کد خبر: 626959
تاریخ انتشار :

نگرانی لندن از تسلیحات ضدماهواره چین و روسیه

ایرنا/ مایک ویگستون فرمانده نیروی هوایی ارتش انگلیس با این ادعا که چین و روسیه دارای توانایی نابودی ماهواره ها با سلاح های لیزری و موشکی هستند، افزود: فضا در پیروزی یا شکست طرفین درگیری های آینده نقش تعیین کننده خواهد داشت.

نگرانی لندن از تسلیحات ضدماهواره چین و روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ویگستون ادعا کرد که روسیه ماهواره‌هایی با ویژگی های سلاح جنگی در فضا مستقر کرده است و می تواند با کمک لیزر و موشک، ماهواره های دیگر را در مدار زمین هدف قرار دهد.

او افزود: مسکو و پکن روزانه فعالیت های مشکوکی مانند قراردادن ماهواره ها در فاصله نزدیک دیگر ماهواره ها دارند و اقدامات خطرناکی می کنند که ممکن است به نابودشدن ماهواره های دیگر منجر شود. ماهواره های این کشورها همچنین اقدام به گردآوری اطلاعات می کنند.

به گفته ویگستون، چین نیز به ساخت و توسعه فناوری ضد ماهواره ای از موشک هایی که می توانند به صورت مستقیم ماهواره ها را هدف قرار دهند گرفته تا سلاح های لیزری و جنگ الکترونیک تا حمله فیزیکی به دیگر ماهواره ها ادامه داده و برای آزمودن این سلاح ها،‌ آنها را برای نابود کردن ماهواره های زائد خود به کاربرده است.

او هشدار داد هر چند درگیری های آینده ممکن است در فضا آغاز نشود، اما بدون شک به سرعت به فضا کشیده خواهد شد و فضا در پیروزی یا شکست طرفین درگیر تعیین خواهد بود.

ژنرال پاتریک سندرز رئیس یگان فرماندهی راهبردی انگلیس نیز بر پیامدهای نابود کننده جنگ های فضایی بر شهروندان غیرنظامی و نظامیان تاکید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها