کد خبر: 15862
تاریخ انتشار :

مجازات ارسال پیامک موهن علیه احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

فتنه انگیزی دولت ترکیه در عراق دولت ترکیه در حال دامن زدن به اختلافات طایفه ای و فرقه ای در عراق است. قرائن مختلف حاکی از آن است که ترکیه در کنار نقش آفرینی در بحران سوریه، به دنبال ایجاد تقابل میان کردها با دولت مرکزی عراق از یک سو و نزاع شیعه و سنی از طرف دیگر است. برخی قرائن از نزدیکی گروه موسوم به العراقیه- که سوابق همکاری با رژیم سعودی را دارد- به برخی مقامات ترکیه حکایت می کند.

ترکیه چند ماه پیش به طارق هاشمی معاون رئیس جمهور عراق که نقش وی در سلسله انفجارها و جنایت های تروریستی محرز شده بود، پناهندگی داد. روزنامه کریستین ساینس مانیتور در همین زمینه نوشت: در ماه سپتامبر (شهریور) در حالی که دولت عراق به یکی از پایین ترین سطوح روابط خود با ترکیه طی سال ها رسید، آنکارا از «مسعود بارزانی» رئیس جمهوری منطقه کردستان عراق به عنوان میهمان ویژه در اجلاسی به میزبانی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه استقبال کرد.

دولت منطقه ای نیمه خود مختار کردستان در شمال عراق و دولت فدرال در بغداد سال ها چشم در چشم نشده اند و اختلاف بین این دو در حال حاضر به ویژه در مورد سیاست خارجی در حال افزایش است. این گزارش می افزاید: ترکیه که همچنان مشتاق به جلوگیری از رواج گرایشات جدایی طلبانه کردها در مرزهای خود است، اکنون کردهای عراق را به عنوان یک متحد بالقوه در راه مخالفت با منافع ایران، بغداد و دمشق تلقی می کند.

در حالی که دیپلمات های منطقه ای و غربی انگشت اتهام خود را به سمت نوری مالکی نخست وزیر عراق به دلیل کمک به بشاراسد نشانه می روند، اتهامی که بغداد آن را به شدت رد می کند، کردهای عراق به طور روزافزونی با گروه مخالف سوریه سر و کار پیدا می کنند به امیداینکه کردهای سوریه احتمالا پس از اسد، بتوانند از درجه ای از خودمختاری برخوردار شوند. این مساله به دولت منطقه ای نیمه خودمختار کردستان در شمال عراق امکان می دهد تا جای پایش را سفت تر کند.

کریستین ساینس مانیتور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت ترکیه اگرچه با جمعیت کرد خود رفتار بدی دارد، اما بی اعتمادی عمیق دولت منطقه ای نیمه خودمختار کردستان به بغداد، باعث روابط تاکتیکی رو به رشدی بین آنکارا و اربیل شده است. اگرچه اکثریت کردها، مسلمانان سنی هستند، اما علاقه مندی دولت منطقه ای نیمه خودمختار کردستان نه به مذهب، که به تلاش برای اهداف طایفه ای و ناسیونالیستی بیشتر معطوف است.

این گزارش می افزاید: هرچند قانون اساسی عراق به دولت فدرال کنترل ظاهری بر سیاست خارجی این کشور را می بخشد، اما دولت منطقه ای نیمه خودمختار کردستان در مورد موضوعات مربوط به روابط بین المللی به ندرت تسلیم بغداد می شود. کردهای عراق از دهه 90 میلادی زمانی که غرب از وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور برای محافظت از کردها در جریان شورش علیه رژیم صدام حسین حمایت کرد، از سطح بالای خودمختاری در شمال عراق برخوردار بوده اند.

از سوی دیگر به گزارش شبکه المیادین ترکیه در حال دامن زدن به اختلافات مذهبی میان اهل سنت و دولت شیعه حاکم به عراق است. 10 روز پیش تعدادی از محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی عراق از اعضای ائتلاف العراقیه، در چارچوب مبارزه با تروریسم بازداشت شدند. ائتلاف العراقیه بلافاصله به بهانه سیاست های طایفه گرایی المالکی و ظلم دولت عراق به اهل سنت، تحصن و تظاهراتی را در مناطق سنی نشین عراق، به ویژه استان الانبار و شهرهای سامرا و تکریت سازماندهی کرد.

طبق اعلام شبکه المیادین، برافراشته شدن پرچم ترکیه در تظاهرات اخیر در استان الانبار، تشنج در روابط دو کشور را تشدید کرد، به طوری که گروه «اهل الحق» شبه نظامیان جدا شده از ارتش المهدی، ترکیه را تهدید کرد در صورتی که به دخالت در امور عراق ادامه دهد، منافع این کشور را در عراق هدف قرار خواهد داد. یکی از مسئولان دولتی عراق گفت، سخنان برتری جویانه مقام های ترکیه درباره عراق قابل قبول نیست و برای آخرین بار به دولت ترکیه هشدار داده می شود. مشاور مشایی: حکم رهبر را باید روی چشم گذاشت و اجرا کرد «دولت، مجلس و قوه قضائیه سه بازوی ولی فقیه است و دولت باید تابع ولی فقیه باشد». بهمن شریف زاده از حامیان خاص دولت و مشایی با بیان مطلب فوق به خبرگزاری آریا گفته است: ارتباط دولت با ولایت فقیه می تواند ارتباط متابعت باشد که باید این گونه باشد، یعنی دولت باید تابع ولی فقیه باشد که ما از آن به عنوان ولایت پذیری نام می بریم. ریاست جمهور بازوی ولی فقیه است و بازو باید از صاحب بازو تبعیت کند.

وی می افزاید: در حقیقت ولی فقیه دارای سه بازو است؛ بازوی اجرایی، بازوی قانونگذار و بازوی داوری که سه قوه در کشور ما سه بازوی ولی فقیه هستند. ارتباط دوم، ارتباط مشاورت است، آیا رئیس جمهور باید مشاورتی با ولی فقیه داشته باشد یا خیر؟ این نکته مهمی است آنچه که روال و رویه رهبر معظم انقلاب و همچنین امام رضوان الله علیه بود، آن بود که رئیس قوه مجریه را طرف مشورت خود قرار داده و می دهند، چرا که رئیس قوه مجریه بر امور اجرایی کشور چیرگی و تسلط دارد، اخبار و آگاهی های گوناگونی از روند اجرایی کشور دارد و برای همین می تواند مشورت های ارزنده ای بدهد.

همین جا یک نکته ای را عرض کنم، برخی به غلط تصور می کنند رئیس جمهور نباید طرف مشورت با رهبر شود بلکه فقط باید مطیع و تابع باشد، این یک توهم است و غلط. ما در انتخاب افراد به عنوان رئیس جمهور باید به این نکته توجه داشته باشیم که افزون بر آن که فردی را برگزینیم که در تبعیت کم نمی گذارد، توجه کنیم که باید کسی را انتخاب کنیم که مشاور خوبی برای رهبر باشد یعنی توان مشورت دهی را داشته باشد.

مشاور مشایی درباره این سؤال که «اگر از همین طریق مشاوره دادن، نظر خودشان را به کرسی بنشانند، چه؟» می گوید: آن دیگر تبعیت نیست! زمانی شما مشورت می دهید و ممکن است در جانب مشاورت، نظر شما که مشورت می دهید با نظر کسی که به او مشورت می دهید متفاوت باشد، مشورت اصلا یعنی همین! در مقام بحث، مشاور تابع نیست، اگر تابع شود دیگر مشاور نیست اما در مقام نتیجه گیری از بحث حوزه، حوزه تبعیت است.

شریف زاده که مسئول دفتر مطالعات دینی در مرکز مطالعات جهانی شدن است، ادامه داد: پس از آن که رهبر از بحث نتیجه گرفت و خواست حکم کند، حوزه تبعیت آغاز می شود، اما پیش از نتیجه گیری و ارائه حکم حوزه مشورت است یعنی شما باید کاملا ایده خودت را اگر معتقدید درست است با استدلال پیش ببرید، نهایتا یا ایده تو پذیرفته می شود یا نمی شود، یا تو ادله طرف مقابل را می پذیری یا طرف مقابل، ادله تو را می پذیرد یا هیچ یک ادله یکدیگر را نمی پذیرند، به هرحال محصول این گفت و گو آن است که از دهان رهبر به عنوان حکم خارج می شود، از آنجا به بعد حوزه تابعیت آغاز می شود و آنچه رهبر حکم کرد باید تابعیت شود.

وی اضافه کرد: می خواهم آخرش را بگویم مثلا رئیس جمهور با رهبری مشورت می کند و ادله خودش را ارائه می کند، رهبر ادله رئیس جمهور را نمی پذیرند و رئیس جمهور هم به ادله خودش معتقد است حالا بحث تمام می شود و رهبر حکم را براساس نظر خودشان می دهند، از اینجا بحث تبعیت مطرح می شود که رئیس جمهور باید حکم رهبر را روی چشمان خود بگذارد و بگوید من بازوی او هستم و آنچه را که او حکم می دهد اجرا کنم.

وی در پاسخ این سؤال که «آیا می شود بعد از این که رهبری حکمی را صادر کردند، رئیس جمهور به بهانه مشورت دادن و تلاش برای تغییر نظر رهبری، اجرای حکم ولی فقیه را به تعویق بیندازد؟» گفت: نه! یک موقعی حکمی به من می کنند، یعنی اگر حکم الزامی باشد باید مطیع باشم اما باز ممکن است سؤال شما این باشد که آیا اگر رهبر حکم کردند باب مشاوره بسته می شود؟ نه! باب مشاوره و مباحثه همیشه باز است ولی این مشاوره و مباحثه نباید به عمل لطمه بزند؛ یعنی موجب تعطیل حکم نباید شود.

عبدی: معنای حمایت از نامزدی خاتمی تحریم انتخابات است عضو مستعفی حزب مشارکت نامزدی خاتمی را به معنای تقابل با حاکمیت ارزیابی کرد و گفت تردید ندارم که خاتمی چنین نخواهد کرد. عباس عبدی در سال 88 نیز با نامزدی خاتمی مخالف بود. عبدی در دوره اصلاحات خواستار تغییر قانون اساسی شده بود اما خاتمی آن هنگام چنین اظهاراتی را «خیانت» توصیف کرد.

عبدی در انتخابات سال 88 به همراه کسانی چون ابطحی، کرباسچی، سروش و ... از کروبی حمایت کرد. او چند ماه پیش از حضور خاتمی در انتخابات مجلس نهم استقبال کرد و خبر داد که کسانی با دعوت خاتمی به تحریم انتخابات دنبال آن بودند که به شیوه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) خاتمی را وادار به انتحار کنند.

عبدی در مصاحبه با «تسنیم» درباره احتمال نامزدی خاتمی گفته است: درباره آقای خاتمی می توان گفت که نامزدی ایشان در شرایط کنونی (ماه های آینده را نمی دانم) از سوی حکومت به معنای مقابله جویی تلقی خواهد شد و این برخلاف خط مشی اصلاح طلبی است و تردید ندارم که آقای خاتمی هم، چنین نخواهد کرد، و اگر هم، چنین کند، از خط مشی خود عدول کرده و وارد فاز جدیدی شده است.

ولی این احتمال را می توان داد که در ماه های آینده شرایط برای حضور وی نیز فراهم شود، مشروط بر اینکه موازنه قوا تغییر کند. و در هر حال وقوع چنین وضعی نیازمند نشان دادن چراغ سبز از جانب طرفین نسبت به یکدیگر است. هرچند وقوع چنین وضعی را کم احتمال می دانم.

وی می افزاید: آنان که آمدن اصلاح طلبان را مشروط به حضور و نامزدی خاتمی می کنند، صادقانه تر و بهتر است که از ابتدا شعار تحریم بدهند. من در سال 1388 هم با این حضور مخالف بودم، الان که جای خود دارد.

وی بهترین رویکرد برای اصلاح طلبان را مشارکت باهدف بازسازی خود بدون اولویت بندی پیروزی عنوان کرد و گفت: از حیث فرد نامزد که معرف نگاه آنان به انتخابات است، باید معمولی و معطوف به بازی و نه نتیجه آن باشد. و دوباره رویکرد سال 1388 را تجربه نکنند. رویکردی که شرایط عینی آن فراهم نیست. البته انتخاب این رویکرد در خلأ صورت نمی گیرد، و نحوه برخورد حکومت نیز بر آن موثر است.

عبدی درباره نامزدی عارف و سایر اصلاح طلبان گفته است: به نظر من نامزد اصلاح طلب ها ( به صفت خاص) هیچگاه به صورت منفرد تصمیم به نامزدی نمی گیرد، حتی آقای خاتمی هم بدون جلب توافق دیگران چنین نمی کند، چه رسد به افراد دیگر. بنابراین آقای عارف هم می تواند مثل افراد دیگر همچون آقای نجفی، آقای جهانگیری و سایرینی که نمی خواهم نام ببرم یک گزینه باشد، مشروط بر اینکه این گزینه از دل تصمیم جمعی اصلاح طلبان بیرون آید، نه آنکه به صورت فردی نامزد شویم و انتظار حمایت داشته باشیم. *خراسان:

محکومیت فرد ارسال کننده پیامک موهن علیه رییس جمهور بر اساس شکایت و پیگیری های معاونت حقوقی ریاست جمهوری، فردی به نام "م. ک" ساکن یکی از استانهای شمالی کشور به اتهام ارسال پیامک های توهین آمیز علیه محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان، به 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.

تصمیم هیئت تطبیق قوانین درباره مصوبه دولت برای استخدام خارج از ضابطه در نهاد ریاست جمهوری واستان ها واطلاعیه دولت مصوبه هیئت وزیران برای استخدام ۱۵۰۰نفر از کارکنان نهاد ریاست جمهوری خارج از ضوابط قانون استخدامی با اختیار تام بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و همچنین اعطای اختیاراتی مشابه به استانداران واکنش هایی را برانگیخت.احمد توکلی نماینده تهران در این باره از رئیس مجلس خواست تا مانع از اجرای مصوبه اخیر دولت شود.

وی همچنین افزود: بخشنامه ای در ادامه این مصوبه خطاب به وزیران و استانداران صادر شده است که اختیارات فراقانونی نظیر استخدام بی ضابطه به آن ها می دهد.حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در واکنش به این مصوبه از احتمال ارتباط اظهارات اخیر احمدی نژاد علیه عملکرد گزینش ها با چنین تصمیماتی سخن گفت.در همین حال مهر شامگاه روز گذشته خبرداد:هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین این مصوبه را بررسی وآن را مغایر با قانون دانست . هم زمان پایگاه اطلاع رسانی دولت با قانونی دانستن این مصوبه مستندات خود را در این باره منتشر کرد.

*تهران امروز:

مشکلات اقتصادی می گذرد استاد عبدالله فاطمی‌نیا از سخنرانان مذهبی پایتخت در تازه ترین سخنان خود به مشکلات اقتصادی و تورمی که به خاطر برخی سیاست ها گریبانگیر جامعه شده اشاره کرد. وی با بیان اینکه در حمایت از نظام اسلامی‌تعارفی نیست، گفت: «من سیاسی نیستم اما باید بگویم که ما مؤید نظام هستیم، مؤید رهبری هستیم و تضعیف نظام و رهبری را حرام می‌دانیم.»

به گزارش فردا،‌او با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی اخیر ادامه داد: «مسائل اقتصادی به وجود آمده، عمومی‌است. بلا وقتی عمومی‌شد دیگر برای یک نفر و دو نفر نیست.

از طرف دیگر، امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) زمانی که دنیا را وصف می‌کند می‌فرماید: «لا تَدُومُ أحوالُها» یعنی احوال دنیا ادامه پیدا نمی‌کند.یکی از حکما گفته است که یکی از خوبی‌های دنیا این است که حتی بدی‌هایش هم وفا ندارد.»این استاد اخلاق و عرفان، افزود: «این اوضاع اینطور نمی‌ماند. اینها روزگاری است که می‌گذرد.

خدا نکند این اوضاع شما را از معنویت دور کند و العیاذ بالله از اهل بیت غافل کند. به هرحال ما دشمن داریم و امیدواریم به حق صدیقه کبری، شرّ این دشمنان به خودشان برگردد. دشمنی‌هایی که داریم که اقسام گوناگون است. از خداوند می‌خواهیم که به عزت خودش، ظهور امام زمان (عج) را نزدیک بگرداند.

اینها همه وعده‌های خداست؛ أین معز الاولیا و مذل الاعداء ... اینها همه ان‌شاءالله محقق خواهد شد.»استاد فاطمی‌نیا همچنین با تاکید بر رفتار صحیح در خانواده تصریح کرد: «این مسائل نیز می‌گذرد؛ شما هم با حضور قلب سر کسب و کار خودتان می‌روید. خلاصه این مشکلات باعث نشود که از ذکر خدا غافل شوید و یا در خانه‌ها و با خانواده تلخی کنید. عصبانیت‌ها را بیرون خانه‌ها بگذارید و بعد داخل شوید.»

روحانیون به من نزدیک نشوند چون مشکل پیش می‌آید! حجت الاسلام بهمن شریف زاده از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی در گفت و گو با «همشهری ماه» گفت: هر موقع به نام آقای مهندس(مشایی)، گروهی از روحانیون جمع شدند برای آنها مشکلی پیش آمد و همین شد که آقای مهندس گفتند به من نزدیک نشوید چون برای شما مشکل پیش می‌آید.

وی ادامه داد: حتی بارها به خود من آقای مهندس گفتند کمتر به من نزدیک شو چون مشکل پیدا می‌کنی، اذیتت می‌کنند! ببینید یعنی عواملی از بیرون نمی‌خواهند بگذارند این ارتباط برقرار شود، از این راه که شهریه بنده را قطع کنند، من الان نمی‌گویم چه کسی اما یک‌سال پیش یک آقای روحانی اشک می‌ریخت و می‌گفت:

«‌‌‌‌‌ زندگی‌ام مختل شد چون همراه با عده‌ای از روحانیون آمده بودم آقای جوانفکر را ببینم و در آن جلسه حرف زدم، شهریه‌ام را قطع کردند.»

وی افزود: آقای مشایی برای کارهای فرهنگی هزینه‌های کلان به مسئولان داده، در حالی که اینها گفته نمی‌شوند و خودش هم نمی‌خواهد گفته شود، همین راهیان نور، مبالغ کلان راهیان نور را چه کسی داد؟ شخص مهندس مشایی که ایشان مسئول فرهنگی دولت بود.

شریف زاده در واکنش به این سوال که ای کاش اتوبوس‌های خوبی نیز به اردوی راهیان نور اختصاص داده می شد، گفت: آقای مشایی که مسئول‌اش نبود، پولش را داد و آقای مشایی در برنامه‌های راهیان نور هیچ دخالتی نکردند به‌رغم اینکه میلیاردی به این کاروان‌ها کمک کرده‌اند. اسمش را نگذاشته که ما بودجه‌اش را دادیم.

حکم احمدی‌نژاد به مشایی شبیه متن زیارت‌نامه‌ها بود محمد حسین صفار هرندی در نشستی در رشت درباره احتمال رد صلاحیت مشایی گفت: من عضو شورای نگهبان نیستم ولی بر اساس مذاکره ای که با برخی از اعضای آنان داشته ام و ذائقه شان را سنجیده ام امکان ندارد آنها به شخصی شبیه کسی که ازاو نام برده اید جوازحضور در این صحنه را بدهند.

به گزارش آفتاب این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جایگاه ریاست جمهوری خیلی بالاتر از این حرفهاست و ازسویی دیگر جریان فتنه نیز از سوی شورای نگهبان به دلیل فقدان صلاحیت اجازه حضور در این صحنه داده نخواهد شد.وی در پاسخ به این سوال دیگری که تاثیر مشایی بر احمدی نژاد چیست متذکر شد: آنچه که عیان هست چه حاجت به بیان است و حکم رئیس جمهوری برای مشایی جهت تصدی سمت رئیس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها که تاکنون باعث بروزبحث های زیادی شده فقط در زیارت نامه ها و برای معصومین (ع) به کار رفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تصریح بر اینکه انسان از شیفتگی رئیس جمهوری به صفار هرندی ادامه داد: رئیس جمهوری در پاسخ اظهار کرد، من به هیچ وجه شیفتگی ندارم و این حرفها معنی ندارد، چرا من شیفته مشایی باشم واگر سابقه رفاقت باشد من با شما ازسال ۵۵و زمان دانشجویی دوستی دارم ولی با مشایی در چندین سال اخیر است.

وی معتقد است رئیس جمهوری با انتخاب مشایی به همه کسانی که به او هشدار داده اند، تعزیر کرده اند و بر حذر داشته اند که این جماعت دور خودتان را تقویت نکن و تحویل نگیر به قیمت تحویل گرفتن این اشخاص همه دوستان و دلسوزان را از دست داده است.

این مسئول از جمله دوستان و دلسوزان که رئیس جمهوری از دست داده است را حضرات آیات جنتی، علم الهدی، مصباح یزدی و محمد یزدی اعلام کرد و افزود: این شخصیتها کسانی بودند در حمایت ازاحمدی نزاد روبه‌روی هم لباسان خود ایستادند- بعد شما می‌آیید روی سینه آنها می‌زنید و می‌گویید کی از ما حمایت کرده اید. ای داد بی داد!

صفار هرندی خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله مصباح یزدی در زمان انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از رئیس جمهوری فعلی نیروها را بسیج و به تمام روستاها و شهرهای کشور اعزام کرد تا آن تابلو و نگاه احمدی نژاد که سر دست گرفته بود را یاری کنند.

وی با طرح این سوال از رئیس جمهوری که حالا این شخصیت ها دلسوز و رفیق شما محسوب نمی‌شوند، تاکید کرد: انسان واقعا تعجب می‌کند چه اتفاقاتی افتاده که احمدی نژاد دارد همه دنیا را به خاطر یک نفر(اسفندیار رحیم مشایی) می‌فروشد؟!

مردم خواستار مسئولان ولایت‌مدار هستند نه ولایت شعار حجت الاسلام سید احمد خاتمی‌در یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی با تاکید اینکه مردم خواستار مسئولان ولایت مدار و نه ولایت شعار هستند، گفت: در حالی که رهبری انقلاب بر لزوم اجتناب از اختلاف افکنی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری امر کرده‌اند، مردم ولایت مدار تحرکات مسئولین را رصد کرده و میزان ولایت مداری آنها را مد نظر قرار می‌دهند. وی نکته دوم در برابر فتنه های پیش رو را تعیین مواضع در راستای موضع‌گیری ولایت و رهبری عنوان کرد و افزود: در فتنه های آتی نیز تنها کسانی از فتنه ها به سلامت عبور می‌کنند که در مسیر موضع رهبری قرار داشته باشند.

مشایی همچنان در دفتر رئیس جمهور در پی تغییر رئیس دفتر رئیس جمهور و جایگزینی سید حسن موسوی به جای اسفندیار رحیم مشایی، شنیده های فارس حکایت از آن دارد که مشایی هنوز در دفتر رئیس جمهور حضور دارد و بخشی از فعالیت‌های خود را در این دفتر انجام می‌دهد.

اولویت جریان اصلاحات از نگاه عبدالله نوری به ‌دنبال دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با عبدالله نوری در راستای شرکت در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، وی در سخنانی مدعی شد: «این مسئله، اولویت اصلی جریان اصلاحات نیست. مهم این است که بتوان به سازوکاری برای همکاری و بهبود فضای همزیستی سیاسی رسید.» وی تاکید کرده است که ما فکر می‌کنیم صندوق رأی در این کشور به‌سختی به دست آمده است و نباید به‌راحتی آن را از دست دهیم.

وی افزوده است که اوضاع اقتصادی کشور خیلی بحرانی است و یک برنامه اقتصادی خوب، می‌تواند مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کند. همچنین اخیراً سعید حجاریان در جلسه‌ای گفته است: باید روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات سرمایه‌گذاری کنیم و این، دو‌کارکرد برای ما دارد: 1 - ایجاد شبکه‌های جدید اجتماعی، 2 - تأمین هزینه‌های سیاسی به این معنا که هزینه‌های سیاسی تنها روی یک نفر و یک عده خاص نباشد.

3 سیاست دانشگاه آزاد در انتخابات پیش رو فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌در گفت و گویی خبر داد: سه اصل مهم برای فعالیت های انتخاباتی تشکلهای دانشجویی این دانشگاه تعریف شده که ملزم به رعایت آن در فرآیند فعالیتهای انتخاباتی پیش رو هستند. وی با تاکید بر اینکه هر فردی که در دانشگاه آزاد می‌خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد باید در تشکلها عضو شود، گفت: نخست اینکه ما منعی برای تشکلها که از کاندیداها دعوت کنند تا برای شناخت و بصیرت بیشتر دانشجویان به دانشگاهها بیایند، قرار نداده ایم، همه کاندیداهایی که بعداً معرفی شوند یا از هم اکنون استعداد این را دارند که وارد این زمینه ها شوند می‌توانند که به دانشجویان با فرصتهای برابر، شناختی از خود ارائه دهند.

هیچ خطیبی حق ندارد له یا علیه نامزدی سخن بگوید حجت‌الاسلام دعاگو در بررسی جایگاه خطیبان جمعه با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: ائمه جمعه شخصیت‌های فرهنگی-سیاسی فراجناحی هستند، هیچ خطیبی حق ندارد در خطبه‌های نماز جمعه له یا علیه نامزدی سخن بگوید، وظیفه آنها بیان شاخصه‌های عمومی‌و شرایط قانونی برای احراز منصب ریاست جمهوری، آگاهی‌بخشی و روشنگری است.

وی افزود: نامزدهای تأیید صلاحیت شده به لحاظ احراز شرایط مندرج در قانون اساسی برابرند؛ لذا هیچ‌کس حق ندارد نامزدهای تأیید صلاحیت شده را به عدم شایستگی متهم کند. تضعیف و تخریب کسانی که شورای نگهبان شایستگی‌شان را برای تصدی ریاست جمهوری تأیید کرده است، مخالف شرع و قانون و تقابل آشکار با عزت و اعتبار ملی و قانون اساسی است.

*ابتکار:

رئیس جمهور شوم مدیران فاسد را برکنار می‌کنم فارس نوشت: اخیراً فرزند یکی از داوطلبین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی به نقل از پدرش گفته است: «من اگر رئیس‌جمهور شوم همه مدیران فاسد را کنار می‌زنم. من سربازم و تا امروز هم این مسئله را ثابت کرده‌ام. به والله من حب قدرت ندارم.» ورود چهره‌های جدید به 1+2 - هر چند از ائتلاف"2+1" - میثاق مشترک انتخاباتی ولایتی، قالیباف و حداد عادل- زمان زیادی نمی‌گذرد اما هچنان اخبار و تحلیل‌ها پیرامون این ائتلاف ادامه دارد.

به گزارش پارسینه، جدیدترین خبری که درخصوص ائتلاف"2+1" در برخی سایت‌های خبری منتشر شده حاکی از این است که پس از اعلام نارضایتی برخی از بزرگان اصوگرا مبنی بر جزیره ای بودن ائتلاف اولیه مقرر شده است چهره‌های دیگر اصولگرا نیز در این ائتلاف حاضر شوند. اقدام اخیر را می‌توان گامی موثر در حرکت اجماع هرچه بیشتر اصوگرایی و جلوگیری از تفرقه و انشقاق در این جریان عنوان کرد. همچنین به نظر می‌رسد طرح نام برخی از روحانیون اصولگرا نیز در این ائتلاف برای مشروعیت بخشی بیشتر به این ائتلاف بوده است.

زندگی مشترک بدون ازدواج در شمال تهران- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از افزایش زندگی مجردی دانشجویی در شهر تهران در محلات شمال شهر خبر داد و گفت: ‌این پدیده جدیدی از نوع آسیب‌های اجتماعی است که پیامدهای خطرناکی دارد. مرتضی طلایی با بیان این مطلب افزود: ‌متاسفانه‌ گزارش‌هایی مبنی بر تشکیل زندگی‌های مجردی در شمال شهر تهران داریم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زیر یک سقف زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: ‌هنوز آمار رسمی در ابن بخش اعلام نشده است اما این معضل و پدیده جدید قطعا آسیب‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره زنان ویژه در شهر تهران، با بیان اینکه این افراد در جامعه حضور دارند، افزود: برخی از زنان از این محل ارتزاق می‌کنند البته افراد دو جنسه نیز در این گروه هستند.

*جمهوری:

جنایات اعضای تیپ خالد بن ولید با استفاده از کودکان اعضای تیپ خالد بن ولید وابسته به ارتش آزاد سوریه در حمص کودکان را نیز شریک جنایات خود می‌کنند. تازه‌ترین کلیپ متعلق به این گروه تروریستی تکفیری که بر روی اینترنت قرار گرفته است صحنه‌ای را نشان می‌دهد که افراد وابسته به ارتش آزاد سوریه ساطوری به دست یک کودک 10 ساله داده‌اند و از او می‌خواهند گردن یکی از طرفداران بشار اسد را بزند. با قطع شدن سر فرد مذکور، اعضاء وابسته به ارتش به اصطلاح آزاد سوریه حاضر در صحنه فریاد "الله اکبر" سر می‌دهند!

محمدرضا رحیمی جواب انتقادات حجت الاسلام نقویان را داد محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، با انتقاد از اظهارات حجت الاسلام نقویان که ادعای ساده زیستی رئیس‌جمهور را با همراه بردن 120 نفر در سفر نیویورک در تضاد دانسته بود، این اظهارات را خلاف واقع و از مصادیق فتنه دانست. به گزارش "شفاف" رحیمی با اشاره به موارد دیگری از انتقادهائی که به دولت و رئیس‌جمهور می‌شود گفت: "این قبیل مسائل زیاد داریم. هر چیزی را نباید گفت و هر عاقلی این حرف را قبول دارد. متأسفانه برخی از افراد، مردم را مأیوس می‌کنند. اکنون در شرایطی که گرانی است و قیمت‌ها دو سه برابر بیشتر شده،‌ حال یک خانواده ضعیف این حرف‌ها را بشنود چه می‌گوید و چه برداشتی می‌کند؟"

کاریکاتورهای جدیدی از پیامبر اسلام منتشر می کنیم در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم، بار دیگر تحرکات عناصر معاند غربی برای اهانت به ساحت مقدس آن حضرت شروع شده است. مجله فرانسوی "شادلی ابدو" در تازه‌ترین شماره خود نوشت در نظر دارد کاریکاتورهای موهنی درباره پیامبر اسلام منتشر کند. این مجله اعلام کرده این کاریکاتورها را روز چهارشنبه (فردا) به چاپ خواهد رساند. مسلمانان فرانسه در برابر این خبر عکس‌العمل نشان داده و نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده‌اند. در تابستان گذشته، انتشار یک فیلم از طریق اینترنت علیه پیامبر اکرم، عکس العمل‌های شدیدی را در سراسر جهان برانگیخت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها