کد خبر: 15935
تاریخ انتشار :

نفت سال 2013 را با افزایش قیمت آغاز کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، پس از اخباری مبنی بر توافق ضمنی مقامات آمریکایی در دقیقه 90 در خصوص بن بست مالی این کشور برای جلوگیری از افزایش همزمان مالیات و کاهش بودجه، بهای نفت افزایش یافت.

بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و دو سنت افزایش به 91 دلار و 82 سنت در هر بشکه رسید و نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه فوریه با 49 سنت افزایش 111 دلار و 11 سنت معامله شد.

بر اساس گزارش ایسنا، در سال 2012 نفت سبک آمریکا نسبت به آخرین روز سال 2011 هفت سنت ارزانتر شد، اما نفت برنت سه درصد نسبت به سال گذشته بالاتر خرید و فروش شد.

بهای نفت پیشتر به دلیل عدم توافق مقامات آمریکا در خصوص کاهش کسری بودجه که از افزایش خودکار مالیات‌ها و کاهش بودجه جلوگیری می‌کند، کاهش یافته بود.

پس از سخنان تلویزیونی اوباما مبنی بر بررسی یک توافق برای جلوگیری از افزایش مالیات‌ها، بهای نفت افزایش یافت.

تحلیلگران بازار نفت گفتند که بازار ناپایداری قابل توجهی را در طول سخنان اوباما در خصوص مذاکرات مالی تجربه کرد.

مایکل لینچ از موسسه تحقیقات اقتصادی و انرژی استراتژیک گفت: مردم نسبت به بن بست مالی خوش بین تر شده اند.

وی افزود: ‌آنها احساس می‌کنند که اگر این توافق امروز حاصل نشود نهایتا روز بعد حاصل خواهد شد بنابراین هیچ گونه تاثیر منفی جدی روی اقتصاد نخواهد داشت.

لینچ گفت: ‌اخبار مثبت از سوی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان و عامل رشد جهانی نیز روی افزایش قیمت نفت تاثیر داشته است. فعالیت تولیدی چین در ماه دسامبر به بالاترین سطح خود در 19 ماه اخیر رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها