کد خبر: 24361
تاریخ انتشار :

رایج‌ترین نوع فساد اداری چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از فارس،امامعلی بقایی در پنجمین اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی آذربایجان‌غربی که به میزبانی اداره کل گمرکات آذربایجان‌غربی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: فساد اداری در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و مختص کشورهای جهان سوم نیست.

وی با بیان اینکه اختیاراتی که به واسطه مقام در اختیار کارمندان دولتی قرار می‌گیرد زمینه را برای انواع سوء استفاده‌ها فراهم می‌کند، تصریح کرد: روش‌های بسیار زیادی برای مبارزه با فساد اداری وجود دارد.

بقایی با اشاره به تعاریف مختلفی از فساد اداری، خاطرنشان کرد: تعریف قانونی فساد اداری استفاده غیر قانونی از اختیارات دولتی برای نفع شخصی است.

دادستان ارومیه با اشاره به سهم 83 درصدی درآمد استان آذربایجان‌غربی از طریق اخذ مالیات، افزود: سازمان امور مالیاتی در سراسر دنیا یکی از فسادپذیرترین دستگاه‌های دولتی است.

وی ادامه داد: فساد استخدامی از رایج‌ترین انواع فساد اداری در جامعه است که باید برای مقابله با آن تلاش شود.

بقایی به روش‌های مبارزه با فساد اداری اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار نظام اداری، مقررات زدایی و خصوصی‌سازی، احیای اخلاق، نظارت بر ثروت، مصرف و سطح زندگی کارمندان دولت، پاک‌سازی گروهی و جمعی نظام اداری، ایجاد نهاد‌های مستقل و دائمی برای مبارزه با فساد اداری، سیاست زدایی نظام اداری، تشویق کارمندان و شهروندان به ارسال اطلاعات و افشاگری و آموزش مدیران دولتی در مورد فساد اداری از جمله راهکارهای مبارزه با فساد اداری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها