کد خبر: 622673
تاریخ انتشار :

آیا شما هم از فرم سینه‌های خود ناراضی هستید؟

این روزها بیشتر افراد به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به تناسب اندام هستند. وجود سینه‌های مناسب در داشتن یک اندام ایده‌آل تاثیر بسیاری دارد. به همین دلیل، افرادی که از افتادگی سینه رنج می‌برند، در پی آن هستند که هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان افتادگی سینه، عمل لیفت سینه یا بالا بردن سینه است. انتخاب یک پزشک متخصص و متبحر یکی از مهم‌ترین عوامل قبل از انجام جراحی محسوب می‌شود.

آیا شما هم از فرم سینه‌های خود ناراضی هستید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای همه افراد، زیبا و شیک بودن جز لاینفک زندگی محسوب می‌شود. یکی از اندام‌هایی که برای خانم‌ها بسیار بااهمیت است و به ظاهر و تناسب آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، شکل و سایز سینه‌هاست. شکل مناسب و زیبای سینه‌ها در افراد به آنها اعتماد به نفس می‌دهد. حتی افراد زمانی که از اندام خود رضایت داشته باشند، هر مدل لباسی را که می‌خواهند، می‌پوشند.

برخی عوامل به مرور زمان سبب ایجاد افتادگی در سینه‌ها می‌شود که این امر اعتماد به نفس فرد را دچار اختلال می‌کند. لیفت سینه یا بالا بردن سینه و جوانسازی آن‌ها، یکی از روش‌های رسیدن به سایز مناسب سینه و رفع نواقص آن محسوب می‌شود.

عمل بالا بردن سینه‌ها چگونه انجام می‌شود؟

این روزها بیشتر افراد به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به تناسب اندام هستند. وجود سینه‌های مناسب در داشتن یک اندام ایده‌آل تاثیر بسیاری دارد. به همین دلیل، افرادی که از افتادگی سینه رنج می‌برند، در پی آن هستند که هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان افتادگی سینه، عمل لیفت سینه یا بالا بردن سینه است. انتخاب یک پزشک متخصص و متبحر یکی از مهم‌ترین عوامل قبل از انجام جراحی محسوب می‌شود.

برای شناخت بهترین دکتر جراح سینه و نکاتی که باید برای انتخاب درست توجه کنید کلیک کنید.

در عمل بالا بردن سینه ابتدا پزشک فرد را بیهوش می‌کند و پس از آن قسمت‌هایی که باید برش زده شود، علامت گذاری شده سپس با ایجاد برش، پوست و بافت‌های اضافی که سبب افتادگی سینه شده است را برمی‌دارد پس از آن  فرم و بافت سینه‌ی فرد را به شکل دلخواه درآورده و نوک سینه را بالا می‌برد و در محل برش، بخیه زده می‌شود.

بر روی محل بخیه‌ها، پانسمان زده می‌شود تا از محل زخم محافظت شود. پس از انجام این عمل توسط یک پزشک متخصص فرد سینه‌های خوش فرم و سفتی خواهد داشت. علاوه بر آن انجام جراحی توسط یک پزشک متبحر سبب می‌شود که عمل جراحی با کمترین عوارض همراه باشد و بهترین نتیجه حاصل شود. میتوانید درباره انواع روش های جراحی زیبایی سینه در مجله پزشکی دکتر نجف بیگی بخوانید.

مزایای انجام عمل لیفت سینه

  • بالا رفتن و رفع افتادگی سینه
  • زیبا شدن فرم سینه‌های فرد
  • افزایش اعتماد به نفس فرد
  • افزایش رضایت مندی فرد نسبت به اندام خود به علت رفع نواقص بدن
  • گردتر شدن فرم سینه به دلیل بالا کشیدن سینه
  • کاهش اندازه هاله‌ی اطراف نوک سینه در فرد
  • از بین رفتن افتادگی سینه و بالا رفتن نوک پستان

در چه مواردی پزشک عمل لیفت سینه را توصیه می‌کند؟

  • زمانی که نوک سینه‌های فرد به دلیل شل بودن پوست و افتادگی سینه به سمت پایین باشد.
  • زمانی که دو سینه به صورت قرینه نباشند و پوزیشن قرارگیری آن‌ها مختلف باشد.
  • زمانی که سینه‌های فرد حالت آویزان باشد و از فرم اصلی سینه خارج شده باشد.
  • زمانی که در پوست سینه‌های فرد کشیدگی دیده شود و یا پوست سینه بیش از حد شل باشد.
  • افرادی که تمای ندارند که سینه‌های آن‌ها بزرگ باشد اما می‌خواهند که سینه‌های آن‌ها پرتر و گردتر دیده شود.
  • بانوانی که پس از سپری شدن دوران شیردهی، سینه‌های آن‌ها فرم آویزان پیدا کرده و به اصلاح موزی شکل شده می‌توانند با انجام این عمل به فرم دلخواه و مطلوب سینه دست یابند.

2

عمل جراحی لیفت سینه برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افرادی که به دنبال بزرگ شدن سینه‌های خود هستند و از کوچک بودن سایز سینه ناراضی‌اند، کاندید مناسبی برای انجام جراحی لیفت سینه نیستند زیرا این جراحی تغییری در سایز سینه‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه به رفع افتادگی سینه‌ها کمک می‌کند.
  • افرادی که در دوران بارداری و شیردهی هستند برای انجام عمل جراحی لیفت سینه باید صبر کنند تا این دوران را سپری کرده و سپس اقدام کنند.
  • این جراحی برای تمام افراد با هرنوع سایزی قابل انجام است و سایز سینه‌ها محدودیتی در انجام جراحی ایجاد نمی‌کند اما در افرادی که سینه‌های بزرگ‌تری دارند، انجام جراحی با نتایج بهتری همراه می‌شود.

روش‌های غیر جراحی برای بالا بردن سینه

افرادی که نسبت به انجام عمل جراحی ترس و استرس دارند، می‌توانند با استفاده از روش‌های غیرجراحی، فرم سینه‌های خود را تغییر دهند و سینه‌های خود را به فرم ایده آل نزدیک کنند. در روش‌های غیرجراحی، برای رفع افتادگی سینه می‌توان به مواردی چون انجام طب سوزنی، استفاده از کرم‌های لیفت سینه و قرص‌های گیاهی اشاره کرد که می‌توان تا حدودی برای فرد نتیجه بخش باشد.

با انجام چه کارهایی می‌توان به رفع افتادگی سینه کمک کرد؟

انجام ورزش

افرادی که از افتادگی و یا کوچکی سینه رنج می‌برند و تمایلی به انجام عمل جراحی ندارند، می‌توانند با انجام ورزش‌های مرتبط، تا حدودی این مشکل را برطرف کنند. انجام روزانه و منظم برخی حرکات ورزشی سبب رفع افتادگی سینه می‌شود. همچنین، انجام برخی حرکات، سبب بزرگ شدن عضله‌ی سینه و در نتیجه بزرگ شدن پستان می‌شود. انجام حرکاتی مانند پرس سینه و شنا، عضلات بافت سینه را قوی می‌کند. انجام این حرکات در افزایش حجم سینه تاثیری ندارد اما با تقویت عضلات سینه سبب می‌شود که سینه‌ها بزرگ‌تر دیده شود. وقتی عضلات سینه فرد ضعیف باشد، سینه کم حجم و افتاده به نظر می آید اما با انجام حرکات ورزشی متناسب، می‌توان فرم سینه‌ها را زیبا کرد.

مصرف ویتامین و پروتئین

یکی از مهم‌ترین مسائل برای داشتن تناسب اندام و داشتن اندام ایده‌آل، داشتن رژم غذایی مناسب است که اصول تغذیه‌ای به درستی در آن رعایت شده باشد.

برای رفع افتادگی و بزرگ‌تر شدن سینه‌ها نباید از مصرف ویتامین و پروتئین غافل شوید. خوردن مواد مغذی مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی و نوشیدنی‌های ویتامین‌دار به بزرگ شدن و رفع افتادگی سینه ها کمک می‌کند. علاوه بر این، عدم مصرف بیش از حد فست فود، شیرینی و غذاهای فرآوری شده در سلامتی فرد و حفظ تناسب اندام بسیار تاثیرگذار است.

چه عواملی سبب افتادگی سینه می‌شود؟

عواملی وجود دارد که به مرور زمان سبب ایجاد افتادگی در سینه‌ها می‌شود. تناسب اندام برای اکثر افراد امری بسیار مهم بوده و ایجاد افتادگی در سینه‌ها برای آنها آزاردهنده است. عواملی که در ایجاد افتادگی سینه نقش دارند، عبارتند از:

·        کاهش خاصیت کشسانی پوست

با افزایش سن و کاهش میزان کلاژن، فرد متوجه کاهش میزان خاصیت کشسانی پوست می‌شود. با کاهش خاصیت کشسانی، پوست به مرور زمان افتاده و شل می‌شود و همین امر باعث رفع شادابی پوست می‌گردد.

افرادی که به پوست خود رسیدگی می‌کنند و شادابی پوستشان برایشان بااهمیت است، با تغذیه‌ی مناسب و انجام ورزش روزانه، پوست خود را جوان نگه می‌دارند. یکی از عواملی که با گذشت زمان در افتادگی سینه‌ها نقش دارد،کاهش خاصیت کشسانی پوست است.

·        پیری پوست با افزایش سن

برخلاف سایر اندام‌های بدن، بافت پستان از جمله بافت‌هایی است که افزایش سن سبب ایجاد تغییر در آن می‌گردد. با افزایش سن، پوست فرد به مرور زمان دچار پیری می‌شود. شل شدن پوست، از تبعات پیری پوست است که به دلیل کاهش کلاژن سازی و خاصیت الاستینه شدن پوست اتفاق می‌افتد.

در چنین شرایطی، سینه‌ها افتاده شده که این افتادگی سبب عدم رضایت فرد از اندام خود می‌شود. در این گونه افراد با افزایش سن، باید مراقبت‌های پوستی به میزان قابل توجهی افزایش یابد و همچنین اصول تغذیه رعایت شود تا از پیری پوست جلوگیری کرد.

·        کاهش وزن

چاقی و افزایش وزن سبب می‌شود بافت چربی در هر قسمت از بدن بیشتر از حالت عادی تجمع یابد. علاوه بر این وقتی وزن فرد افزایش پیدا می‌کند، پوست بدن او کش می‌آید تا با وزن جدید مطابقت پیدا کند.

اگر فرد تصمیم به کاهش وزن بگیرد، بافت چربی موجود در سینه کاهش می‌یابد و این کاهش سبب افتادگی سینه‌ها می‌شود. گاهی افراد در یک مدت زمان کوتاه افزایش و یا کاهش وزن پیدا می‌کنند که این تغییر وزن، در بافت‌های سینه تأثیر گذاشته و سینه را دچار افتادگی می‌کند. افرادی که قصد کاهش وزن دارند، اگر همراه با رژیم ورزش کنند، کم‌تر دچار افتادگی سینه می‌شوند.

·        بارداری و تغذیه نوزاد

بعد از زایمان سینه‌های مادر از شیر پر می‌شود و حجم سینه‌ها افزایش می‌یابد. بعد از اینکه نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند و دوران شیردهی تمام می‌شود، حجم سینه کم شده و پوست سینه شل و سینه‌ها افتاده می‌گردد.

3

·        علل هورمونی

دو هورمون فولیکولین و لوتئین از هورمون‌های تخمدان هستند و افزایش و کاهش آن‌ها در بدن تاثیرگذار است. همچنین کم کاری تیروئید و هیپوفیز نیز در کوچک شدن سینه در افراد اثر می‌گذارد. ‌کمبود هرکدام از این هورمون‌ها در بدن افراد، سبب کوچک شدن پستان در افراد می‌شود. علاوه بر این، در دوران بارداری, هورمون‌هایی در بدن موجب شل شدن دیواره‌ی رحم و باز شدن لگن می‌شوند که این هورمون‌ها روی پستان نیز تأثیر گذاشته و سبب افتادگی سینه‌ها می‌شوند.

·        لاغری مفرط

برخی از افراد از حد طبیعی خیلی لاغرترند. در این افراد بافت چربی به میزان کافی وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود که برخی از قسمت‌های بدن از جمله سینه‌ها بسیار کوچک باشد. همچنین، در بدن این افراد هورمون‌ها کم‌تر از حد طبیعی تولید می‌شود که این امر نیز یکی از دلایل وجود سینه‌های کوچک در این افراد است.

·        ژنتیک

یکی از عوامل دیگری که در کوچک بودن سینه‌های افراد موثر است، عامل ژنتیک است. این گونه افراد به علت عامل ژنتیکی نمی‌توانند سینه‌های بزرگی داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها