کد خبر: 618911
تاریخ انتشار :

برای دریافت وام بازنشستگی کلیک کنید + جزییات

رئیس کانون بازنشستگان تهران در مورد شرایط دریافت وام گفت: دریافت این وام ضامن نمی‌خواهد اما بازنشستگان متقاضی نباید بدهکار بانک بوده و برای فردی نیز ضامن نشده باشند چرا که در این صورت باید ابتدا وام طرف مقابل تسویه شود تا بازنشسته تأمین اجتماعی بتواند نسبت به ثبت نام وام اقدام نماید.

برای دریافت وام بازنشستگی کلیک کنید + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق بازنشستگان در طی سال های اخیر یکی از موضوعات مهم جامعه بوده است.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اعلام اینکه طی ۱۴ ماه گذشته حقوق بازنشستگان ۲.۵ برابر رشد پیدا کرده ،افزود: نیاز است تا با ساز و کار تامین اجتماعی بتوان رویه ای را ترسیم کرد که هر فرد ایرانی بعد از ۶۰ سالگی بتواند از مزایای بازنشستگی بهره مند شود.حقوق بازنشستگان همیشه یکی از موارد قابل بحث در مجلس شورای اسلامی بوده است.با افزایش حقوق بازنشستگان بسیاری از مشکلات سرپرستان خانوار نیز حل خواهد شد. در ادامه جزییاتی درباره حقوق بازنشستگان میخوانید.

افزایش چشمگیرحقوق بازنشستگان

مصطفی سالاری در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: سال گذشته این سازمان فقط بابت حقوق بازنشسته‌ها ماهی ۶۶ هزار میلیارد ریال پرداخت می کرد که امروز و در فروردین‌ماه این مبلغ به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان این که تامین اجتماعی باید خدمات روان تر و گسترده تری را در دستور کار خود قرار دهد، پیشنهادهایی برای تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری ارائه نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به نقاط قوت قانون برنامه ششم توسعه و پویایی آن؛ امیدواریم بتوانیم در جهت پیاده سازی برنامه ششم توسعه با خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری حرکت نماییم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزایش سقف پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی را بخشی از فعالیت‌های رفاه بخش این سازمان توصیف نمود و اذعان داشت: نسخه نویسی الکترونیک از دیگر اقدام‌های جدید تامین اجتماعی است که نتایج فراوانی را به‌دنبال داشته است.

سالاری با تاکید بر اهمیت توجه به نظام متمرکز فراگیر تامین اجتماعی گفت: نیاز است تا با ساز و کار تامین اجتماعی بتوان رویه ای را ترسیم نمود، تا هر فرد ایرانی بعد از ۶۰ سالگی بتواند از مزایای بازنشستگی بهره مند شود.

حقوق بازنشستگان افزایش یافت + جزییات

وی موضوع جمعیت و خانواده را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تامین اجتماعی در موضوع جمعیت به غیر از مباحث نازایی، مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش داده است، برا اساس تفاهمی که با دولت صورت گرفته، مقرر شد تا این تعهد دولت را، تامین اجتماعی بر عهده بگیرد.

سازمان تامین اجتماعی زمان پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد.

فوری / زمان پرداخت حقوق خرداد ماه بازنشستگان اعلام شد

پرداخت حقوق خردادماه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا سی و یکم خرداد بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

به گزارش رکنا، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این ماه از ۲۰ خرداد آغاز شده است و تا سی و یکم خرداد بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گرامی سازمان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۰ بر اساس حرف اول نام خانوادگی آنان و طبق جدول زیر پرداخت می‌شود.

یک پرداختی مهم برای بازنشستگان در تیر ماه

علی دهقان کیا از وعده سازمان برای پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح در تیرماه خبر داد.

یک پرداختی مهم برای بازنشستگان در تیر ماه

 رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در گفتگویی : در ارتباط با پرداخت مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان گفت: در این رابطه زیاد پیگیری کردیم؛ چند جلسه متوالی با مسئولان امر و مقامات سازمان داشتیم . کانون‌ها و فعالان صنفی همگی فشار آوردند که اعتبار مورد نیاز در خردادماه فراهم شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح، چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ قول دادند این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.

 فوری / زمان پرداخت حقوق خرداد ماه بازنشستگان اعلام شد

دهقان کیا تاکید کرد: امیدواریم هرچه زودتر به وعده‌ی خود عمل کنند و مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان هرچه زودتر پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تهران در ارتباط با افزایش مبلغ وام بازنشستگان گفت: وام ضروری بازنشستگان کارگری از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان افزایش یافته و همه‌ی مجوزهای آن نیز صادر شده است. قرار است وام هفت میلیون تومانی از تیرماه پرداخت شود و اگر مشکلی نباشد، ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد.

وی توضیح می‌دهد: امیدواریم مشکلات سایت و سامانه اینترنتی آن حل شود تا بازنشستگان بتوانند مراحل ثبت نام سایت را غیرحضوری و آنلاین انجام دهند.

به گفته دهقان کیا، سهمیه این وام محدود است و طبعاً همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند اما مشمولان واجد شرایط از تیرماه هفت میلیون تومان وام خواهند گرفت.

فوری/ خبری خوش برای بازنشستگان

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از افزایش رقم وام قرض‌الحسنه از ۵ میلیون به ۷ میلیون تومان به بازنشستگان این سازمان خبر داد.

علی دهقان‌کیا ضمن اشاره به وعده داده شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر ثبت‌نام برای پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: بنابر اعلامی که از قبل از سوی سازمان تأمین اجتماعی شده بود در این ماه ثبت‌نام از بازنشستگان در ارتباط با پرداخت وام آغاز خواهد شد.

وی درباره زمان دقیق ثبت‌نام بازنشستگان خاطرنشان کرد: براساس پیگیری‌ها و وعده‌های داده شده از سوی سازمان احتمالا طی ۱۰ روز آینده ثبت‌نام از بازنشستگان آغاز می‌شود.

 

خبری مهم در مورد واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مشکل مالی دارد، گفت: برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

خبری مهم در مورد واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان

علی دهقان‌کیا در گفتگویی در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان بالاتر از حداقل بگیر، اظهار داشت: بر اساس قولی که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داده‌اند قرار است این مابه‌التفاوت با حقوق تیرماه بازنشستگان پرداخت شود.

وی گفت: ۴۰ درصد بازنشستگان متوسط بگیر هستند و طلبی از سازمان بابت مابه‌التفاوت برای افزایش حقوق‌ها در فروردین ماه دارند که قرار است این ماه پرداخت شود.

بازنشستگان

دهقان کیا با اشاره به اینکه برای پرداخت این مابه‌التفاوت، سازمان تأمین اجتماعی به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تأکید کرد: اطلاع دارم که سازمان تأمین اجتماعی به دنبال تأمین این اعتبار است و علت تأخیر در پرداخت این مابه‌التفاوت نیز عدم تأمین ۲ هزار میلیارد تومان تاکنون بوده که امیدواریم این ماه محقق شود.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی مشکل مالی دارد، گفت: اگر مدیران سازمان می‌توانستند زودتر این پول را تأمین کنند به طور حتم در ماه‌های قبل مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شد.

وی اظهار داشت: شستا که زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است و باید از سوی خود سازمان نیز اداره می‌شد، در حالی که امروز مدیریت این مجموعه به دست وزارت رفاه افتاده و دولتی شده است. هنگامی که مدیریت مجموعه‌ای دولتی باشد خیلی برای افراد تحت پوشش خود دل نمی‌سوزاند.

دهقان‌کیا ادامه داد: اگر مدیریت شستا دست صاحبان اصلی‌اش باشد و مدیرانی که بر روی کار می آیند به اموال بیمه شدگان تعهد داشته باشند در این صورت مشکلی برای سرمایه‌های بیمه شدگانی که در شستا وجود دارند، پیش نمی‌آید.

سازمان تأمین اجتماعی وضعیت خوبی ندارد

رئیس کانون بازنشستگان تهران به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی وضعیت خوبی ندارد و اگر با همین وضعیت پیش برویم تا سال ۱۴۰۴ به سمت ورشکستگی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تأمین اجتماعی واگذاری شرکت‌های ورشکسته به آن است، تصریح کرد: شرکت هپکو ورشکسته بود که به عنوان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت به ما واگذار شد و بیش از هزار میلیارد سرمایه گذاری در آن صورت گرفت تا این کارخانه راه افتاد و به سمت سوددهی رفت.

دهقان کیا افزود: مدیریت خوب سالاری باعث شد که این شرکت ورشکسته مجدداً سود ده شود در حالی که اگر فرد دیگری روی کار بیاید که دلسوز نباشد مشکلات بسیاری شامل حال بازنشستگان و بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بیمه شدگان در شستا وجود دارد، اظهار داشت: اگر مدیریت بعدی سازمان تأمین اجتماعی فردی صاحب نظر در امور بیمه‌ای و درمانی، مدیر، اقتصاددان و از داخل مجموعه و همچنین دلسوز منافع بیمه شدگان نباشد، از همین حالا باید برای چند سال آینده اعلام ورشکستگی کنیم.

آغاز ثبت نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان تهران همچنین در مورد ثبت نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: سامانه‌ای را در کانون بازنشستگان طراحی کرده‌ایم و ثبت نام آغاز شده و طی امروز و فردا نیز سامانه تأمین اجتماعی و بانک عامل راه اندازی خواهد شد و بازنشستگان متقاضی می‌توانند برای دریافت وام ثبت نام کنند.

دهقان کیا اظهار داشت: مبلغ وام هفت میلیون تومان است که ۲,۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای پرداخت آن تأمین اعتبار شده و در سال جاری به حدود ۴۰۰ هزار نفر پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تهران در مورد شرایط دریافت وام گفت: دریافت این وام ضامن نمی‌خواهد اما بازنشستگان متقاضی نباید بدهکار بانک بوده و برای فردی نیز ضامن نشده باشند چرا که در این صورت باید ابتدا وام طرف مقابل تسویه شود تا بازنشسته تأمین اجتماعی بتواند نسبت به ثبت نام وام اقدام نماید.

دهقان کیا در خصوص مبلغ این وام گفت: می‌دانیم که مبلغ وام در شرایط فعلی جامعه و مشکلات اقتصادی بازنشستگان کم است اما با توجه به تعداد زیاد بازنشستگان، نمی‌توانیم همانند بازنشستگان لشکری و کشوری وام پرداخت کنیم ولی امیدواریم در سال آینده بتوانیم مبلغ این وام را با تأمین اعتبارات لازم افزایش دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها