کد خبر: 616834
تاریخ انتشار :

وزیر بهداشت دوباره وعده جدید داد!

​وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی با اشاره به اینکه تست فاز سوم واکسن پاستور بزودی انجام می‌شود، گفت: واکسیناسیون انبوه از هفته دوم اردیبهشت آغاز خواهد شد؛ هم‌چنین بزودی شاهد تولید واکسن مشترک ایران و روسیه در استان البرز خواهیم بود.

وزیر بهداشت دوباره وعده جدید داد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از ظهر امروز در ستاد مقابله با کرونا استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به فوت نخستین مبتلا به کرونا انگلیسی در استان البرز، گفت: عالمانه و هنرمندان این ویروس در استان‌های تهران، قزوین، زنجان و البرز کنترل شد، در غیر این صورت در همان ابتدا با فاجعه مواجه می‌شدیم.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه اجازه ندادیم این آتش دامن جمعیت استان البرز را فرا بگیرد، افزود: سخت‌ترین روزهای عمر کادر پزشکی می‌گذرد؛ باید نخستین روز از هفته سلامت را جشن می‌گرفتیم اما با اندوه این روز را تبریک می‌گوییم. تصاویر شهدای مدافع سلامت استخوان سوز است و دیگر همچون آن‌ها را نخواهیم داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کادر درمان در روزهایی که پوشش کافی برای مقابله با بیماری نیز نداشتند پای کار بودند، ادامه داد: سعی کردم در طول ماه‌‌های گذشته در این نبرد نا برابر، جیب خالی، تحریم ظالمانه صبوری کنم و آرامش کادر درمان را از بین نبرم،

نمکی در ادامه تصریح کرد: استیضاح وزیر بهداشت برای سربازان خط مقدم سلامت بسیار وحشتناک بود، در حالی که موج چهارم کشورهایی همچون انگلیس را به زانو در آورده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند از این چنین شرایط سو استفاده می‌کنند، ادامه داد: نظام سلامت ایران با جیب خالی و چشم باز در این شرایط تلاش کرد و بیماری را به خوبی کنترل کرد اما هیچ کس میزگرد و تحلیل برگزار نکرد؛ حالا میزگرد در خصوص شکست نظام درمانی در مقابل کرونا در رسانه‌های معاند تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: تاریخ مملکت مارا قضاوت خواهد کرد همانطور که امروز شاهد ثبت شدن تک به تک وقایع سال‌های هشت سال دفاع مقدس است.

قصد ندارم برای ریاست جمهوری کاندیدا شوم!

این مقام مسؤول تصریح کرد: نه قصد کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری را دارم و نه به دنبال کسب مقام جدیدی هستم، در این شرایط نیز تنها به عنوان سرباز جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنم.

نمکی ادامه داد: از اتفاقی که در کاهش مختصر کرونا پیش آمده است دلخوش نباشیم، تردید نکنید که این ویروس با توجه به شرایط اقلیمی تغییر می‌کند.

خیز قابل توجه بیماری کرونا در روزهای آتی البرز

وی با اشاره به اینکه پیک مختصری را تجربه خواهیم کرد، تصریح کرد: البرز به دلیل حاشیه نشینی گسترده و تردد با تهران، همچنین شاهراه عبور و مرور استان‌های زیادی است؛ البرز سر فرود آمدن ندارد و گول نخورید!

نمکی اظهار کرد: اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارد، هر گروهی که آینده ایران زمین را دوست دارد باید با همدلی و همراهی به کمک مقابله با کرونا بیاید؛ اختلاف سلیقه و دعواها را برای بعد بگذارید.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر نظارت مستمر بر پروتکل‌ها، یادآور شد: واکسن مؤثر است اما هیچ کشوری به علت واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها را نشکسته است؛ از آنچه که در این روزها گذشت رضایت نداریم.

کلینیک‌های ۱۶ ساعته کمک شایانی به بهبود شرایط خواهند داشت

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، افزود: این‌ها در شیوع بیماری و سهمگین شدن موج جدید نقش مهمی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی با اشاره به نقش کلینیک‌های ۱۶ ساعته در کنترل موج بیماری در خوزستان، افزود: اگر این کلینیک‌ها نبود امروز در کشور تخت خالی وجود نداشت؛ خوشبختانه تمامی این مراکز به داروهای ضد ویروس تجهیز شده و این داروها تحت پوشش بیمه ای هستند؛ امروز هیچ استانی نمی‌تواند بگوید داروی ضد ویروس نداریم.

نمکی با بیان اینکه در اوایل ابتلا به بیماری آمپول ضد ویروس را به قیمت 27 دلار خریداری می‌کردیم، افزود: امروز تمامی داروها در داخل ساخته می‌شود و نیازی به کشورهای بیگانه نداریم.

وی معتقد است که درمان بیمارهای کرونایی به شکل سرپایی به کاهش مرگ و میرها کمک می‌کند و باید بار بیمارستان‌ها به کمک مراکز سرپایی کاهش یابد؛ چرا که هر چه تعداد بستری کمتر باشد شرایط رسیدگی به آن‌ها بهتر خواهد بود.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه هیچ مریضی پشت درب‌های بیمارستان‌ها نماند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: کادر درمان موظف است به بیماران خدمت ارائه کند هرچند که کوتاهی آن‌ها و عدم رعایت اصول بهداشتی توسط فرد منجر به بیماری شده باشد.

تمام پروژه‌های درمانی بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت تکمیل می‌شود

این مقام مسؤول در ادامه یادآور شد: تمام پروژه های نیمه تمام بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان عمر دولت به بهره برداری می‌رسد؛ برخی از این پروژه‌ها که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است تا پایان ماه قابل بهره برداری خواهد بود.

واکسیناسیون به شکل گسترده از روز گذشته کشور آغاز شده است

وی در خصوص واکسیناسیون در کشور، تصریح کرد: بد عهدی کشورهایی که واکسن از آن‌ها خریداری کرده بودیم منجر شد تا نتوانیم سر موعد واکسیناسیون را آغاز کنیم، اما خوشبختانه از روز گذشته واکسیناسیون گسترده آغاز شده است.

وزیر بهداشت ضمن انتقاد از نحوه توزیع واکسن در جهان، ادامه داد: این چه بی عدالتی است که ۸۵ درصد واکسن جهان را به ۷ کشور جهان بدهند؟! این قلدری را چه کسی پاسخ می‌دهد؟! چرا بعضی از کشورها هنوز یک واکسن هم دریافت نکردند؟!

نمکی در رابطه با محموله‌های خریداری شده واکسن توسط ایران، افزود: واکسن کواکس 16 میلیون دز خریداری شد اما به دلیل ساختار نا به هنجاری که وجود داشت کامل به دست ما نرسید، همچنین محموله دوم واکسن خریداری شده از هند نیز توسط دادستان آن کشور بلوکه شد. البته اقدام دادستان هند برای ارسال واکسن به همه نقاط دنیا بود.

وی با اشاره به خرید ۲ میلیون دز واکسن روسی، اظهار کرد: مرحله اول واکسیناسیون ظرف ۳الی ۴ روز دیگر، با تأخیر ۲۵ روزه به اتمام می‌رسد؛ این تأخیر در واکسیناسیون به دلیل مشکلاتی است که بقیه برای ما رقم زدند.

وزیر بهداشت تولید واکسن‌های تولید داخل را اتفاق بزرگی برشمرد و یادآور شد: در آینده فقط کشورهای واکسن خواهند زد که خود ساخته باشند، به شدت اعتقاد داریم که عزت ملی در تولید ملی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در این میان پاستور فراخوان فاز سوم بالینی خود را آغاز می‌کند و هفته دوم اردیبهشت واکسن مشترک به اندازه انبوه تزریق می‌شود. همچنین خبر خوب برای مردم تولید مشترک واکسن ایران و روسیه به مرکزیت استان البرز است.

وی با دادن این نوید که ایران یکی از تولیدکنندگان خوب واکسن کرونا در جهان خواهد بود، یادآور شد: همچنین استان البرز در آینده نزدیک یکی از صادرکنندگان واکسن در جهان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها