشته باشید برای اینکه حالت فر موهایتان حفظ شود، آنها را بعد از حمام ببندید یا ببافید. اما چون در بین بافت های موی شما آب وجود دارد، این کار می تواند نسبت به زمانی که موها را خشک می بندید، فشار شدیدتری به ریشه آن وارد کند.
اگر خیلی اصرار دارید موهایتان در طول زمان خشک شدن روی صورتتان نریزد، بهترین کار این است که آنها را با یک روسری ابریشمی ببندید. روسری ابریشمی هیچ ساییدگی یا فشاری بر مو ایجاد نمی کند و در عین حال آنها را مرتب، صاف و براق نگه می دارد.
مراقب خرد شدن موهایتان باشید!
نکته همین جاست. هیچ مدلی از بستن مو را در طولانی مدت به موهایتان تحمیل نکنید. نگه داشتن موها در یک حالت خاص آن هم در زمانی طولانی، ریشه مو و پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث بروز مشکلاتی مثل ریزش مو می شود.
اگر باز گذاشتن مو زیر مقنعه یا هنگام انجام کارهای خانه آزارتان می دهد، می توانید آنها را جمع کنید ولی به یاد داشته باشید به غیر صدمات کش های محکم و سفت، کلیپس های بزرگ هم وزن و فشار زیادی به موهای ظریف شما وارد می کنند و این باعث شکنندگی و خرد شدن تارهای مو می شود.
محل بستن کش روی موها را تغییر دهید
این یک واقعیت است که اگر موهایتان را مدام از یک ناحیه ببندید، به آن بخش از مو صدمه بیشتری می زنید. به هر حال اگر مایل هستید تغییری در مدل موی همیشگی خود ایجاد کنید با وجودی که همچنان موهایتان از پشت سر بسته شده، از کش های نرم استفاده کنید.
هر چند وقت یک بار جای آن را تغییر داده و موهایتان را شل ببندید و یک دم اسبی کوتاه درست کنید یا اینکه موها را بپیچانید و با سنجاق های U شکل در پشت سر محکم ببندید.
با موی پریشان بخوابید
جمع کردن مو با کش هنگام خواب آسیب بیشتری به مو می رساند؛ چون شب ها در خواب غلت می زنیم و پهلو به پهلو می شویم و این کار فشار بیشتری به ریشه ها و ساقه مو وارد می کند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن مو در موقع خواب باز گذاشتن آنها و خوابیدن روی بالشی با رویه ابریشمی است.
منبع : سلامتی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها