واریز ۲ میلیونی بحساب یارانه بگیران | تغییر جدید در یارانه تیرماه 1401

کد خبر: 1157357

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

واریز  ۲ میلیونی بحساب یارانه بگیران | تغییر جدید در یارانه تیرماه 1401

یارانه مرحله ۱۳۷ که قرار است در تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، تفاوتی به مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ ندارد؛ بنابراین منتظر افزایش یا کاهش میزان یارانه نقدی تان نباشید. به زبان ساده تر، اگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستید و در اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در تیرماه نیز به همین میزان دریافت خواهید کرد.

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر به فرض مثال خانواده شما ۵ نفره باشد و در این دهک قرار بگیرید، مبلغ ۲ میلیون تومان در این ماه به حساب سرپرست خانوارتان واریز می‌شود.

برای دهک چهارم تا نهم نیز مطابق معمول، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود. یعنی اگر خانواده‌ای ۵ نفره در این دهک‌ها قرار بگیرند، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوارشان واریز خواهد شد.

در مورد دهک دهم نیز دولت گفته که یارانه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، چرا که در گروه درامدی بالا قرار دارند.

یارانه تیرماه ۱۴۰۱ چندم واریز می‌شود؟

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

منبع: فرارو

فعلاً پرداخت نقدی به جای کالابرگ

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، گفت: براساس قانون بودجه دولت باید قیمت‌ها را بر اساس سهمی که تعیین می‌کند قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد و مابه‌التفاوت آن را هم بر اساس کالابرگ پرداخت کند و این مصوبه مجلس است. نماینده مردم قم در ادامه اظهار کرد: زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست و فعلاً پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، احتمالاً بعد از شهریور ماه تکلیف این موضوع روشن می‌‌شود. همچنین در ادامه جلسه دیروز نمایندگان با درخواست بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های ۱ و ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به صورت «دو فوریتی» مخالفت کردند.

یارانه جدید معیشتی چه کسانی هنوز مسدود است؟

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه افراد متقاضی بازنگری به حذف یارانه معیشتی هنوز مسدود است، گفت: فهرست 2.5 میلیون نفری متقاضیان جدید به وزارت رفاه ارسال شد.

سیده‌‌طیبه حسینی درباره اینکه یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از دیروز قابل برداشت شد، آیا یارانه افراد متقاضی بازنگری هم قابل برداشت شده است، افزود: یارانه کسانی که در اردیبهشت‌ماه حذف شده و تقاضای خود برای برقراری مجدد یارانه معیشتی را در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است.

وی درباره اینکه یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود، بیان کرد: تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره اینکه چه زمانی بررسی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: طبق مذاکراتی که شده و همچنین بر اساس دستور رئیس‌جمهور که باید ظرف یک ‌ماه افراد متقاضی بازنگری تعیین‌تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه بزودی انجام و به ما ابلاغ شود.

وی تأکید کرد: هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را برای متقاضیان بازنگری یارانه کمک معیشتی ارائه نکرده است.

ملاک دریافت یارانه نقدی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی

معاون وزیر رفاه گفت‌: دهک بندی ها براساس رقم خاصی از حقوق نبود و عوامل متعددی چون گردش حساب بانکی، تراکنش های بانکی، حقوق، خودرو و ... در دهک بندی تاثیر داشتند.

 یک ماه پیش بود که رییس جمهوری در یک گفت و گوی تلویزیونی از یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی خبر داد؛ این یارانه که همان شب و در حین گفت‌وگوی تلویزیونی رییسی واریز شد، برای برخی ابهامات زیادی به دنبال داشت؛ داستان این ابهامات نیز به افرادی بازمی‌گشت که مشمول یارانه نشده بودند.

طبق گفته همان شب رییس جمهوری قرار بود که دهک‌های یک تا ۹ یارانه بگیرند و دهک دهم نیز تنها دهکی بود که مشمول یارانه نبود؛ به همین خاطر از فردای واریز یارانه‌ها اعتراض به دهک‌بندی‌ها آغاز و سایتی جهت ثبت این اعتراضات معرفی شد؛ در این بین یکی از اصلی‌ترین سوالات آن بود که این دهک‌بندی بر چه اساس است؟ چراکه برخی از سایت‌ها ارقامی را منتشر و اعلام کرده بودند که افرادی که بیشتر از رقم تعیین‌شده حقوق بگیرند، مشمول یارانه نمی‌شوند و به عبارتی دهک دهمی هستند.

داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به این سوال که دهک‌بندی‌ها بر چه اساس انجام شده است، گفت: دهک‌بندی‌ها، دهک‌بندی‌های نسبی-جمعیتی هستند و این طور نیست که بگوییم افرادی که بالاتر از رقم خاصی حقوق می‌گیرند، دهک دهمی حساب می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات درآمدی و معیشتی، ۱۰درصد افراد جامعه که وضعیت مالی و معیشتی بهتری نسبت به بقیه افراد داشتند، در دهک دهم قرار گرفتند؛ اطلاعاتی که مبنای دهک های درآمدی قرار گرفته اند ترکیبی از درآمد و دارایی افراد است که شامل گردش حساب بانکی، تراکنش های بانکی، حقوق، خودرو و ... بوده است.

منبع: اقتصادآنلاین

پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی

به گفته معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی آنچه دولت در قانون بودجه توسط مجلس مکلف به انجام شده، پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی است. انجام این کار مستلزم زیرساخت‌های لازم در کل کشور بوده و عملاً انجام فوری آن میسر نبود، در نتیجه تصمیم گرفته شد طی دو ماه نخست سال، پرداخت نقدی صورت بگیرد و به‌محض اینکه زیرساخت‌های لازم آماده شد و سایر ملاحظاتی که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، تصمیم درباره تداوم این شیوه یا اختصاص کالابرگ الکترونیکی اتخاذ خواهد شد.

منبع: فرارو

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها