کد خبر: 636359
تاریخ انتشار :

۷۱ درصد از اصفهانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه ۷۱.۹ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: تاکنون ۴۸.۹۳ درصد از افراد بالای ۱۲ سال هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پژمان عقدک  با اشاره به پوشش واکسیناسیون در دو گروه سنی بالای ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال شامل دانش آموزان متوسطه اول و دوم، اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۷۱.۱۹ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۴۸.۹۳ درصد است.

وی گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال را ۶۱.۸۰ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت دوم برای این گروه سنی را ۲۲.۱۱ است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ هزار و ۶۹۸ دوز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شد، گفت: از این تعداد حدود ۱۴ هزار دوز نوبت اول و ۵۱ هزار دوز نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

وی ظرفیت روزانه واکسیناسیون در استان اصفهان را ۱۵۰ هزار دوز در ۱۰۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون اعلام و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ۶۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شد که آمار روزهای گذشته نیز در همین حدود بود.

عقدک افزود: هم اکنون از نظر تعداد و نوع واکسن هیچ مشکلی در استان اصفهان و کشور وجود ندارد و شرایط خوبی داریم.

وی با اشاره به محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونای کشور برای کارکنان دولت که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند، گفت: این محدودیت ها از ابتدای ماه جاری اعمال شد و در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اجرا می شود و افرادی که تاکنون واکسینه نشده بودند در حال مراجعه برای تزریق واکسن هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه محدودیت های پیش بینی شده باعث می شود مردم خود به خود به سمت تزریق واکسن کرونا بروند، گفت: گرایش مردم به تزریق واکسن کرونا خوب است و بعید است در این زمینه مشکل خاصی داشته باشیم.

عقدک با اشاره به اینکه ما همچنان با ویروس کرونا سر و کار داریم، تصریح کرد: برای پیشگیری از کرونا چهار اقدام اساسی باید انجام دهیم که مهمترین آن واکسیناسیون است. بر این اساس اگر پس از پوشش واکسیناسیون، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتفاق افتد، گام بعدی رعایت پروتکل های بهداشتی است و باید فاصله حداقل یک و نیم متری رعایت شود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس و دانشگاه ها از اکنون باید به فکر بازگشایی کلاس ها و حفظ فاصله اجتماعی باشند، افزود: چرخش و تهویه هوا در محیط، استفاده از ماسک و شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها باید جدی گرفته شود. در صورت رعایت این موارد امکان بازگشایی ها بیشتر می شود و سریع تر می‌توانیم به زندگی عادی برگردیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با تزریق واکسن امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم، گفت: دوز سوم واکسن کرونا به کادر درمان مردم در حال تزریق است و بعد از کادر درمان، دوز سوم به گروه‌های پرخطر تزریق و بعد به مرور به گروه های دیگر جامعه تزریق خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها