کد خبر: 15910
تاریخ انتشار :

کریمی مطرح کرد:

محمد هادی کریمی: توقع مخاطبان از سینمای ایران بالا رفته است

محمد هادی کریمی: توقع مخاطبان از سینمای ایران بالا رفته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد هادی کریمی، کارگردان فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» درباره سطح کیفی سی و یکمین جشنواره فجر گفت: تا امروز به حدی درگیر تولید فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» بوده‌ام که به هیچ عنوان در حاشیه‌های سینمای امروز درگیر نشدم اما معتقدم که جشنواره می‌تواند در رونق دادن به سینمای امروز ایران موثر باشد و من به شخصه همیشه جشنواره را یک اتفاق مثبت می‌دانم.

وی درباره افت سطح کیفی فیلم‌های امروزی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم که فیلم‌های امروز از نظر کیفی افت کرده باشند بلکه به نظر می‌رسد سطح توقع مخاطب از سینمای امروز بالا رفته است.

کارگردان فیلم «برف روی شیروانی داغ» توضیح داد: اگر بهترین فیلم‌های دهه شصت را با آثار ساده امروز مقایسه کنیم تقریبا برابری می‌کند اما مسئله بالا رفتن توقع مخاطب باعث شده که به نظر برسد ما افت کیفی داشته‌ایم.

کریمی تصریح کرد: در کنار تمام این مسائل به نظر می‌رسد که هنرمندان ما نیز کمی نوستالوژی باز هستند و شاید این مسئله باعث دلتنگی برای دهه‌های گذشته سینمای ایران شده باشد.

وی ادامه داد: شیرین زبانی‌های یک کودک با تمام نقص‌های گفتاریش برای اطرافیان جذاب است در حالیکه وقتی آن کودک به دوران بلوغ می‌رسد دیگران از شیرین زبانی‌های او لذت نمی‌برند. این مثال در وضعیت امروز سینمای ایران نیز می‌گنجد چرا که سینمای امروز ما به حدی رسیده که همه از وی انتظارات بیشتری دارند و مسائل گذشته بر اساس شرایط آن زمان مورد پذیرش قرار می‌گرفت اما امروز دیگر چنین مشکلاتی از سینمای ایران انتظار نمی‌رود.

کارگردان فیلم «غیر منتظره» درباره داستان آخرین فیلمش گفت: این فیلم نیز چون کارهای گذشته زبانی شاعرانه دارد که درآن به نقد عرفان‌های کاذب پرداخته می‌شود.

کریمی افزود: تدوین این فیلم نیز توسط یلدا جبلی به پایان رسیده و فیلم به مرحله صداگذاری رسیده است.

وی تاکید کرد: در این فیلم بازیگرانی نظیر هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی، مهدی احمدی، بیتا فرهی، امیرحسین آرمان، خاطره اسدی، ساعد سهیلی، الناز بهمن زاده و شهرزاد کمال زاده به همراه حمید فرخ نژاد،فرخ نعمتی و احمد ساعتچیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردان «امشب شب مهتابه» تصریح کرد: در روزهای پایانی فیلمبرداری نیز شیما نیک‌پور، فرهاد بشارتی، معصومه قاسمی به گروه اضافه شدند و جلوی دوربین این فیلم رفتند.

بر اساس این گزارش،«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» چهارمین فیلم محمدهادی کریمی در مقام کارگردان و هجدهمین فیلمنامه وی است که فیلمبرداری آن از اول آذرماه به مدیریت ابراهیم غفوری در تهران آغاز شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها