کد خبر: 626644
تاریخ انتشار :

این حرف ها در مورد بایدن شانتاژ سیاسی است!

آفتاب یزد: یک استاد دانشگاه در گفت و شنودی کوتاه به آفتاب یزد گفت:«بایدن دچار مشکلاتی که نمی‌توان کتمان کرد اما این که او صلاحیت ادامه ی ریاست جمهوری ندارد را کنگره و دیوان عالی باید تشخیص دهند.»

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 علی بیگدلی تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید می‌کند:« اگرچه رانی جاکسون، پزشک سابق کاخ سفید در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور با یک بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره‌ مسئولیتش استعفا دهد اما هنوز زود است در مورد برکنار

بایدن صحبت کنیم اما این ادعا می‌تواند با توجه بر برخی تصمیم گیری‌ها در برهه‌هایی برای کاخ سفید دردسرهایی به وجود آورد.»

این استاد دانشگاه می‌گوید:«گویا در کودکی، جو بایدن از اسب سقوط کرده یا از جایی پرت شده که مشکلات مغزی برای او به وجود آمده است. در کنار این مسئله؛ از دست دادن همسر و فرزند جوان و نیز «لکنت زبان» که همیشه با او همراه بوده، از جمله

مشکلاتی است که همواره بایدن را آزار داده اما این سه مسئله موضوع تازه‌ای نیست و در طول رقابت‌های انتخاباتی، دونالد ترامپ نیز دائماً بایدن را به «زوال عقل» متهم می‌کرد. مسئله‌ای که حتی برای شخص ترامپ نیز وجود داشت و بارها خواسته شده بود تا آزمایش‌هایی مبنی بر سلامتی جسمی و روانی بدهد اما تا پایان دوران ریاست جمهوری شاهد کوچکترین وقفه در این باره نبودیم و در مورد بایدن نیز تا اینجا مشکلی نبوده مگر برخی فراموشی‌ها و لکنت داشتن ها.»

بیگدلی ضمن کم اهمیت دانستن این مسئله و نیز این که در قوانین آمریکا مسئله‌ای به عنوان «انتخابات زودرس» پیش‌بینی نشده تاکید می‌کند:«کامالا هریس توسط دستگاه‌های ذیربط قانونی آمریکا تایید شده، رزومه ی قابل قبولی دارد و تجربیات ارزنده‌ای که حتی اگر برای بایدن مسئله‌ای به وجود‌اید تا پایان دوران ریاست جمهوری به عنوان کفیل امور کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت.»

این روزنامه نگار با سابقه معتقد است:«طرح چنین موضوعاتی بعدِ ازخروج ناگهانی آمریکا از افغانستان و نیز سفر مهم کاظمی به آمریکا که حاوی تصمیمات مهمی برای منطقه و غالباً علیه ایران خواهد بود بیشتر به یک شانتاژ سیاسی شبیه است که چندان توجهی بدان نخواهد شد.» وی می‌افزاید:«البته دست اندرکاران امور آمریکا تا زمانی که طرح چنین ادعاهایی به حیثیت امریکا و منافع این کشور لطمه نزند سکوت اختیار خواهد کرد اما در صورت ورود این مباحث به حوزه ی آبرو، حیثیت و منافع آمریکا قطعا با طراحان چنین سناریوهایی برخورد خواهد شد.» بیگدلی در حاشیه ی این گفتگو به سفر منصور الکاظمی به آمریکا به عنوان یک سفر بسیار مهم اشاره کرده می‌گوید:«مباحثی طی این سفر بین مقامات عراق و آمریکا رد و بدل خواهد شد که چندان به نفع ایران و متحدان ایران در عراق نخواهد بود.» وی خاطرنشان می‌سازد:«الکاظمی در صدد تشکیل ارتش بزرگی است که بتواند گروه‌های مسلح را که عمدتا نزدیک به ایران شمرده می‌شوند کنترل سازد ضمن آن که کاظمی در نظر دارد ضمن ادامه ی همراهی با آمریکایی ها، نیم نگاهی نیز به عربستان و اتحادیه ی عرب داشته باشد که هر دوی این تصمیمات چندان برای تهران خوشایند نخواهد بود.»

>پزشک آمریکایی: جو بایدن با یک بیماری جدی مواجه است

به گزارش ایرنا به نقل از «دیلی میل آنلاین»، رانی جاکسون که در میان ۱۴ قانون‌گذار جمهوری‌خواه است که خواهان آزمایشات سلامتی جامع از رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند همچنین اعلام کرد در صورتی که بایدن استعفا ندهد قانون بیست و پنجم آمریکا شامل او خواهد شد که عدم صلاحیت ریاست جمهوری بایدن را تایید می‌کند. از قانون بیست و پنجم آمریکا زمانی استفاده می‌شود که رئیس جمهوری این کشور فوت شود، استعفا دهد و یا عدم صلاحیت او تایید شده باشد. وی در یک برنامه تلوزیونی گفت: بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبرو ریزی نیست. وی گیج است و گم شده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند.

وی ضمن انتقاد از دورویی منتقدان ترامپ که از او خواسته بودند آزمایش سلامت انجام دهد، گفت این افراد اکنون سکوت کرده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی، جاکسون رفتارهای بایدن را نگران‌کننده خواند و به فراموشی و پاسخ‌های گیج‌کننده او اشاره کرد. این قانون‌گذار خاطرنشان کرد که گاف‌های بایدن که به یک ویژگی شخصیتی او تبدیل شده، نشان زوال ذهنی نیست بلکه از رفتارهای غیر معمول رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد. اظهارات این نماینده جمهوری‌خواه یک روز پس از آن منتشر می‌شود که بایدن، که دارای لکنت زبان است، در یک جلسه مطبوعاتی در تالار شهر در ایالت اوهایو بارها دچار لکنت شد و به سختی توانست به سوالات پاسخ دهد. در ماه‌های اخیر منتقدان رئیس جمهوری آمریکا به چندین مورد حواس پرتی وی مانند فراموشی نام وزیر دفاع آمریکا هنگام پاسخ دادن به سوالات، سکوت طولانی و همچنین رفتارهای عجیب وی در یک کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید، اشاره کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها