کد خبر: 624358
تاریخ انتشار :

سازمان جهانی بهداشت به گسترش کرونای دلتا در تمامی کشورها هشدار داد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که واکسیناسیون بهترین راه برای کند کردن همه گیری، نجات جان انسان‌ها ، بهبود شرایط اقتصادی در جهان و جلوگیری از ظهور انواع خطرناک دیگر است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان  جهانی بهداشت (WHO)  گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حداقل ۹۸ کشور و منطقه یافت شده است و افزود که به سرعت در کشورهایی که میزان واکسیناسیون آنها کم است، گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: نوع دلتا که اولین بار در هند در ماه اکتبر گذشته کشف شد، «خطرناک» است و همچنان به تکامل و جهش ادامه می‌دهد و بنابراین نیاز به ارزیابی مداوم و «تنظیم دقیق پاسخ بهداشت عمومی» دارد.

تدروس ادهانوم در کنفرانس خبری خود گفت: در آن کشورهایی که پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ کم است، صحنه های وحشتناک سرریز بیمارستان‌ها دوباره به یک قاعده تبدیل می‌شود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که واکسیناسیون بهترین راه برای کند کردن همه گیری، نجات جان انسان‌ها ، بهبود شرایط اقتصادی در جهان و جلوگیری از  ظهور انواع خطرناک دیگر است.

وی افزود: من از رهبران سراسر جهان خواسته‌ام که ​​با هم کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که تا این زمان در سال آینده، 70 درصد از مردم هر کشور واکسینه می‌شوند.

تدروس ادهانوم همچنین از همه کشورها خواست حداقل ۱۰ درصد از مردم خود را در اسرع وقت تلقیح کنند تا اطمینان حاصل شود که از کارمندان بهداشت و افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند محافظت می‌شود.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، این امر به طور موثر مرحله حاد همه گیری را به پایان می‌رساند و جان تعداد قابل توجهی از انسان‌ها را نجات می‌دهد.

منبع: فارس

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها