کد خبر: 626696
تاریخ انتشار :

شهرهای محبوب شمال ایران

درصورتی‌که دوست دارید از این بابت اطلاعاتی به‌دست آورید، با من همراه شوید تا مشهورترین شهرهای شمال کشور را بشناسیم.

شهرهای محبوب شمال ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تقریبا می‌توان گفت کل مردم ایران سفر به شمال را دوست دارندY اما به همان اندازه که از این بابت مطمئن هستم، می‌دانم که هیچکدام آن‌ها شهرهای شمال کشور را نمی‌شناسند. شمال اسمی کلی برای این منطقه است که در دهان مردم می‌چرخد و آن‌ها از قسمت‌به‌قسمت این بهشت پهناور اطلاعی ندارند. درصورتی‌که دوست دارید از این بابت اطلاعاتی به‌دست آورید، با من همراه شوید تا مشهورترین شهرهای شمال کشور را بشناسیم.

آستارا

از غرب که به خزر نگاه کنیم، یکی از معروف‌ترین شهرهای آن آستارا است. شهری دیدنی و مرزی که بیشتر مردمش به زبان ترکی یا تالشی حرف می‌زنند. شهر طبیعت و خریدوفروش اجناس خارجی آستارا جاذبه‌های گردشگری طبیعی بسیار زیادی دارد که قسمتی از آن‌ها شامل حیران، گردنه حیران، تله کابین حیران، آبشار لاتون، ساحل صدف و تالاب استیل می‌شود. اگر دوست دارید آستارا را ببینید پیشنهاد می‌کنم در ماجراجویی دوهفته‌ای از شرق دریای خزر تا غرب آن را بپیمایید و به آستارا برسید.

انزلی

شاید بتوان لقب بهترین شهر شمال کشور و گیلان را به انزلی داد. انزلی منطقه آزاد تجاری و یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری شمال کشور است که جاذبه‌های گردشگری هم کم ندارد. شما می‌توانید این شهر را به‌عنوان مقصد دائمی زندگی هم انتخاب کنید؛ زیرا هم از نظر شغلی و هم آب‌وهوایی نظیر ندارد.

شهر انزلی بندر و تالاب دیدنی دارد که نباید تماشایش را ازدست بدهید. اگر به انزلی رفتید، پیشنهاد می‌کنم زحمت چتر داشتن را به خودتان ندهید. این منطقه آنقدر بارش دارد که هیچ چتری حریفش نمی‌شود!

رامسر

بین همه شهرهای شمالی رامسر انتخاب شاهانه محمدرضا شاه بوده و در آن آثار تاریخی هم پیدا می‌شود. شهر رامسر آخرین شهر غرب مازندران است و همیشه به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ این استان پهناور شناخته می‌شود. کسانی که به رامسر می‌روند، این شهر را نه برای خودش که بیشتر به‌عنوان جایی برای دسترسی به دیگر شهرها می‌شناسند. از رامسر می‌توان به مناطق دیدنی مثل ماسوله جواهر دشت قاسم‌آباد و کالاچای رفت که همه جزو نوابغ مناطق دیدنی شمال هستند.

2

جواهر ده

همان‌طورکه گفته شد رامسر شاهراه رسیدن به مناطق دیدنی است. جواهرده یکی از آن مناطق بکر شمال کشور محسوب می‌شود که درعین طبیعی بودن امکانات بسیار خوبی هم برای گردشگران دارد. این منطقه 27 کیلومتر تا رامسر فاصله دارد و از لحاظ دسترسی می‌توان شرایط خوبی برایش درنظر گرفت.

جواهرده در هر لحظه از سفر شما را با پدیده‌ای متفاوت غافلگیر می‌کند. تا در جاده هستید، مناظر بی‌نظیر و دیدنی آن چشم شما را به‌سمت خود می‌برد. وقتی به روستا می‌رسید، آبشارها و دشت‌های سرسبز هستند که هوش از سرتان می‌برند.

پیشنهاد می‌کنم با حضور در این روستا شکل جدیدی از گردشگری را تجربه کنید که آرزوی همه طبیعت دوستان در ایران است. برای سفر به جواهرده بهتر است روزهای آخر تیر و اول مرداد را درنظر بگیرید. وقتی آفتاب خانه‌ها را با آخرین قدرت گرم می‌کند، ابر و نسیم‌های برخواسته از طبیعت جلوی گرمایش را در جواهرده می‌گیرند؛ پس نگران گرما در این روستا نباشید.

ماسال

بین ماسال و همه شهرهایی که تاکنون درباره آن‌ها خوانده‌اید، فاصله از زمین تا آسمان است. شهری زیبا و دیدنی پر از منظره‌های بسیار زیبا که بیشتر شبیه پوسترها یا والپیپرهای پس زمینه به‌نظر می‌رسد. گشت‌وگذار در این روستا مثل گردش در عکس‌های باکیفیت از منظره‌ها است. این روستا جز سرسبزی دشت، کوه و درخت، رودخانه، آبشار و دریاچه هم دارد که نور‌علی‌نور هستند.

3

شهرهای زیادی که در گیلان هستند همه دورتاردور ماسال ساخته شده‌اند. فومن، صومعه، خلخال و... از جمله این شهرها هستند. با این‌که مردم ماسال به زبان تالشی صحبت می‌کنند و هرکسی نمی‌تواند معنی حرف‌های آن‌ها را متوجه شود، بازهم شنیدن سخنشان شیرینی خاص خودش را دارد.

چیزی که ماسال را از دیگر شهرهای گیلان و شمال جدا می‌کند، ییلاق‌هایی هستند که به‌صورت عامدانه برای گردشگری‌ها ساخته شده است. ییلاق‌های این منطقه همیشه جز زمستان‌ها گردشگران زیادی را به‌سمت خودش می‌کشد.

شهرهای زیادی در کشورها وجود دارد که دیدن آن‌ها با یک روز و دو روز سفر تمام نمی‌شود! جز شمال کشور هزاران شهر مثل یزد، کاشان، کرمان، اصفهان و... در مرکز کشور هستند که می‌توانید برای سفر به آن‌ها هم وقت بگزارید؛ اما شمال حس‌وحال دیگری دارد.

شهرهای شمالی مثل این‌هایی که الان معرفی شدند، چشمان شما را رو به زیباترین خلقت خداوند باز می‌کند و آن ‌وقت است که زیبایی و شکوه خلقت را درک می‌کنید. پس سوار خودرو شوید، موسیقی گوش کنید و در جاده‌های کلاردشت، ماسال، جواهرده، رامسر و گرگان رانندگی کنید. این بهترین لذت دنیا است؛ پس تماشای این شهرها را ازدست ندهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها