کد خبر: 656225
تاریخ انتشار :

عوارض جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خطرات جراحی بینی

خوشبختانه عوارض قابل توجه جراحی بینی بسیار نادر است. خطرات خاص جراحی بینی در طول مشاوره شما مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مانند هر نوع جراحی، خطرات ذاتی وجود دارد. انتخاب فردی برای انجام عمل جراحی بر اساس مقایسه خطرات با مزایای بالقوه است. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق بیماران هیچ یک از عوارض زیر را تجربه نمی کنند، اما هر یک از این عوارض باید با پزشک متخصص جراحی پلاستیک در میان گذاشته شود تا خطرات، عوارض بالقوه و عواقب جراحی بینی را با خیال راحت شناسایی کنند.

مزیت بزرگ بیمارانی که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند این است که در این تخصص پزشکی بیماران سالم را عمل می‌کنیم، بنابراین میزان عوارض بسیار پایین است.

خون ریزی :

 این امکان وجود دارد، اگرچه غیرعادی اما ممکن است در حین یا بعد از جراحی دچار مشکلات خونریزی شوید. اگر خونریزی بعد از عمل وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به درمان اضافی برای توقف خونریزی داشته باشید. 10 روز قبل از جراحی هیچ نوع آسپرین یا داروهای ضد التهابی مصرف نکنید، زیرا خطر خونریزی را افزایش می دهند. فشار خون بالا (فشار خون بالا) که تحت درمان پزشکی نیست ممکن است باعث خونریزی در حین یا بعد از جراحی شود. تجمع خون در زیر پوست می تواند روند بهبود را کند کند.

عفونت  :

عفونت بعد از جراحی بسیار غیر معمول است. اگر هر نوع عفونتی رخ دهد، ممکن است درمان اضافی، از جمله آنتی بیوتیک، لازم باشد.

جای زخم غیر طبیعی  اگر چه پس از عمل جراحی انتظار می رود که زخم خوب شود. اسکارهای غیر طبیعی ممکن است ظاهر شوند. ممکن است برای بهبود این وضعیت درمان های اضافی لازم باشد.

بی حسی  بعد از جراحی بینی احتمال بی حسی در پوست بینی وجود دارد. این رویداد قابل پیش بینی نیست. کاهش یا از دست دادن حس در پوست ناحیه بینی ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد.

اثرات بلند مدت:

تغییرات بعدی در ظاهر بینی ممکن است در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تحلیل غضروف، نیروهای درونی روی غضروف، بازسازی استخوان های بینی، اختلال در ترمیم زخم یا سایر شرایط رخ دهد. ممکن است برای حفظ نتایج جراحی بینی، جراحی یا سایر درمان‌های آینده لازم باشد.

اختلالات پوستی :

  رینوپلاستی یک عمل جراحی برای تغییر شکل ساختار داخلی و خارجی بینی است. بیماری های پوستی می توانند مستقل از جراحی بینی ایجاد شوند.

واکنش های آلرژیک:

  موارد نادری از حساسیت موضعی به نوارها، مواد بخیه یا داروهای موضعی گزارش شده است. واکنش‌های سیستمیک جدی‌تر ممکن است به دلیل داروهای مورد استفاده در حین جراحی و داروهای تجویزی رخ دهد. واکنش های آلرژیک ممکن است نیاز به درمان اضافی داشته باشد.

تغییر راه های هوایی بینی :

ممکن است پس از جراحی بینی یا سپتوپلاستی تغییراتی ایجاد شود که می تواند در عبور طبیعی هوا از بینی اختلال ایجاد کند.

رینوپلاستی در دستان متخصص یک عمل جراحی ایمن با میزان رضایت بالا است. شما همچنین می توانید با رعایت دقیق تمام دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی که توسط دکتر رائول پرز سرزو ارائه می شود، به کاهش خطرات و عوارض کمک کنید.

بهبودی بعد از جراحی بینی

پزشک باید به شما توضیح دهد  که چقدر طول می کشد تا بتوانید به سطح عادی فعالیت و کار خود بازگردید. پس از جراحی، دستورالعمل های دقیقی در مورد مراقبت های بعد از عمل دریافت خواهید کرد، از جمله اطلاعات در مورد:

  • نوع رژیم غذایی و فعالیت های مجاز
  • مراقبت های خاص
  • علائم طبیعی که تجربه خواهید کرد
  • علائم بالقوه عارضه

در روز جراحی، بیمار پس از گذراندن چند ساعت در نقاهت به خانه برمی گردد. بینی با چسب میکرو منافذ و آتل آکواپلاست پوشانده شده است، در برخی موارد آتل داخلی بینی باقی می‌ماند، از اسپلینت‌های دویل استفاده می‌کنیم که اجازه عبور هوا و تنفس از بینی را می‌دهد، زمانی که آتل‌ها باقی می‌مانند به طور متوسط ​​سه روز باقی می‌مانند.

بیشترین میزان تورم دو روز پس از جراحی مشاهده می شود و نواحی کبودی به طور متوسط ​​در 10 تا 12 روز ناپدید می شوند.

بلافاصله پس از جراحی

شما یک آتل بینی استفاده خواهید کرد. این آتل برای محافظت از بینی در هنگام خواب و محافظت از آن در برابر ضربه های تصادفی است.

مقداری تورم و کبودی انتظار می رود. صورت شما متورم خواهد شد و نواحی اطراف بینی از جمله پلک های شما متورم خواهد شد. ممکن است لازم باشد سر خود را در چند روز اول پس از جراحی بالا و نسبتاً ثابت نگه دارید. برای چند روز باید فعالیت های خود را محدود کنید.

درک این نکته مهم است که مدت زمان بهبودی بین افراد بسیار متفاوت است. قبل از اینکه بتوانید ورزش شدید انجام دهید، باید چند هفته صبر کنید.

استراحت کامل در رختخواب هرگز نشان داده نمی شود، شما می توانید فعالیت های ساده را بدون تلاش زیاد انجام دهید.

دو هفته اول

اسپلینت بینی معمولاً برای دو تا سه هفته استفاده می شود. بازگشت شما به محل کار یا مدرسه بستگی به میزان تلاش شما از محل کار یا فعالیت های مدرسه دارد و معمولاً می توانید پس از هفته اول به فعالیت خود بازگردید. اغلب فعالیت‌های شدید، از جمله ورزش ، معمولاً در عرض سه هفته از سر گرفته می‌شوند. در دو هفته اول باید از ورزش های شدید، فعالیت های سنگین، خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. در حالی که کبودی وجود دارد، باید از آفتاب نیز دوری کنید .

بعد از دو هفته اول

تورم بسیار خفیف در بینی ممکن است تا چند ماه پس از جراحی باقی بماند، اما احتمالاً برای دیگران قابل توجه نخواهد بود.

داروی بعد از عمل

رینوپلاستی در اکثر موارد یک جراحی سرپایی است، برای مراقبت‌های بعد از عمل به بیماران دستورالعمل‌های دقیق کتبی و شفاهی داده می‌شود، کمک به جلوگیری از ناراحتی‌ها، بهبودی مناسب بخش اساسی کسب بهترین نتیجه و کاهش احتمال عوارض است.

به بیمار آموزش داده می شود که پماد آنتی بیوتیک را از طریق اپلیکاتور نوک پنبه ای در داخل بینی در هفته اول دو بار در روز بمالد، این پماد دارای فواید مضاعف است، به عنوان یک مرطوب کننده و عامل ضد باکتری. به بیمار دستور داده می شود تا هر چند وقت یکبار از اسپری بینی نمکی استفاده کند تا به پاکسازی بینی از زباله ها و مرطوب نگه داشتن آن در داخل کمک کند.

آنتی بیوتیک های خوراکی تا چند روز بعد از عمل تجویز می شود تا درمان آنتی بیوتیکی شروع شده در زمان عمل ادامه یابد.

داروهایی نیز برای کاهش التهاب تجویز می شود. این یک روش دردناک نیست.

منبع  : جراحی بینی سایت الف

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها