کد خبر: 640740
تاریخ انتشار :

علائم ابتلا به ویروس امیکرون در افراد واکسن زده چیست؟

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس امیکرون 5 تا 6 برابر سویه های قبلی است اظهار کرد: علائم ابتلا به ویروس امیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی رضا صداقت دا خاطر نشان کرد: در صورتی که افراد بر علیه بیماری کرونا به طور کامل واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به امیکرون،بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اما اگر فرد واکسن نزده باشد و یا دوره ایمنی زایی را سپری کرده باشد( از زمان دریافت دز دوم بیش از 4 تا 5 ماه گذشته است) بر اساس مطالعات انجام شده علائم شدیدتری را پیدا می کند و حتی منجر به بستری نیز می شود.

صداقت با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده در بریتانیا بیماران بستری بیشتر افرادی هستند که یا واکسن نزده اند و یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است افزود: همچنین 90 درصد فوتی های ناشی ازامیکرون در کشورهای بریتانیا و دانمارک در افرادی است که غیر واکسینه بودند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه امیکرون سرعت انتشار بسیار بالایی نسبت به سویه های قبلی دارد گفت: سرعت انتشار این ویروس را با انتشار سرخک مقایسه کرده اند، سرخک از نوع ویروس هایی است که بشدت سرایت کننده است و اگر فردی در معرض قرار گیرد به طور حتم تا 99 درصد قابل انتقال است.

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در دنیا واکسیناسیون کامل زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دز واکسن را دریافت کرده باشد در کشور ایران هم افرادی که 3 ماه از زمان دریافت واکسن دز دوم آنها گذشته است می توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

صداقت تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که پس از 4 تا شش ماه از دریافت دز دوم سطح ایمنی بدن به شدت افت می کند و تزریق دز سوم که به دز بوستر آن را می شناسیم به طور معجزه آسایی سطح ایمنی و آنتی بادی ها را افزایش می دهد به طوری که نشان داده است در برابر امیکرون هم این اعداد شگفت انگیز است و حتی دیده شده است سطح ایمنی که 30 تا 40 درصد کاهش یافته است تا 70 تا 80 درصد در برخی از واکسن ها افزایش داده است .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها