کد خبر: 623294
تاریخ انتشار :

ماجرای مردی با کلیه های ۴۰ کیلویی که رکورددار جهان شده

روزیاتو/ تصویری که در بالا مشاهده می کنید به یکی از اهالی جنوب انگلستان تعلق دارد که کلیه هایش به شکلی کنترل نشده در حال رشد کردن هستند و به خاطر ابتلا به بیماری کلیه پلی کیستیک وزن آنها به رقم ۴۰ کیلوگرم رسیده است.

ماجرای مردی با کلیه های ۴۰ کیلویی که رکورددار جهان شده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این مرد که وارن هیگز نام دارد به خاطر وضعیت کلیه هایش تاکنون چندین بار سکته کرده و به خاطر وضعیت بد سلامتی اش قرار است که ماه آینده تحت عمل جراحی قرار گیرد تا پزشکان کلیه هایش را از بدن او خارج نمایند. او برای تامین مخارج مربوط به بیماری اش صفحه ای در وبسایت GoFundMe باز کرده و از مردم درخواست کمک نموده.

در اطلاعات این صفحه ذکر شده است که وارن پانزده سال پیش به خاطر ابتلا به سندروم پلی کیستیک سکته بسیار شدیدی را تجربه کرد و پس از آن شش مرتبه دیگر نیز چنین اتفاقی برایش رخ داد.وارن در مصاحبه ای که پیرامون همین شرایط انجام داده گفته است این بیماری وحشتناک است. او می گوید کلیه هایش آنقدر بزرگ شده اند که تنفس کردن برایش دشوار شده و احتمالا این مشکل به خاطر فشاری به وجود آمده که کلیه ها به ریه هایش وارد می کنند.

این مرد ۵۴ ساله گفته که به خاطر ابتلا به این بیماری ریه هایش پر از کیست هایی شده که مرتبا رشد می کنند. البته در برخی موارد سندروم کلیه پلی کیستیک می تواند عملکرد کلیه ها را مختل کند اما ظاهرا کلیه های هیگز هنوز کار می کنند هرچند که ابعاد و وزن آنها به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

پزشکان گفته اند که وزن دقیق کلیه های وارن را نمی دانند اما تخمین زده اند که هر کدام از آنها وزنی در حدود سی تا چهل کیلوگرم خواهند داشت. خود وارن نیز به خبرنگار سی ان ان گفته است یکی از کلیه هاش از کلیه رکورد دار دارنده بزرگترین کلیه در دنیا نیز بزرگ تر شده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی سازمان رکوردهای گینس اعلام کرد مردی که وزن یکی از کلیه هایش به ۴.۲۵ کیلوگرم رسیده بود و این کلیه کلیه از بدنش خارج شده است دارنده رکورد جهان است. دو سال بعد نیز سی ان ان گزارش داد که پزشکان کلیه ای به وزن ۷.۴ کیلوگرم را از بدن بیماری در هندوستان با موفقیت خارج کرده اند.

هیگز در صحبت های خود اشاره کرده که قبلا در ماراتون شرکت می کرده و به دوچرخه سواری علاقه زیادی داشته اما به خاطر بیماری اش دیگر توان این کار را ندارد. او قرار است که در ۱۲ جولای تحت عمل جراحی قرار بگیرد تا پزشکان دو کلیه اش را از بدنش خارج نمایند.
او در این باره گفته:

عمل جراحی سنگینی خواهد بود و حقیقتا پر خطر است. قرار شده بلافاصله بعد از عمل هیگز تحت دیالیز قرار بگیرد و به احتمال زیاد بعد از عمل اول به سه تا چهار جراحی دیگر نیاز خواهد داشت.

او اعلام کرده که یکی از کلیه هاش را برای انجام تحقیقات به مراکز علمی اهدا می کند و قصد دارد دیگری را با خود به عنوان یادگاری به خانه ببرد و درون شیشه نگه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها