کد خبر: 619259
تاریخ انتشار :

میزان حقوق معلمان مشخص شد + جزییات

مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق ومزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

میزان حقوق معلمان مشخص شد + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: مبنای حقوق ومزایا در رتبه بندی حداقل ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

میزان حقوق و مزایای معلمان در رتبه بندی اعلام شد 

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: در جلسه با وزیر آموزش و پرورش موضوع نظام رتبه بندی معلمان  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.

میزان حقوق معلمان مشخص شد + جزییات

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره بر این که این نظام همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود، مورد تاکید قرار گیرد، افزود: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق ومزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد،  اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

حاجی بابایی مهندسی نیروی انسانی را مهم ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود.

وی تاکید کرد: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین  نماید و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی نماید.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین اولویت های مجلس است، که موضوع ارتقای شان و جایگاه معلمان را به صورت ویژه در  اسناد فرادستی از جمله، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری،  نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین ، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی می کند.

نحوه محاسبه حقوق معلمان ابتدایی

معلمان ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به دو صورت استخدام رسمی و همچنین قراردادی و پیمانی در حال خدمت هستند. معلمانی که به صورت رسمی استخدام شده اند ، از تمام مزایای استخدامی بهره مند هستند و حقوق بیشتری نیز به آنها اختصاص داده می شود. اما معلمان قراردادی استخدام رسمی ندارند و حقوق کمتری نیز دریافت می کنند البته طبق مصوبات وزارت آموزش و پرورش ، معلمان قراردادی نیز باید بیمه شوند.

در سال 99 کمترین حقوق دریافتی معلمان رسمی ابتدایی نزدیک به 2/5 میلیون تومان بود و بیشترین میزان حقوق نیز با در نظر گرفتن سابقه کار ، میزان تحصیلات و نظام رتبه بندی معلمان نیز ، 5 میلیون تومان بوده است.

میزان حقوق معلمان مشخص شد + جزییات

همچنین معلمان حق التدریس ابتدایی که با قرارداد تعهدی و پیمانی استخدام می شوند ، حقوق دریافتی آنها با توجه به ساعات کار ماهانه محاسبه می شود. حداکثر ساعت کار ماهانه معلمان حق التدریس 60 ساعت است که میزان حقوق برای این تعداد ساعت حدود 800 هزار تومان می باشد. معلمان قرار دادی برای تداوم و تضمین کارشان ، مشمول حق بازنشستگی نیستند البته سازمان آموزش و پرورش موظف به بیمه کردن آنهاست.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها