کد خبر: 15687
تاریخ انتشار :

هوا از سه‌شنبه اضطراری‌تر می‌شود/آمار کشته‌ها اعلام نمی‌شود

هوا از سه‌شنبه اضطراری‌تر می‌شود/آمار کشته‌ها اعلام نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به‌گزارش نامه، حوالی ساعت 10 صبح، شاخص هوا عدد بالای ۱۴۰ را نشان می‌داد اما حوالی ساعت 12 شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون روی عدد 178 قرار گرفت و 30 واحد بالاتر از شرایط هشدار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در همین زمینه اعلام کرده: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون فراتر از حد هشدار و نزدیک مرز اضطرار است.

در این شرایط افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن به دلیل اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون وجود دارد. این در حالی است که از تعطیل دو روزه شهر تهران به‌دلیل آلودگی هوا هنوز یک‌ماه نگذشته و دوباره این اتفاق تکرار شده‌است. اما هنوز وزارت بهداشت از میزان مرگ و میر در روزهای گذشته آلودگی هوای تهران آماری ارائه نکرده‌است.

بر مبنای اعلام پیشین وزارت بهداشت میزان مراجعه به اورژانس در سال‌های گذشته 40 درصد افزایش یافته‌است. رشیدی با بیان اینکه روند افزایشی آلودگی هوای تهران قابل احساس است، گفت‌: اگر وضعیت به این گونه پیش رود قطعا با نظر سازمان هوا‌شناسی جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل می‌شود‌. ‌

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه هنوز وزش بادی در شهر تهران آغاز نشده است، اظهار کرد: حتی اگر شاهد وزش باد نیز باشیم بعید می‌دانم این وزش باد تاثیری بر کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد و کماکان هوا برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود‌. ‌

رشیدی گفت‌: هم اکنون وضعیت هوای تهران در شرایط هشدار است و با توجه به اینکه برخی از ایستگاه‌ها در وضعیت بحرانی تری قرار دارد از شهروندان می‌خواهیم در صورت نیاز در محدوده شهر تردد داشته باشد‌.

در همین حال دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور، مدیر کل محیط زیست استان تهران و دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی وزش باد شدید در تهران برای روز دوشنبه پیش‌بینی کرده بود می گوید: در عین حال بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران انتظار می‌رود که بر این اساس غلظت آلاینده‌های هوا مجددا افزایش می‌یابد.

هوا از سه‌شنبه بدتر هم می‌شود در صورتی که روز دوشنبه پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد در تهران محقق شود روز سه‌شنبه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل شده و در خصوص روزهای سه‌شنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

از سه‌شنبه تا پایان هفته، جوی پایدار بر کشور حاکم می‌شود تصریح کرد: این شرایط سبب سکون نسبی هوا و وارونگی دما در لایه‌های پایین جو در بیشتر نقاط کشور می‌شود. بنابراین از سه‌شنبه تا پایان هفته در کلانشهرهای واقع در نیمه شمالی بویژه اصفهان، تهران، کرج، اراک، مشهد و تبریز به سبب افزایش چگالی آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا دراین مناطق پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها