کد خبر: 617054
تاریخ انتشار :

آیا از سینوزیت رنج می برید؟ (راه حل هایی برای رفع این مشکل)

عصر ایران/ عفونت های سینوزیتی بسیار آزار دهنده اند؛ و باعث تورم و التهاب در اجزای صورت مانند چشم ها و بینی می شوند.شاید لازم باشد در ابتدا بدانیم سینوزیت چیست؟

آیا از سینوزیت رنج می برید؟ (راه حل هایی برای رفع این مشکل)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به التهاب حفره های هوایی در داخل راه های هوایی بینی سینوزیت گفته می شود.در واقع سینوس های سالم از هوا پر هستند اما در مواقع بروز این بیماری،آن ها پر از مایع شده و ورم می کنند به گونه ای که کاملا مسدود می شوند و تنفس را دچار مشکل می کنند.

علایم دیگر این بیماری عبارت اند از:
    درد و ورم صورت
    خلط بی رنگ و غلیظ
    کاهش حس بویایی و چشایی
    احساس درد در دندان ها و فک بالایی
    گوش درد
    زخم شدن دهان و احساس زخم در حلق
    سرفه های شدید شبانه
    سخت شدن تنفس
برای بیشتر مردم این بیماری زودگذر و موقتی ست و در غیر اینصورت بیشتر از ۴ هفته ادامه خواهد داشت و درمان به سختی نتیجه می دهد. دلایل بروز این عفونت می تواند حساسیت، انحراف درونی بینی و پلیپ باشد.

راهکارهای درمانی عفونت سینوسی(سینوزیت)شدید
قبل از تلاش برای رهاشدن از این بیماری باید علت آن را مشخص کنید. اگر عفونت ویروسی باعث این عارضه باشد، آنتی بیوتیک ها بی تاثیر خواهند بود؛ باید از امتحان کردن درمان های خانگی بپرهیزید و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

پزشک ممکن است یک یا چند مورد از داروهای زیر را تجویز کند:
مسکن ها و آرام بخش ها: آن ها می توانند تا زمان رفع کامل عفونت از درد و ناراحتی شما بکاهند. توجه کنید که بهتر است در صورت عدم بهبود بیماری پس از چند روز مصرف، دوباره به پزشک مراجعه کنید.
    داروهای ضد حساسیت: این داروها می توانند سینوزیت ناشی از حساسیت را بهبود بخشند. البته این روند درمان ممکن است طولانی باشد.
    داروهای ضد احتقان: این دارو ها با باز کردن حفره های بینی، تنفس را برای شما راحت تر می کنند؛ که در دو نوع اسپری و قرص قابل تهیه هستند.(توجه کنید که استفاده از اسپری بیشتر از ۳ روز می تواند مضر باشد)
    آنتی بیوتیک ها: آنتی بیوتیک ها فقط در صورت باکتریایی بودن عفونت شما موثر خواهند بود؛ بنابراین بدون تجویز پزشک هرگز اقدام به استفاده نکنید.
    عمل جراحی: در صورت عدم تاثیر موارد گفته شده، ممکن است پزشک راهکار را، عمل جراحی برای بزرگ کردن حفره های سینوسی و رفع انسداد تشخیص دهد.

علاوه بر راه حل های درمانی دارویی، بهبود سبک زندگی و رعایت برخی نکات و همچنین بعضی درمان های خانگی می توانند بسیار کمک کننده باشند؛ که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
    آشامیدن مکرر مایعات جهت کاهش انسداد حفرها و خلط
    استفاده از دستگاه بخور در منزل
    قرار دادن حوله گرم در محل التهاب و تنفس کردن بخار گرم
توجه کنید که درمان های خانگی به تنهایی بیماری را از بین نمی برند و درصورتی که پس از ۷ روز استراحت بهبود نیافتید، بی درنگ به پزشک مراجعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها