پایگاه خبری خانه فوتبال:

سود سهام عدالت مشخص شد. حالا مبنای دریافت کارت اعتباری است. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران . سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

جاماندگان سهام عدالت نیازی به ثبت‌نام ندارند

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی در زمینه جاماندگان سهام عدالت می‌گوید: جاماندگان سهام عدالت در وضعیت فعلی لازم نیست، هیچ‌گونه اقدامی را انجام دهند و همچنین هیچ مبلغی را نباید برای ثبت‌نام پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین مشمولان جدید دریافت سهام عدالت باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نیازی به ثبت‌نام نیست، جاماندگان مرحله نخست جزو ۲ نهاد حمایتی هستند که از سوی وزارت تعاون تعیین و مورد تایید قرار گرفتند.

البته افرادی سهام عدالت دارند و هنوز موفق به دریافت سود این سهام نشده‌اند، می توانند با ارائه شماره شبای خود در سجام در ماه‌های آینده این سود را دریافت کنند.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در این زمینه می‌گوید: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

اصلاح آیین نامه سهام عدالت

مهدی سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس بر لزوم لغو مصوبات مرتبط و مواد مغایر با قانون در آیین‌نامه قبلی سهام عدالت تاکید کرد و از برنامه ‌ریزی برای ارائه مدل اجرایی و تدوین آیین‌نامه جدید سهام عدالت در انطباق با قانون اجرای اصل ۴۴ طی یک ماه آینده در کارگروه ویژه سهام عدالت و شورای‌عالی بورس خبر داد.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس ادامه داد: آیین‌نامه قبلی سهام عدالت که از سوی شورایعالی بورس تصویب و تهیه شده بود، با توجه به یک‌جانبه‌گری و عدم رعایت صرفه و صلاح سهامداران عدالت و مغایرت با قوانین باید لغو شده و بر همین اساس در جلسه هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مقرر شد وزیر محترم اقتصاد تدبیری اتخاذ کنند تا مصوبه اخیر شورای‌عالی بورس که یک مدل اجرایی مغایر قانون را شامل می‌شد، نیز ظرف یک ماه که هم‌اکنون یک هفته از آن گذشته است، لغو و ظرف یک ماه آینده مدلی مبتنی بر قانون تصویب و بر مبنای آن آیین‌نامه جدید سهام عدالت تدوین شود.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته‌های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته سوم خردادماه باز هم با کاهش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد ۲ درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت ۲.۱۵ درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیرماه با افت ۲.۸۶ درصد مواجه شده است. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با کاهش ۱.۳ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز کاهش ۰.۱۹ درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی تیرماه به ترتیب با کاهش  ۲۱۱ هزار تومانی، ۲۵۴ هزار تومانی، ۲۷۵ هزار تومانی و ۵۱۶ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان، ۸ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان، ۹ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۵۴ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه ‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۴۰۶ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۱۱۲ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۹۳۴ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۵۵۳ هزار تومانی روبرو شده است.

شرکت بانک ملت پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی بانک مبنی بر واریز سود سهام سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ شفاف سازی نمود. سود سهامداران واریز شده است؟

بانک ملت طبق گزارش عملکرد حسابرسی شده خود در سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۷۶۱ ریال سود محقق نمود که نسبت به گزارش حسابرسی نشده هم تفاوتی نداشت. در مجمع سالانه این شرکت به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۷۶۱ ریال سود خالص محقق شده هر سهم ۱۰۰ ریال معادل ۱۳ درصد برای هر سهم توزیع و مابقی سود برای افزایش سرمایه لحاظ شود.

سود خالص وبملت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ با رشد ۶۶ درصدی به بیش از ۱۵.۷۰۰ میلیارد تومان بالغ گردید.

شرکت بانک ملت پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی بانک مبنی بر واریز سود سهام سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ شفاف سازی نمود. شرکت اعلام نمود سود سهام بیش از ۲۹۱ هزار نفر از سهامداران حقیقی سجامی این بانک بالغ بر ۹۶ درصد کل سهامداران حقیقی در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۱ به حساب معرفی شده ایشان در سامانه سجام واریز گردید.

زمان واریز سود سایر سهامداران 

سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت ننموده اند می‌توانند از تاریخ ۱۵ مردادماه با ارائه کارت ملی، اعلام کد بورسی از طریق مراجعه به هریک از شعب بانک ملت در سراسر کشور سود خود را دریافت کنند.

سود صندوق ها هم از ۳۱ مرداد با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا و تصویر مجور فعالیت و سود سهامداران حقوقی دارای تا ۲ درصد سهام از ۳۱ شهریور و بیش از دو درصد سهام از ۳۱ مهر با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا به انضمام تصویبر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز به نشانی امور سهامداران بانک ملت، پرداخت می شود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

«محمود حسنلو» دیروز (جمعه) به آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان اشاره کرد و اظهار داشت: سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

اعلام زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

 وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

حسنلو تصریح کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

وی افزود : مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

وضعیت سود سنواتی سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه درخصوص مطالبات سود سنواتی سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ نیز گفت : واریز سود سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ در حیطه وظایف و اختیارات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیست و مربوط به سازمان خصوصی سازی می‌شود.

تکلیف وراث فوت شدگان سهام عدالت

حسنلو درباره فوت شدگان سهام عدالت و تکلیف سود سهام این عده از افراد اظهار داشت: بیش از سه میلیون نفر از هموطنان که سهام عدالت داشتند در طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آنها باید بین وراث تقسیم شود اما مشکل این است که چون اطلاعات انحصار وراثت به صورت متن وجود دارد و اطلاعات آن به صورت دیتا ذخیره نشده است نمی توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم که البته با همکاری قوه قضاییه و مذاکراتی که صورت گرفته در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این دسته از هموطنان نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سود های سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم و بر اساس برنامه ریزی ها احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

دریافت وام توسط ۴۱۲ هزار نفر با توثیق سهام عدالت

وی به توثیق سهام عدالت برای دریافت وام از سیستم بانکی نیز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمارها از اسفند سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر، با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کرده‌اند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بوده است.

تحول در توثیق سهام برای دریافت وام

حسنلو درباره یک اتفاق تازه در حوزه توثیق سهام عدالت اظهار داشت: در نظر داریم تا بزودی توثیق سهام برای دریافت وام از سیستم بانکی را برای همه سهم ها فعال کنیم تا سهامداران بتوانند به راحتی و با استفاده از سرویس‌های آنلاین همانند اپلیکیشن های بانکی به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت وام از این طریق اقدام کنند که طبیعتا سجامی بودن اصلی‌ترین شرط دریافت وام از بانک است.

اهمیت ویژه ثبت نام در سجام و دریافت سرویس های ویژه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اهمیت ثبت نام در سامانه سجام افزود: افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آن ها شکل می گیرد می توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

بانک اول - به نظر میرسد سرانجام پرونده اختصاص سهام عدالت به جاماندگان به سرفصل های نهایی خود نزدیک می شود و قرار است طبق محاسباتی سهام عدالت به برخی افرادی که تا کنون مشمول نبوده اند، تخصیص یابد.

به گزارش بانک اول با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و قیمت قابل توجه این سهام متاثر از وضعیت بازار سرمایه در آن روزها، بحث مشمول بودن یا نبودن سهام عدالت داغ شد. درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: