کد خبر: 630376
تاریخ انتشار :

سازمان جهانی بهداشت: گونه آفریقای جنوبی کرونا، نگران کننده نیست

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلان کرد که ظاهرا گونه تازه ای از ویروس کرونا که برای نخستین بار در ماه مه (اردیبهشت) در آفریقای جنوبی شناسایی شده، سرایت پذیری ندارد و موجب نگرانی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 این سازمان افزود که بر تغییر و تحول و جهش های این گونه از ویروس کرونا، نظارت می کند.

مارگارت هریس در یک نشست سازمان ملل گفت که ظاهرا این سویه که سی.۱.۲. (.C.۱.۲) نامگذاری شده در هنگام چرخش در میان جوامع منتشر نمی شود و بنابراین موجب نگرانی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد نیست.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت و یک مقام ارشد بهداشتی آمریکا نسبت به جهش شمار قربانیان کرونایی در اروپا و آمریکا هشدار دادند.

آنتونی فائوچی (رئیس موسسه آلرژی و بیماری های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید) گفت که آمریکا ممکن است با ۱۰۰ هزار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در چارچوب زمانی مشابه روبرو شود که بیشتر در میان افرادی خواهد بود که همچنان از زدن واکسن امتناع می‌ورزند.

هانس کلاگ مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: هفته گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این منطقه بودیم و انتظار مرگ و میر حدود ۲۳۶ هزار نفر دیگر را در اروپا تا اول دسامبر خواهیم داشت.

تاکنون حدود ۱.۳ میلیون نفر در اروپا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود از دست داده اند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد، میزان سرایت بالای ویروس کرونا در سراسر اروپا به شدت نگران کننده است به ویژه اینکه واکسیناسیون در برخی کشورهای این منطقه از جمله در حوزه بالکان پایین است.

فائوچی نیز در مصاحبه با شبکه سی ان ان به شدت نسبت به ارزیابی اخیر مبنی بر قربانیان کرونایی جدید در آمریکا هشدار داد که به گفته وی هم می توانست این مسئله قابل پیش‌بینی باشد و هم قابل پیشگیری.

وی همچنین از کسانی که تاکنون واکسن کرونا نزده اند، خواست واکسن بزنند و اظهار کرد: حدود ۸۰ میلیون نفر در آمریکا واجد شرایط واکسیناسیون هستند که هنوز واکسن نزده‌اند.

این مقام بهداشتی آمریکا در ادامه از واکسیناسیون کودکانی که به مدرسه می روند، حمایت کرد و گفت: معتقدم که دادن مجوز برای واکسیناسیون این کودکان ایده خوبی باشد.

براساس آمارهای اعلام شده از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون نزدیک به ۲۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار فوتی داشته است.

 روند واکسیناسیون در جهان در حالی ادامه دارد که شیوع گونه های جدید کرونا، کشورها را نگران کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها