کد خبر: 630915
تاریخ انتشار :

آیا نوجوانان انگلیسی واکسن ضد کرونا می‌زنند؟

سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، تزریق واکسن کرونا برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در این کشور را توصیه نکرده اما دست دولت را برای اجرای این طرح بازگذاشته است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بحث تزریق واکسن کرونا به نوجوانان انگلیسی در آستانه پایان واکسیناسیون افراد بزرگسال در این انگلیس داغ شده است. بر اساس آمار منتشر شده تاکنون بالغ بر ۴۸ میلیون بزرگسال در انگلیس دُز نخست واکسن ضد کرونا را دریافت کرده و از این تعداد ۴۳ میلیون نفر هر دو دُز را دریافت کرده‌اند. دولت قصد دارد تا ظرف چند هفته آینده دُز سوم واکسن کرونا را به افرادی ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است تزریق کند.

اما سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس رفتار دوگانه‌ای را در قبال واکسیناسیون نوجوانان در پیش گرفته است. از یک سو تزریق برخی واکسن‌ها را مجاز دانسته و از سوی دیگر ضرورت آن را تائید نکرده است. این سازمان انگلیس دیروز (جمعه) اعلام کرد که منافع ناشی از تزریق واکسن به نوجوانان چندان چشمگیر نیست.

ساعاتی قبل از اعلام این تصمیم، صدها معترض مقابل مقر سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس تجمع کرده و مخالفت خود را با واکسیناسیون نوجوانان اعلام کردند. آن‌ها که تلاش می‌کردند وارد ساختمان شوند با پلیس درگیر شده و کار به زدوخورد بین دو طرف کشیده شد.

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی انگلیس که تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس فعالیت می‌کند دیروز عنوان کرد که هرچند منافع بهداشتی تزریق واکسن نوجوانان نسبت به خطرات آن بیشتر است اما مزایای آن در مقیاس اجرای یک طرح سراسری چشمگیر نیست. این سازمان در عوض توصیه کرده که نوجوانان دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، مشکلات قلبی یا آسم واکسینه شوند.

با این حال رسانه‌های انگلیس روز شنبه گزارش دادند وزرای دولت قصد دارند تا این طرح را به صورت سراسری اجرا کرده و معتقدند که امکان جلب رضایت افکار عمومی وجود دارد. اگر این خبر تائید شود، برای اولین بار خواهد بود که دولت مخالف نظر مشاوران خود عمل می‌کند.  

روزنامه تایمز چاپ لندن گزارش داد که طرح واکسیناسیون نوجوانان ممکن است از هفته آینده آغاز شود. گاوین ویلیامسون وزیر آموزش انگلیس گفته که تلاش‌ها برای استخدام کادر درمانی که نوجوانان را در مدارس واکسینه کنند آغاز شده و او امیدوار است که این طرح هرچه سریع‌تر آغاز شود. سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس (NHS) تائید کرده که اعضای کادر درمان تعیین شده و آماده به‌کار هستند.  

گروه مشاوران علمی دولت انگلیس در شرایط اضطراری (سیج) پیش‌بینی کرده‌اند که با بازگشایی مدارس آمار ابتلا به کرونا جهش خواهد یافت. اما ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که دولت برای مقابله با اوضاع متغیر کرونا از قبل برنامه‌ریزی کرده است.

کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله هم اکنون در آمریکا واکسن فایزر را دریافت می کنند، این در حالی است که فرانسه و آلمان در حال بررسی تزریق واکسن به افراد این گروه سنی هستند. پروفسور وی شن لیم رئیس کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی انگلیس می‌گوید که پس از بررسی داده‌های جدید تصمیم درباره واکسیناسیون نوجوانان ممکن است تغییر کند.این درحالیست که سازمان بهداشت جهانی از کشورهای ثروتمند درخواست کرده که به جای تزریق واکسن کرونا به افراد جوانتر، این واکسن ها را به طرح «کوواکس» که بر توزیع عادلانه واکسن نظارت دارد، ارائه دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها