کد خبر: 617537
تاریخ انتشار :

۸ کاری که باعث آسیب رساندن به موهای تان می شود!

چاره‌ چی/ داشتن موی زیبا همیشه احتیاج به توجه و رسیدگی دارد. رنگ، کوتاه، خشک کردن مو و بسیاری از کارهای دیگری که باید انجام داد تا مو زیبا و شاداب به نظر برسد همگی نیازمند هزینه، وقت و توجه به آن هستند. با تمام اینها آیا می دانستید که بسیاری از کارهایی که برای داشتن موهایی زیبا انجام می دهید در واقع بیشتر به موهای شما آسیب می رسانند؟ به همین علت در اینجا ما به کمک برخی از متخصصین زیبایی چندین کار معمول را که ممکن است شانس آسیب دیدن موهایتان را افزایش دهند به شما معرفی خواهیم کرد. این کارها اینها هستند:

۸ کاری که باعث آسیب رساندن به موهای تان می شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :


۱- به طور منظم موهای خود را کوتاه نمی کنید
اگر تا به حال موهایتان را بلند کرده باشید حتما می دانید که وابسته شدن به آن موهای بلند چقدر آسان است. در واقع خیلی از ما از کوتاه کردن منظم موهایمان فرار می کنیم تا هرچه سریع تر به آن موی بلند و زیبایی که در ذهنمان ساخته ایم برسیم. در حالیکه مشکلی برای به چالش کشیدن راپونزل درونی مان وجود ندارد باید همیشه در خاطر داشته باشیم که وقفه های طولانی بین مدت زمان کوتاه کردن موها می تواند به موهای شما آسیب بسیاری برساند. دکتر دی لئون می گوید: حقیقت این است که موهای شما از ریشه رشد می کنند و چیزی که آسیب می بیند و احتیاج به مراقبت شدید دارد پایین موهایتان است. او در ادامه می گوید نوک چینی مو که باعثجدا شدن موخوره های آن می شود بهترین راه برای نگهداری از مو برای کسانی است که از کوتاه کردن موهایشان متنفرند. او توصیه می کند که با کوتاه کردن موهایتان هر دو یا سه ماه، ظاهر گیسوهایتان را زیبا و سالم نگه دارید.

۲- استفاده بیش از حد از نرم کننده مو
هرچه نرم کننده بیشتری استفاده کنیم موهای نرم تری خواهیم داشت؟ نه کاملا. دکتر دی لئون می گوید: نرم کننده های مو برای اضافه کردن رطوبت به مو هستند و نه برای نرم کردن آن. او حتی بیان می کند که متوجه شده بسیاری از مراجعینش طرز صحیح استفاده از نرم کننده را درست درک نکرده اند؛ و در ادامه می افزاید: ممکن است فکر کنید باید نرم کننده مو را به ریشه های مو یا پوست سرتان بزنید؛ در صورتی که اینطور نیست و از آن فقط برای پایین مو باید استفاده کرد. او استفاده از ماسک های مو را یک یا دو بار در هفته توصیه می کند و می گوید انجام این کار به موهایتان پروتئین و مواد مغذی بسیاری می رساند. روغن آرگان هم از دیگر گزینه های بسیار مناسب است. روغن آرگان به راحتی جذب می شود و در عین حال آبرسانی بسیار قوی است.

۳- تبدیل کردن اکستنشن های مو به بهترین دوستانتان
سری پر از اکستنشن های لوکس ممکن است احساس جنیفر لوپز بودن به شما دهد، اما از آنجایی که این اکستنشن ها ضررشان بیشتر از سودشان است باید خیلی در استفاده از آنها مراقب باشید. دکتر دی لوئن می گوید امروزه انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارند و به نظر من بهترین حالت آنها همان اکستنشن های نواری است که بسیار با مو مهربانند.

۴-موهایتان را خیلی محکم می بندید
دکتر اورسون پیشنهاد می دهد که از بافته ها یا دم اسبی های شل تری استفاده کرده تا موهایتان سالم تر به نظر برسند. کش های لاستیکی می توانند موهای شما را بشکنند و باید گزینه های راحت تری را انتخاب کنید.

۵- استفاده بیش از حد از شامپوهای خشک
شامپو خشک هم دقیقا مثل دم اسبی بستن مو می تواند گزینه خوبی برای زمانی که عجله داریم باشد. متخصصین مو استفاده از شامپوی خشک را نهایتا دو بار در هفته توصیه می کنند.

۶- فکر می کنید اسپری مو ضرری ندارد
اسپری مو یکی از آن راه حل های همیشگی مو است که بدون تردید از آن استفاده می کنیم. اسپری مو به نظر بی ضرر می آید اما به گفته ریچاردسون می تواند باعث آسیب رساندن به موها شود.

۷- موهای خیستان را شانه می کنید
همه ما می دانیم که ریزش شدید مو چقدر می تواند ترسناک باشد. در حالیکه شانه کردن موها زیر دوش نسبت به شانه کردن آنها بعدا و بیرون از حمام، بسیار راحت تر است و در وقت صرفه جویی می کند، با این وجود می تواند باعث آسیب هایی جدی به مو شود. دکتر دی لئون می گوید: موی خیس نسبت به شکننده بودن بسیار آسیب پذیر تر و حساس تر است. او در ادامه می گوید اگر وقت دارید اجازه دهید موهایتان خشک شده سپس آنها را شانه کنید. حتما این کار را از پایین موها شروع کرده و به سمت ریشه های آن بروید. اگر مجبورید که موهای خیستان را شانه کنید حتما از شانه ای با دندانه های با فاصله زیاد استفاده کنید.

۸- اتو کردن موهای خیس
شاید اکثر ما اعتراف کنیم وقتی که در مورد اتوی مو مسطح شنیدیم (اتوی مویی که می توان وقتی مو کمی نم دار است هم از آن استفاده کرد) بسیار برایمان جذاب بود و فکر می کردیم ترفندی برای صرفه جویی در زمان پیدا کرده ایم. احتمالا تمامی اینها تا قبل از استفاده از آن بوده است. وقتی برای اولین بار با موهای خیس از اتوی مو استفاده می کنید قطعا صدایی که از موهایتان می شنوید بسیار ترسناک خواهد بود. ریچاردسون می گوید: این اتو دارد موهای شما را با سوزاندن خشک می کند و باعث شکننده شدن مو خواهد شد. حتی اگر کمی بیشتر زمان ببرد اما قطعا بهتر است که موهایتان را خشک کرده و بعد آنها را با اتو صاف کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها