کد خبر: 24367
تاریخ انتشار :

دسترسی غیر مجاز به دفترچه تلفن و عکسها بعد از به روز رسانی iOS ۶.۱ در آیفون و آی پد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل زا خبرآنلاین، علی رغم فیچرهای جدید و خوب موجود در نسخه جدید، اما گزارشات دریافتی در مورد مشکلات اتصال به شبکه و یا خالی کردن باطری بعد از به روز شدن اسمارتفون مایوس کننده شده تا جایی که برخی کمپانی های مخابراتی از کاربران مالک محصولات مرتبط با اپل خواسته اند تا به روز رسانی را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

اما امروز مشکل دیگری نیز اضافه شده و آن اینکه هر کسی می تواند به راحتی سیستم امنیتی lockscreen را شکسته و وحتی پسورد ست شده را نیز دور بزند.
البته اکسپلویت ایجاد شده به شما اجازه نمی دهد تا به home screen دسترسی پیدا کنید ولی بوسیله حفره موجود می توانید به دفترچه تلفن و عکسها دسترسی پیدا کنید.
فرایند آسیب پذیری پیچیده است و چیزی نیست که به آسانی و تصادفی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد. چند گام وجود دارد تا به تلفن اضطراری دست یابید. شماره امرجنسی emergency را گرفته و چند بارد تلفن را در حالت stand-by قرار دهید و بعد از چند بار تکرار، به تلفن دسترسی پیدا خواهید کرد.
این نوع هک این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا دفترچه تلفن را نگاه کرده و حتی جزییات آنرا تغییر دهید؛ صندوق صوتی را گوش دهید و از طریق دسترسی به عکسها، عکس برای شماره تماس مورد نظر را عوض کنید.
ذکر دوباره این نکته ضروری است که شما به اپ ها دسترسی پیدا نمی کنیدو فقط به آیتم های گفته شده دسترسی پیدا می کند؛ حتی اگر تلفن رمز گذاری شده باشد.
برای برخی دستیابی غیر مجاز به شماره تلفن ها یعنی نابودی یک کسب و کار!
همانطور که گفته شد برخی کاربران وودافون در انگلیس و برخی کاربران 3 در اتریش گفته اند بعد از بروز رسانی دچار مشکل شده اند که این کمپانی ها به کاربران گوشزد کرده اند که فعلا به روز رسانی نکنند.
از طرف دیگر اپل نیز اعلام کرده برخی از مشکلات بدلیل اکسچینج سرور ماریکروسافت است که با یکبار غیر فعال کردن و فعال کردن مجدد مشکل حل خواهد شد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها