کد خبر: 627069
تاریخ انتشار :

مهم/ شرط جدید برای کارت به کارت مبالغ بالای ۱۰۰۰ تومان + جزئیات

از این پس برای انجام کارت به کارت اینترنتی برای مبالغ بالای هزار تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت، «کد ملی مالک سیم‌کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» باید یکسان باشد.

مهم/ شرط جدید برای کارت به کارت مبالغ بالای ۱۰۰۰ تومان + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از این پس برای انجام کارت به کارت اینترنتی برای مبالغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت بایستی «کد ملی مالک سیم‌کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد؛ درغیراین صورت انجام تراکنش کارت به کارت امکان پذیر نخواهد بود.

این قانون جدید کارت به کارت به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت و جلوگیری از کلاه برداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد صورت گرفته است.

بنابراین ممکن است در هنگام کارت به کارت برای مبالغ بالای هزار تومان با اپلیکیشن‌های پرداخت با این خطا مواجه شوید: «کد ملی صاحب سیم‌کارت با کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا تطابق ندارد». این بدان معناست که «کد ملی مالک سیم‌کارت» با «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» در سامانه مانا (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یکی نیست.

نکته مهم: در صورتی که مبلغ کارت به کارت شما کمتر از هزار تومان باشد و با خطای ذکر شده مواجه شدید، روز بعد مجددا اقدام به انجام تراکنش کارت به کارت کنید (البته این بار مبلغ کارت به کارت را بالای ۱۰۰۰ تومان وارد کنید).

از آنجایی که اطلاعات سامانه مانا، روزی یکبار بروزرسانی می شوند، احتمال اینکه پس از مشاهده اولین خطا، تا انتهای روز مذکور مجددا با خطای مشابه برای انتقال وجه کارت به کارت از مبدا کارت مورد نظرتان مواجه شوید زیاد است. پس روز بعد، مجددا تلاش کنید؛ به احتمال زیاد مشکل شما در روز کاری بعد رفع می شود.

اگر سیم‌کارتی که با آن وارد اپلیکیشن شده‌اید به نام خودتان نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیم‌کارت اقدام کرده و آن را به نام خودتان کنید یا با سیم‌کارت دیگری که به نام خودتان است وارد اپلیکیشن شوید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید مالک سیم‌کارت و کارت بانکی مبدا یکی باشد.

روش استعلام مالکیت سیم‌کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

مشترکین ایرانسل با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانند نام مالک اصلی سیم‌کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کرده یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.

مشترکین همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من می توانند نام مالک اصلی سیم‌کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کنند.

مشترکین رایتل جهت استعلام سیم‌کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری کنند.

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید بفهمید مالک سیم‌کارت شما کیست. ولی با استفاده از ۲ روش زیر شما می‌توانید از تعداد سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شوید. بدین ترتیب می‌توانید با یکی از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خودتان، وارد اپلیکیشن شده و انتقال وجه کارت به کارت خود را انجام دهید.

۱- استعلام تعداد سیم‌کارت از طریق سامانه استعلام خطوط

با مراجعه به سامانه استعلام خطوط به آدرس mobilecount.cra.ir می توانید سیم‌کارت خود را استعلام مالکیت کرده و از تعداد سیم‌کارت هایی که با کد ملی شما ثبت شده اند آگاه شوید. همچنین از این طریق می توانید خطوطی که از آنها استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید.

۲- استعلام تعداد سیم‌کارت از طریق پیامک

در این روش کافی است از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت خود، کد ملی را به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید و نسبت به استعلام تعداد سیم‌کارت ثبت ‌شده به نام خود اقدام کنید.

راهکار جامع‌تر رفع مشکل

با استفاده از هر یک از روش‌های بالا می‌توانید مالکیت سیم‌کارت خود را استعلام کنید. در صورتی که سیم‌کارت به نام خودتان بود، بایستی به بانک صادرکننده کارت بانکی مراجعه کنید تا اطلاعات شما را در سامانه مانای بانک مرکزی ثبت کنند.

اما اگر پس از استعلام، مشخص شد که مالک سیم‌کارت، شما نیستید، ابتدا باید به امور مشترکین اپراتور مربوط به سیم‌کارت خود مراجعه و نسبت به تغییر مالکیت سیم‌کارت خود اقدام کنید.

بعد از ۷۲ ساعت کاری به کمک یکی از روش‌های ذکر شده در بالا، مجددا نسبت به استعلام مالکیت سیم‌کارت خود اقدام کنید. اگر هنوز هم مالکیت سیم‌کارت شما ثبت نشده بود با امور مشترکین در ارتباط بوده و مورد را پیگیری کنید.

اما در صورتی که مالکیت سیم‌کارت شما ثبت شده بود ولی همچنان نمی‌توانید کارت به کارت کنید و با خطا مواجه می‌شوید، برای پیگیری ثبت اطلاعات در سامانه مانا، لازم است به شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید.

منبع: فارس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها