کد خبر: 641034
تاریخ انتشار :

درمان ام اس با گیاهان

به‌طور معمول، افرادی که دارای طبع سردی هستند بیشتر مستعد ابتلای به بیماری ام‌اس خواهند بود؛ در اینجا با چند راهکار درمانی طب سنتی برای "ام‌اس" آشنا می‌شویم.

درمان ام اس با گیاهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 "ام‌اس" بیماری‌‌ای است که از سردی در مغز و اعصاب بروز می‌کند و بیماری‌ای خودایمن همچنین پیش‌رونده است و در بروز التهاب در بدن انسان نقشی اساسی دارد و متأسفانه کم‌کم تمام اندام‌های بدن را هم درگیر می‌کند.

در واقع ام‌اس زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن علیه خودش دست به حمله می‌زند و باعث می‌شود پوشش محافظ غلاف میلین، در اطراف سیستم عصبی شکسته شود.

بر اثر ام‌اس، پلاک، اسکلروز یا زخمی به‌وجود می‌آید که از دیدگاه طب سنتی این عارضه، بر اثر غلبه سردی در بدن به‌ویژه سودا بروز پیدا می‌کند بنابراین بیماری ام‌اس در کشورهای سرد همچنین در خانم‌ها به‌علت طبع سردی که دارند بیشتر دیده می‌شود.

عوارض ام‌اس چیست؟

عفونت دستگاه ادراری، ضعف مثانه، بی‌اختیاری ادرار و مدفوع، اختلال در راه رفتن و تغییرات خلقی و عاطفی مثل عصبانیت یا زودرنجی، برخی از عوارض این بیماری است؛ مبتلایان به ام‌اس اغلب به دوبینی یا تاری‌ دید و مشکلات ذهنی، شنوایی و گفتاری نیز دچار می‌شوند.

چه‌عواملی در بروز ام‌اس مؤثرند؟

کمبود شدید ویتامین D3 اغلب در بروز این بیماری نقش دارد همچنین عواملی مثل ابتلا به یبوست یا خواب نامنظم، کم‌خونی و مصرف غذاهای خیلی سرد یا حتی خیلی گرم هم در بروز بیماری ام‌اس بسیار موؤثر هستند.

نکته‌ای که باید بدانیم این است که بیماری ام‌اس می‌تواند زمینه ژنتیکی نیز داشته باشد همچنین افرادی که حیوانات خانگی در منزل نگه‌داری می‌کنند نیز در معرض ابتلا به این عارضه هستند.

علائم بیماری ام‌اس

فرد دارای ام‌اس همه علائم یا نشانه‌های عصب‌شناختی را دارد که رایج‌ترین این نشانه‌ها مشکلات دستگاه عصبی خودگردان، دیداری، حرکتی و حسی است؛ علائم خاص از طریق محل‌های زخم در سیستم عصبی مشخص می‌شوند و شامل کم‌بساوایی یا خواب‌رفتگی مانند مور‌مور شدن، اسپاسم، ضعف عضلات، واکنش‌های غیرارادی، گرفتگی عضلات یا ناتوانی در حرکت، ناتوانی در هماهنگی و تعادل، ناهماهنگی عضلات، مشکل در صحبت کردن یا دیسفازی، مشکلات دیداری، احساس خستگی، درد شدید یا درد مزمن و مشکل در کنترل ادرار و مدفوع است.

مصرف زیاد غذاهایی با طبع سرد مثل لبنیات به‌ویژه پنیر و ماست، ترشی، سرکه، تنقلات مصنوعی، غذاهای کنسروشده و رفتارهایی مثل عصبانیت شدید و کم‌تحملی در ایجاد ام‌اس تأثیری بسزا دارد.

مبتلایان به این بیماری با رعایت رژیم غذایی مناسب و افکار مثبت می‌توانند بیماری ام‌اس خود را کنترل و همین‌طور از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند افراد برای درمان بیماری، صبح‌ها ارده با شیره انگور میل کنند همچنین مصرف روزانه 5 تا 7 عدد خرما، شربت عسل و شربت زنجبیل برای بیماران مبتلا به ام‌اس مفید خواهد بود.

به‌طور معمول، افرادی که دارای طبع سردی هستند بیشتر مستعد ابتلای به بیماری ام‌اس خواهند بود و درمان این افراد با خوردن گرمی حاصل می‌شود؛ وقتی که گرمی به بدن آن‌ها وارد شد، بهتر است در مرحله بعد ترکیبی از سودازاها مانند سکنجبین را صبح و شب مصرف کنند.

برای درمان این دسته از افراد، خوردن گرمی‌ها، روغن‌مالی ملاج سر با روغن کنجد یا سیاه‌دانه، بادکش گرم کمر یک روز در میان، ماساژ مداوم سر، دو تا چهار ماه حجامت گرم و حجامت عام پیشنهاد می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها