کد خبر: 628422
تاریخ انتشار :

روند پیک پنجم هنوز صعودی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، روند پیک پنجم را همچنان صعودی دانست و گفت: خوشبختانه مرگ و میر بیماران ناشی از کووید ۱۹ به ۸ درصد از کل بستری‌ها کاهش پیدا کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید فرشاد علامه، با ارائه گزارش کلی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها، گفت: در پیک پنجم کرونا، متوسط روزانه بیماران حاضر در بخش‌های کووید ۱۹ چیزی حدود هزار و ۲۱۹ بیمار است و در حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ بستری جدید در این پیک داریم. اما خوشبختانه مرگ و میر بیماران ناشی از کووید ۱۹ به ۸ درصد از کل بستری‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی، کاهش مرگ و میر بیماران را ناشی از زحمات کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست و افزود: متأسفانه آمار مراجعه بیماران بسیار بالا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمار بالای بستری در پیک پنجم، خاطر نشان کرد: تقریباً در تمامی بیمارستان‌های دانشگاه به نوعی بیمار بستری کووید ۱۹ داشتیم و به نظر می‌رسد که فعلاً این روند رو به صعود است و هنوز به وضعیت تثبیت شده‌ای در روند بستری نرسیده‌ایم.

علامه، تعطیلی اعمال جراحی الکتیو و غیرضروری را در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های پرسنلی برای بیماران کووید ۱۹ اعلام کرد و گفت: روزانه بیش از هزار و ۶۰۰ بیمار در مراکز سرپایی دولتی و غیر دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت درمان قرار می‌گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها