کد خبر: 627195
تاریخ انتشار :

تلاش لابی رژیم صهیونیستی برای تغییر محتوای کتب درسی

ایسنا/ یک نویسنده صهیونیستی فاش کرد که گروههای یهودی در بریتانیا سخت تلاش می‌کنند تا بر محتوای کتاب‌های درسی مربوط به تاریخ خاورمیانه و مسئله فلسطین تأثیر بگذارند، به همین خاطر دو کتاب به دلیل "سوگیری خطرناک گمراه کننده" علیه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شده است.

تلاش لابی رژیم صهیونیستی برای تغییر محتوای کتب درسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از عربی۲۱، آرون کیلر، نویسنده صهیونیستی در یادداشت خود در وبسایت "گفتگوی محلی" نوشت، برای دومین بار در دو سال گذشته یک شرکت آموزشی بین المللی بزرگ در واکنش به اتهامات  مربوط به جانبداری از رژیم صهیونیستی و فلسطین در محتوای کتب درسی، دو کتاب درسی مربوط به تاریخ خاورمیانه را در انگلیس از کتب درسی کنار گذاشت. 

موسسه پیرسون نیز که بر آزمایش‌های ملی کودکان ۱۴ تا ۱۶ ساله در انگلیس نظارت می‌کند تصمیم خود را پس از وجود سوگیری "گمراه کننده جدی" علیه رژیم صهیونیستی در این کتاب‌ها اعلام کرد.

کیلر گفت، گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس پس از استنطاق ادعا کردند که این کتاب‌ها دارای سوگیری علیه رژیم
هستند. همین استدلال دقیقا درمورد اتهاماتی که به کتاب‌های درسی فلسطین وارد می‌شود و نیز درمورد تلاش‌های روزافزون در سراسر جهان برای حذف مطالب انتقادی از رژیم صهیونیستی در کتب درسی نیز دیده می‌شود. بنیاد پیرسون برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۹ در پاسخ به دادخواست اتحادیه صهیونیستی- انگلیسی این کتاب‌ها را از برنامه آموزشی کنار گذاشت.

وی افزود، این دادخواست که از سوی سندیکای وکلای مدافع انگلیس (UKLFI) مطرح شد پیرامون اصلاح مطالب این کتب درسی است. سندیکا این کتاب‌ها را "تبلیغات علیه اسرائیل" می داند. بعد هم نماینده جامعه مدنی بزرگترین نمایندگی یهودیان انگلیس به این سندیکا پیوست و خواستار بازنگری در کتب درسی شد و ادعا کرد در این کتاب‌ها به سازمان‌های مسلح مانند حماس اشاره‌ای نشده است.

کیلر گفت، پس از اینکه در نوامبر ۲۰۲۰ سوگیری جانبدارانه موسسه پیرسون از رژیم صهیونیستی فاش شد، چیل کرفت و همکارش جیمز دیکنز، استاد زبان عربی در دانشگاه لیدز متعهد شدند که این کتابها را سطر به سطر بررسی و نسخه‌های اصلاح شده را با نسخه‌های اصلی تطبیق دهند.

وی تاکید کرد، در کتب اصلی قتل عام ۱۹۴۸ در دیریاسین توصیف شده است؛ در این قتل عام گروه‌های صهیونیستی صدها فلسطینی را کشتند.‌ در حالی که در نسخه اصلی اشاره به خشونت های طرف یهودی حذف شده یا در متن اصلی قرار نگرفته است در نسخه اصلاح شده حملات عربی یا فلسطینی برجسته شده و حرفی از خشونت‌های طرف یهودی در میان نیست.

کیلر گفت، وزارت آموزش و پرورش انگلیس این مسوولیت را دارد که کودکان کشورش را با نقش تاریخی انگلیس در عملیات طرد، تبعید و سرکوبگری مستمر در فلسطین آشنا کند. نقشی که از سال ۱۹۷۱ از زمان صدور اعلامیه بالفور شروع شد، اعلامیه‌ای که از ایجاد«کشور» برای ملت یهود در فلسطین حمایت می‌کند و در عین حال حقوق برابر عرب‌های فلسطینی که عملا در این کشور زندگی می‌کنند، نادیده می‌گیرد.

وی تاکید کرد، گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس ادعا می‌کنند کتب درسی فلسطین مملو از یهود ستیزی است اما تحقیقات مستقلی انجام و مشخص شد که در برنامه آموزشی فلسطین چنین محتوایی وجود ندارد.

کیلر گفت، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که اکثر محتوای کتب درسی فلسطین با استانداردهای یونسکو مطابقت دارد و در آن به صورت برجسته بر حقوق بشر تاکید شده است اما این نتایج مانع از این مساله نمی‌شود که گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی توصیف نادرستی از برنامه‌های آموزشی فلسطین نداشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها