کد خبر: 556790
تاریخ انتشار :

11 عادت روزمره که باعث ایجاد چین و چروک می شود

11 عادت روزمره که باعث ایجاد چین و چروک می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

11 عادت روزمره که باعث ایجاد چین و چروک می شود

این حرکات به ظاهر ساده حتی می تواند سالم ترین چهره ها را خراب کند.

مالیدن چشمان

پوست اطراف چشم شما بسیار ظریف و مستعد آسیب است. سجال شاه ، پزشک متخصص پوست و مو در نیویورک می گوید: "مالش این ناحیه حساس پوست به کشیده شده و تجزیه کلاژن و الاستین کمک می کند که منجر به ایجاد چین و چروک می شود." هرچه این کار را انجام دهید ، بدتر می شود. آیا تا به حال برای استفاده از خط چشم ، بندهای خود را محکم کشیده اید؟ این همان اثر مخرب را دارد.

پوشیدن لنزهای تماسی

عمل پوشیدن لنزهای تماسی به تنهایی باعث ایجاد چین و چروک نمی شود - یا تعداد کمی از افراد آنها را خریداری می کنند! اما روشی که شما آنها را وارد می کنید قطعاً می تواند، باعث چین و چروک شود. غالباً هنگام تماس با ما ، ابروهای خود را بالا می بریم. (ما همچنین تمایل داریم که این کار را هنگام استفاده از ریمل انجام دهیم.) مانند حرکت لوچ کردن چشم ها، این حرکت تکراری باعث چین و چروک پوست روی پیشانی شما می شود.

خوردن زیاد قند

دسر خوشمزه است ، اما شیرینی برای پوست شما چندان خوب نیست. به گفته دکتر شاه ، مصرف زیاد قند می تواند منجر به شکل گیری "محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته" (AGEs) شود ، ترکیبات مضر که هنگام ترکیب پروتئین یا چربی با قند موجود در جریان خون ایجاد می شوند. این ترکیبات می توانند به کلاژن و الاستین آسیب رسانده و منجر به ایجاد چین و چروک و ضخیم شدن پوست شوند.

کمبود خواب

خواب زیبایی یک چیز واقعی است. ساعت هایی که شما بیرون آمده اید ، پوست شما ترمیم و تجدید می شود. اگر خود را از استراحت شب خوب محروم کنید ، چهره شما نمی تواند خود را به طور موثری توانبخشی کند و منجر به گردش کمتر سلول و چهره کسل کننده شود. در حقیقت ، یک مطالعه در ژورنال Sleep نشان داد که کمبود خواب بر ویژگی های صورت مانند چشم ، دهان و پوست تأثیر می گذارد ، باعث ایجاد پلک های آویزان ، چشم های قرمزتر و متورم تر و دایره های تیره تر زیر چشم می شود.

روی شکم خوابیدن

دکتر شاه می گوید: "هنگامی که روی شکم خود می خوابید ، صورت شما در مقابل بالش فرو رفته می شود و پوست را به سمت چین و چروک ها می کشاند." "بعد از چند ساعت در این حالت ، چین و چروک ها به صورت شما پیچیده شده اند." خواب بر روی شکم همچنین ممکن است باعث افزایش پف چشم در اطراف چشم شوند، زیرا این حالت تخلیه مایعات را دشوارتر می کند.

به دستگاههای خود خیره شوید

وقتی هر روز ساعت ها به تلفن ، رایانه لوحی یا سایر دستگاه های الکترونیکی خیره می شوید ، مرتباً گردنتان را خم می کنید. این عمل باعث می شود خطوط و چین و چروک هایی روی گردن شما شکل بگیرد - پدیده ای که گاهی اوقات گردن فناوری لقب گرفته است. درست همانطور که لوزه زدن و اخم کردن می تواند باعث ایجاد خطوطی بر روی صورت شما شود ، حرکت مداوم گردن شما و خم شدن به سمت پایین ، تنش را روی عضله ایجاد می کند - که به نوبه خود می تواند یک چین و چروک ایجاد کند که همیشه در آن وجود دارد.

استفاده از نی

برخی از دندانپزشکان به شما می گویند که برای جلوگیری از لکه دار شدن دندان ، قهوه یا چای را از طریق نی بنوشید ، اما متخصصان پوست با این توصیه مخالف هستند. برای استفاده از نی ، باید لب های خود را غنچه کنید. مانند هر حرکتی تکراری ، روی پوست شما آسیب می بیند. دکتر شاه می گوید: "انجام این کار اغلب باعث ایجاد چین و چروک در اطراف لب شما می شود."

آدامس

آدامس به فعالیت بیش از حد عضلات در گونه ها نیاز دارد. دکتر شاه می گوید ، هنگامی که به طور مداوم انجام شود ، باعث می شود کلاژن شکسته شود و پوست از بین برود و تخریب شود. که منجر به چین و چروک روی گونه ها و اطراف دهان می شود. خبر خوب: بهتر است هر روز از جویدن آدامس خودداری کنید ، اما جویدن گاه به گاه باعث ایجاد مشکل نمی شود. در حقیقت ، جویدن آدامس از چند طریق می تواند برای شما مفید باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها