کد خبر: 581341
تاریخ انتشار :

در چند هفته ۳ سال جوان‌تر شوید!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیری پوست روند اجتناب‌ناپذیری است و پوست صورت هم از این قاعده مستثنا نیست با توجه به نتایج به دست آمده از نتایج تمرین‌های منظم صورت در خانم‌ها بعد از ۲۰ هفته، مشخص شد ورزش صورت باعث می شود تا افراد سه سال جوان‌تر به نظر برسند، اما نکته اصلی این است که آیا این روش برای همه می‌تواند مفید باشد؟ معاون رئیس و متخصص پوست و مو در دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ می‌گوید: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش‌های صورت ظاهر پوست را بهبود می‌دهد و برخی از علایم پیری را کاهش می‌دهد.»

  • در بیست هفته ۳ سال جوان‌تر شوید!

تمریناتی برای عضلات صورت مفید است که به طور یکسان مانند تمرین‌های عضلانی بدن باعث تقویت عضله می‌شود. هرچه ماهیچه‌های صورت قوی‌تر ‌شوند، حجمشان افزایش می‌یابد و فضای بیشتری را درست زیر پوست صورت اشغال می‌کنند. عضلات قوی همچنین به نگه داشتن چربی کمک می‌کنند و از ریزش آن‌ها و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند که معمولاً با پیری صورت همراه است. در حالی که تمرین‌های صورت چیز جدیدی نیستند، نویسندگان مطالعه می‌گویند این اولین نگاه علمی در باره تأثیر تمرینات ورزشی صورت در بهبود ظاهر و کاهش علایم پیری است.

  • ورزش صورت جایگزین بوتاکس و عمل زیبایی

این تیم تحقیقاتی به همراه یکی از اعضای تیم Happy Face Yoga یک برنامه ورزشی صورت ایجاد کردند. شرکت‌کنندگان در این آزمایش ۳۲ تمرین متمایز هر کدام به مدت یک دقیقه انجام دادند. این مطالعه به بررسی اثر همه این تمرینات در ظاهر صورت می‌پردازد. تمرینات به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار نگرفتند، بنابراین، کاملا مشخص نیست که کدام تمرین‌ها سودمندتر بودند.

  • کمک گرفتن از مربی

اگر می‌خواهید چند سال جوان‌تر به نظر برسید، برنامه ورزش صورت خود را طراحی کنید. برای این‌کار می‌توانید با یک مربی یوگای صورت مشورت یا می‌توانید راهکار خود را ایجاد کنید. دکتر لاریسا گسکین، فوق تخصص پوست و مو در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک می‌گوید باید انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشید. تمرینات صورت به عنوان یک روش جلوگیری از پیری متداول شده است. در حالی که تمرینات صورت مضر نیست، احتمالاً می‌تواند سرعت ظهور علایم پیری را محدود کند و افراد نباید انتظار داشته باشند که شاهد یک تغییر بزرگ در این فرایند باشند. مزایای ورزش صورت برای جلوگیری از ظهور زودرس علایم تنها با ترکیبی از گزینه‌های دیگر مانند استفاده از «فیلرها و دیگر مداخلات بهداشتی آرایشی غیر تهاجمی یا نیمه تهاجمی» حاصل می‌شود. ترکیب تمرینات صورت با دیگر روش‌ها به احتمال زیاد دستیابی به بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها