کد خبر: 694194
تاریخ انتشار :

ابلاغیه جدید آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس

لغو تعطیلی مدارس و ادارات تهران در یک ابلاغیه فوری به همه دستگاه ها اعلام شد.

ابلاغیه جدید آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جایگاه 8: تعطیلی مدارس و ادارات بر اثر آلودگی هوا امری مرسوم شده است. دولت برای توقف تعطیلی مدارس و ادارات به علت آلودگی هوا تصمیم جدیدی اتخاذ کرد. تعطیلی مدارس و ادارات از این به بعد باید با تصمیم کارشناسی اتخاذ شود و صرفا آلودگی هوا شرط لازم و کافی نخواهد بود.

وزیر فعلی آموزش و پرورش هم مخالف تعطیلی مدارس است و البته عنوان می‌کند اگر شرایط برای تعطیلی ضروری بود، باید کلاس‌های شاد جایگزین کلاس‌های حضوری شود. 

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: بخشنامه‌ای در این هفته ابلاغ می‌شود تا به هیچ عنوان در زمانی که به دلیل آلودگی هوا مدارس غیر حضوری شد، کلاس‌ها تعطیل نشوند.

وی با بیان اینکه اگرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است ولی در بلند مدت، تربیت دانش آموزان و آموزش مهم تر است، افزود: تعطیل کردن یا غیر فعال کردن مدرسه باید اولویت آخر باشد؛ نه اینکه اولویت اول باشد. 

صحرایی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان در هیچ شرایطی رأی به غیر حضوری شدن مدارس نمی‌دهیم، اضافه کرد: خواهشم از کمیته آلودگی هوا این است که به این سیاست راهبردی دولت، توجه کند.

وی با بیان اینکه جایی که امکان و انتخاب بین مدارس و صنایع است حتما اولویت ما، فعالیت مدارس است، گفت: صنایع مدتی خاموش شود تا آلودگی هوا برطرف شود و اگر این امکان وجود ندارد، آماده غیرحضوری شدن مدارس هستیم اما به شرطی که از قبل به ما اعلام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها