کد خبر: 627196
تاریخ انتشار :

ارتش مصر: 89 تروریست را از پای درآوردیم

فارس/ ستاد کل نیروهای مسلح مصر با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن بیش از هشتاد تروریست خبر داد.

ارتش مصر: 89 تروریست را از پای درآوردیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ستاد کل نیروهای مسلح مصر با انتشار بیانیه‌ای، آخرین وضعیت عملیاتهای خود در شمال سیناء را شرح داد.

شبکه خبری روسیا الیوم ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، نیروهای مسلح مصر در راستای بیرون راندن عناصر تروریستی از مناطق راهبردی این کشور، موفق شدند ضربات پیاپی به آنان وارد کنند.

ارتش مصر خبر داد که  در جریان عملیاتهای اخیر خود موفق شده است ۸۹ تروریست تکفیری را در مناطق عملیاتی شمال سیناء از پای درآورد.

در این بیانیه آمده است، در پی درگیری با تروریستها، هشت نفر از نیروهای مسلح مصر کشته و زخمی شدند.

ارتش مصر همچنین تأکید کرد که به عملیاتهای خود برای ریشه‌کنی تروریسم در مناطق مختلف این کشور ادامه خواهد داد.

مسئولان مصری شامگاه گذشته گفتند که تروریست‌های داعش روز شنبه در شمال شبه جزیره سینا در یک عملیات کمین دستکم پنج نیروی امنیتی را کشتند.

به گفته مسئولان مصر، دست کم 6 نظامی دیگر در حمله به شهر «شیخ زوید» مجروح شده و به بیمارستان نظامی منتقل شده اند. این مقام‌ها افزودند که نیروهای امنیتی  مصر در این درگیری سه تروریست را کشتند.

مصر سالهاست که در قسمت شمالی شبه جزیره سینا با شبه نظامیان و تروریست‌ها می‌جنگد. خشونت و بی ثباتی در این کشور پس از برکناری «محمد مرسی» ، رئیس جمهور وقت مصر در میان اعتراضات سراسری ضد حکومتی شدت گرفت. تروریست‌ها حملات متعددی را در مصر انجام داده‌اند که عمدتا علیه نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس بوده است.

چندی قبل شاخه داعش در سینا یک مسیحی قبطی و دو عضو یک قبیله محلی را تیرباران کرد. داعش این جنایت خود را در یک ویدئو ۱۳ دقیقه‌ای ضبط و در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.  کلیسای قبطیان ارتودوکس مصر در بیانیه‌ای کشته شدن «نبیل حبشی سلامه» (۶۲) ساله توسط داعش را تسلیت گفت. نبیل حبشی سلامه پنج ماه پیش توسط عناصر داعش در شمال سیناء ربوده شده بود و داعش روز شنبه فیلم اعدام او را منتشر کرد.

کلیسای قبطیان مصر همچنین بر همبستگی کامل با تلاش‌های دولت مصر برای نابودی تروریسم تأکید کرد و افزود که چنین اقدامات تروریستی تنها عزم و اراده ما برای حفظ وحدت ملی را بیشتر می‌کند و در همین رابطه به نیروهای مسلح قهرمان و پلیس مصر درود می‌فرستیم. در فیلم منتشر شده همچنین عملیات اعدام دو جوان از قبیله محلی الترابین مشاهده می‌شد که در صحرا به ضرب گلوله کشته شدند. داعش این دو جوان را به همکاری با ارتش مصر متهم کرده بود.

فوریه ۲۰۱۸ ارتش مصر عملیات گسترده برای نابودی «ولایت سیناء» شاخه داعش در صحرای سینا را آغاز کرد. طبق آمارهای رسمی از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۹۷۰ تروریست و ده‌ها نیروی امنیتی مصر در صحرای سیناء کشته شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها