کد خبر: 560249
تاریخ انتشار :

7 عادت روزمره که پوست شما را خشک می کند

7 عادت روزمره که پوست شما را خشک می کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

7 عادت روزمره که پوست شما را خشک می کند

پوست خشک و پوسته پوسته می تواند ناامید کننده باشد ، به خصوص هنگامی که نمی دانید چه چیزی در پشت آن وجود دارد. در اینجا ، متخصصین پوست ، شما را راهنمایی می کنند.

گرفتن دوش طولانی و گرم

ما شما را مقصر نمی دانیم که می خواهید شماره گیری درجه حرارت در دوش خود را به همان اندازه گرم انجام دهید ، اما این عمل به ظاهر بی ضرر ، به سرعت پوست خشک شما را رها می کند. جاشوا زایچنر ، دکتر ، مدیر تحقیقات زیبایی و کلینیک پوست در نیویورک توضیح می دهد: "قرار گرفتن در معرض آب بیش از حد به خصوص آب گرم ، می تواند پوست روغن های طبیعی را برطرف کرده و سد را مختل کند." درعوض ، باید دوش کوتاه - تا ده دقیقه یا کمتر - و دمای بیش از 30 درجه سانتی گراد یا درجه حرارت بیشتر استخرهای گرم باشد.

شستشو با صابون خشن

شاید فکر کنید قالب صابون شما به اندازه کافی برای تمیز کردن پوست شما مناسب است ، اما ممکن است اشتباه کنید ، به خصوص اگر حاوی مواد شوینده و مواد شیمیایی خشن باشد دکتر زاینچر توضیح می دهد: صابون های قالبی سنتی از مواد پاک کننده ای سخت به نام سورفکتانت ها استفاده می کنند که دارای pH قلیایی هستند. "محصولات قلیایی می توانند لایه بیرونی پوست را مختل کرده و از محافظت مناسب از پوست خود و ایجاد خشکی و سوزش جلوگیری کند." یک صابون ملایم و بدون سرکه مانند Dove یا Aveeno برای pH کمی اسیدی پوست شما بسیار مناسب است و کاملاً مناسب خواهد بود. دکتر زایچنر می افزاید: بدون اینکه یکپارچگی پوست را به خطر بیاندازید ، تمیز کنید.

لایه برداری زیاد

چه عواملی باعث خشکی پوست می شود؟ بیش از حد روش لایه برداری دلیلی وجود دارد که دستورالعملهای موجود در اسکراب صورت خود را نشان می دهد که بیشتر از یک یا دو بار در هفته استفاده نکنید. اگرچه لایه برداری می تواند بسیار مفید باشد ، به خصوص برای پوست خشک ، لایه برداری بیش از حد می تواند منجر به اشک میکروسکوپی شود که منجر به التهاب ، قرمزی ، خشکی و لایه برداری می شود. هدف از لایه برداری این است که سلول های مرده را از سطح پوست خارج کرده و درخشندگی را با استفاده از نور اجازه می دهد تا سطح پوست را منعکس کند.

با استفاده از مرطوب کننده اشتباه

اگر پوست شما معمولاً در سمت خشک تر است ، فکر می کنید استفاده از لوسیون مرطوب کننده مشکل شما را حل می کند ، اما در واقع ، شما باید از آنها دور شوید ، به خصوص مواردی که حاوی رایحه هستند. اینها می توانند پوست شما را تحریک کنند. لوسیون ها که بر پایه آب هستند، روغن کمی در آن ها می باشد، بنابراین به خوبی جذب پوست نمی شوند و به سرعت تبخیر می شوند ، که می توانند پوست شما را حتی بیشتر خشک کنند.

نوشیدن آبی

حتماً قانون 8 × 8 را شنیده اید ، که می گوید حداقل 8 لیوان آب هشت اونسی در روز حداقل بنوشید. این یک قاعده خوب است که باید از آن پیروی کنید ، به ویژه که عدم هیدراتاسیون بدن شما روی پوست شما نیز تأثیر می گذارد. دکتر گاردن می گوید: "نوشیدن آب کافی نمی تواند روی پوست شما ظاهر شود و باعث خستگی و افتادگی آن شود." "سعی کنید به طور روزانه میزان مصرف آب خود را افزایش داده و ببینید که آیا این به درخشش پوست شما کمک می کند."

استفاده از مواد شوینده یا نرم کننده های نامناسب

درست مانند صابونی که صورت و بدن خود را در حمام شستشو می دهید ، مواد شوینده مورد نظر شما می تواند مدت زیادی بعد از پوشیدن لباس خود روی پوست شما تأثیر بگذارد و می تواند یکی از دلایل خشکی پوست باشد. اگر از مواد شوینده معطر استفاده می کنید ، ممکن است خود عطر کافی باشد تا واکنش پوستی ایجاد کند.

استفاده بیش از محصولاتی که حاوی رتینول هستند

کاهش دهنده چین و چروک موضعی یکی از بهترین مواد مورد استفاده در مبارزه با علائم پیری است ، اما استفاده بیش از حد یا استفاده زیاد از آن ، ممکن است منجر به سوزش و خشکی پوست شود. در طول دو تا چهار هفته اول استفاده از رتینول ، سلولهای پوستی تحت فرآیندی به نام شبکیه قرار می گیرند که طی آن سلول های پوستی با رتینول تنظیم می شوند ، در این دوره باید محتاط باشید زیرا پوست به راحتی خشک می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها