کد خبر: 627408
تاریخ انتشار :

بررسی تعطیلی سراسری امروز! / احتمال تعطیلی دو هفته‌ای کشور

وزیر بهداشت در نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کشور را داده بود و دیروز ایشان از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود. حالا این ستاد اعلام کرده که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای امروز بررسی می‌شود.

بررسی تعطیلی سراسری امروز! / احتمال تعطیلی دو هفته‌ای کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزانه بیش از ۳۵ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند، تعداد کشته‌ها به ۴۰۰ نفر در روز رسیده و معاون وزیر بهداشت هشدار داده تا یک ماه و نیم آینده آمار رسمی قربانیان کرونا به ۶۰۰ نفر در روز هم می‌رسد.

حالا وزیر بهداشت درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کشور را داده و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا هم اعلام کرده است پیشنهاد تعطیلی دو هفته کشور امروز ۱۲ مرداد بررسی می‌شود.

دو روز پیش، سعید نمکی در نامه‌ای به مقام رهبری نوشت: «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.»

نمکی در این نامه تاکید کرده که درخواستش تعطیلی و قرنطینه سراسری است و نه تعطیلی مانند تعطیلات شش روزه تهران که «همه رستوران‌ها و محل‌های کسب‌و‌کار باز بود. تعداد قابل توجهی به سفر، به‌ویژه استان‌های شمالی رفتند.»

دستور مقام رهبری برای تعطیلی دو هفته‌ای

یکروز پس از این درخواست، رهبری در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی بخاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد».

این دستور امروز بررسی می‌شود و احتمال دارد که قرنطینه سراسری در کشور اجرا و همه جا دو هفته تعطیل شود.

از ابتدای سال جاری، دو بار محدودیت‌های ۱۰ روزه در تهران و بسیاری از شهرها وضع شده است. هفته گذشته هم تهران به مدت شش روز تعطیل شد. اما در این سه بار تعطیلی، محدودیت‌های وضع شده اعمال نشد. نه گروه‌های شغلی غیرضروری تعطیل شدند و نه ادارات دولتی و خصوصی. رفت و آمدها در سطح شهر به قوت خود باقی بود.

حتی در تعطیلات شش روزه تهران، تعداد زیادی از مردم به سفر رفتند و اعمال جریمه یک میلیونی و ممنوعیت ورود و خروج از و به شهرهای قرمز اجرا نشد.

اما این بار وزیر بهداشت اعلام کرده که تعطیلی دو هفته‌ای تنها در صورتی می‌تواند در پیشگیری از کرونا موثر باشد که نیروهای نظامی و انتظامی تمام توان خود را به کار بگیرند و و برخورد محکمی داشته باشند.

اما در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا با این تعطیلی موافقت کند اما نتواند قرنطینه سراسری برقرار کند، احتمالا باید منتظر افزایش مسافرت‌های تابستانی و شیوع بیشتر کرونا بود.

حالا باید منتظر ماند و دید ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی درباره تعطیلی دو هفته‌ای کشور می‌گیرد و در صورت تصویب تعطیلی، قرنطینه سراسری از چه زمانی اجرا می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها