کد خبر: 14918
تاریخ انتشار :

برای معافیت سربازی، گذراندن دوره آموزشی الزامی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق قانون وظیفه عمومی کلیه مشمولانی که به واسطه معافیت های کفالت، ایثارگران، مددجویان و موارد خاص (غیر از معافیت پزشکی) از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند صرفا در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی می توانند کارت معافیت دریافت نمایند.

این مصوبه برای مشمولانی که از تاریخ 12/9/91 از خدمت معاف شده اند (غیر ازمعافیت پزشکی) و پرونده آنان در مرحله معرفی برای صدورکارت قرار گرفته، در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی و دریافت گواهی مربوط، کارت معافیت صادر می شود.

مشمولانی که حین تحصیل برای معافیت های مذکور اقدام نموده اند و از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند باید دوره آموزش نظامی را در فصل تابستان طی نمایند.

همچنین آن دسته از مشمولانی که از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند و قبلا آموزش نظامی را در یکی از نیروهای مسلح گذرانده و یا دارای گواهی دوره آموزش تکمیلی بسیج می باشند نیازی به گذراندن مجدد دوره آموزشی نداشته و با ارائه اصل گواهی مذکوربه دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) می توانند درخواست معافیت از خدمت نمایند.

سربازان وظیفه که درحین خدمت، برای معافیت از خدمت سربازی(به جز معافیت تحصیلی و پزشکی) اقدام نموده اند تنها پس ازگذراندن دوره آموزش نظامی از خدمت ترخیص خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها