کد خبر: 630073
تاریخ انتشار :

نحوه انتخاب دندانپزشک خوب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شما و دندانپزشکتان شریک طولانی مدت مراقبت های دهان و دندان خواهید بود. بنابراین، لازم است دندانپزشکی را پیدا کنید که بتوانید با او راحت بوده و تمام مشکلات دهان و دندان خود را برایش بازگو کنید. معمولا انتخاب یک دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی مورد اطمینان، کار مشکلی است ولی ما در ادامه درباره نحوه تشخیص و راه های یافتن یک دندانپزشک عالی صحبت خواهیم کرد.

هنگام انتخاب دندانپزشک در یک کلینیک دندانپزشکی، دنبال چه چیزی باشم؟

  • ساعت کاری او چند ساعت است؟ آیا با برنامه های من هماهنگی دارد؟

  • آیا به راحتی می توانم از محل کار یا منزل به کلینیک دندانپزشکی بروم؟

  • دانش و مهارت دندانپزشک تا چه حد است؟ آیا می توان به او اعتماد کنم؟
  • بیماران چقدر از او راضی هستند؟ آیا تجربه خوبی در کارش دارد؟
  • طرز برخورد او با بیماران چگونه است؟ من می توانم مشکلم را کامل مطرح کنم؟

با دوستان و خانواده مشورت کنید. معمولا آنها به شما پیشنهادات خوبی می دهند و دلسوزانه رفتار می کنند.
121

ویژگی های یک دندانپزشک خوب

دانش: هر متخصص مراقبت از دهان و دندان از آناتومی فک، دهان، آسیب شناسی و درمان مطلع است. اما هر متخصصی هر خدمتی را به شما ارائه نمی دهد. شما باید متخصصی را انتخاب کنید که بتواند خدمات مورد نیاز شما را در یک کلینیک دندانپزشکی مجهز انجام دهد. بهداشت عمومی دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان، اندودانتیکس، ایمپلنت، متخصص پریودنتال، متخصص جراحی دندان، دندانپزشکی ترمیمی و ارتودنسی از تخصص های دندانپزشکان است. اگر نمی دانید که پیش کدام متخصص بروید به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید.

توجه به جزئیات: یک دندانپزشک خوب باید بسیار جزئیات گرا باشد. علاوه بر مسائل مهم به جزئیات کوچک توجه کند و ظرافت در کارش داشته باشد.  یک دندانپزشک فقط کارش درمان بیماران نیست. او باید توانایی های هنری برجسته ای داشته باشد تا بتواند دندان ها را ترمیم کند و لبخندی زیبا به آنها ببخشد. هنر دندانپزشکی مستلزم تسلط بر تکنیک های این حرفه و تجربه است.

مهارت ارتباطی خوبی با بیماران داشته باشد: اکثر مردم از رفتن به دندانپزشکی لذت نمی برند، بنابراین وظیفه پزشک است که به بیماران آرامش دهد. دندانپزشک باید مهارت های ارتباطی قوی داشته باشد. صحبت با بیمار، برخورد دلسوزانه و مهربان از ویژگی های یک پزشک خوب به شمار می رود. دندانپزشکان حرفه ای همیشه باید با ادب رفتار کنند. دندانپزشک موظف است در مورد سلامت دندان ها با شما صادق باشد. او ممکن است آنچه که شما می خواهید بشونید را به شما نگوید، اما همیشه این کار را صادقانه و مودبانه انجام می دهد.در سایت نوبت دهی دندانپزشکان ایران شما میتوانید لیست دندانپزشک شیراز ، اصفهان تهران و سایر شهرهای ایران را مشاهده نمایید.

صبر: یک عمل جراحی دندان ممکن است طول بکشد، اما پزشک هرگز نباید عجله داشته باشد. یک دندانپزشک خوب برای انجام درست مراحل وقت می گذارد. به سوالات بیماران با حوصله جواب می دهد. صبوری یکی از ویژگی های مهم دندانپزشکان اطفال است. بیماران اطفال به توجه بیشتری نیاز دارند . آن ها باید زمان بیشتری را برای درمان بیمار صرف کنند. یک پزشک خوب این را به خوبی درک می کند و وقت می گذارد تا کوچک ترین بیماران خود را درمان کند.  
122

جدید ترین فناوری دندانپزشکی: مانند سایر زمینه های پزشکی، فناوری دندانپزشکی همواره در حال پیشرفت است. یک دندانپزشک خوب همیشه در کلینیک دندانپزشکی، از بهترین مواد دندانپزشکی استفاده می کند همچنین  جدید ترین و بهترین تجهیزات را برای ارائه خدمات استفاده می کند. دندانپزشکانی که دارای فناوری های روز هستند، همیشه بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در مقایسه با کسانی که تجهیزات کهنه و قدیمی دارند، ارائه می دهند.

به کلینیک و مطب مراجعه کنید: با مراجعه حضوری به کلینیک دندانپزشکی می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید. به امکانات مطب خوب نگاه کنید. به فضای کلینیک دندانپزشکی توجه کنید. آیا پرسنل لباس های مناسبی پوشیده اند؟ آیا کلینیک تمیز و مرتب است؟ آیا بیماران از پزشک راضی هستند؟ همه ی این اطلاعات را می توانید با مراجعه حضوری  متوجه شوید.

انتخاب دندانپزشک توسط سایت دندانپزشکان ایران

شما می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین هم با دندانپزشکان ارتباط داشته باشید.  سایت دندانپزشکان ایران  اولین سایت نوبت دهی دندانپزشکان  و سامانه تخصصی نوبت دهی دندانپزشکان ایران می باشد. شما با مراجعه به این سامانه می توانید به راحتی دندانپزشک مورد نظرتان را با مشاهده سوابق و نمونه کار دندانپزشکان پیدا کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها