کد خبر: 620642
تاریخ انتشار :

شستن لباس نوزاد و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

بدیهی است که برای شستن لباس­ نوزاد باید از شوینده­‌های منحصربه‌فرد نوزادان استفاده کرد و به‌هیچ‌عنوان نباید لباس نوزاد را با شوینده­‌های لباس بزرگسالان شست. شوینده‌­های مخصوص نوزادان و کودکان ضد حساسیت بوده، به‌راحتی از بافت پارچه شسته می­‌شود و لباس را نرم و لطیف می‌سازد.

شستن لباس نوزاد و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

از بین بردن لکه‌ها هنگام شستن لباس نوزاد

پیش از شست و شوی لباس نوزاد بهتر است تا جایی که می­توانید لکه‌­های موجود روی آنها را رفع کنید. پیش از شستن لکه‌­های پروتئینی مانند شیر، لکه‌های غذا و لکه مدفوع، لباس را در آب سرد قرار دهید و پس از چند دقیقه لباس را با شوینده­های مناسب شستشو دهید.

 

روش‌هایی برای ازبین بردن لکه‌­های لباس نوزاد

لکه ادرار:

پیش از هر چیز توصیه می­کنیم سرعت عمل داشته باشید. هر چه لکه کهنه‌تر شود شستن و رفع کردن آن مشکل­‌تر می‌شود. اغلب لکه ادرار با آب و صابون از بین می‌رود. اما اگر با این روش موفق به برطرف ساختن آن نشدید می­توانید از پاک‌کننده‌های آمونیاکی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از محصولات شوینده مخصوص نوزاد که قدرت لکه بری بالایی داشته باشد می‌تواند بهترین گزینه برای این منظور باشد.

لکه مدفوع:

برای پاک ­کردن لکه مدفوع نوزادی که فقط شیر می‌خورد می‌توانید از آب و شوینده مناسب یا صابون استفاده کنید. برای شسته لکه مدفوع کودکی که علاوه بر شیر غذا هم می‌خورد بهتر است ابتدا برای چند دقیقه لباس را در آب خیس کنید. سپس مقدار کمی شوینده مخصوص نوزاد را به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه در این محلول باقی بماند و نهایتاً لباس را کامل آب کشی کنید.

لکه شیر:

برای شستن لکه شیر (چه شیر مادر و چه شیر خشک) می‌توانید از آب گرم و صابون یا پاک­ کننده‌­های آنزیم­دار استفاده کنید. آنزیم باعث حل شدن لکه­ شیر می‌شود. همچنین می‌توانید برای پاک­ کردن لکه شیر از محلول رقیق نمک و آمونیاک استفاده کنید.

اگر نوزاد شما حساسیت پوستی دارد، بهتر است برای درک علت حساسیت پوستی با پزشک مشورت کنید، همچنین توصیه می شود از مواد شوینده مخصوص نوزادان با حساسیت پوستی استفاده کنید. این محصولات را می توان در داروخانه ها پیدا کرد. پزشک در صورت احساس نیاز به تعویض مواد شوینده معمولی نوزاد، برخی از شرکت ها را پیشنهاد دهد.

مهم است هرگز فراموش نکنید که مواد شیمیایی می توانند واکنش های شدیدی روی پوست نوزاد شما داشته باشند، یعنی می تواند باعث حساسیت و عفونت هایی شود که منجر به کهیر، خراش، زخم  و بریدگی های پوستی شود. در صورت مشاهده هر یک از موارد فوق در نوزاد خود، لطفاً سریع با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

همچنین بسیار مهم است که در هنگام شیر دادن به نوزاد از مواد شوینده معطر قوی روی لباس خود استفاده نکنید. به دلیل این که مواد شیمیایی موجود در لباس شما می توانند به نوزاد شما منتقل شود. این مسئله می تواند نگران کننده تر باشد چون هنگامی که نوزاد خود را بغل می کنید، دهان او به لباس شما می خورد، پس نوزاد می تواند مواد شیمیایی را بخورد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها