کد خبر: 622959
تاریخ انتشار :

خبرنگاران نامه نیوز گزارش می‌دهند؛

واکنش‌ها به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری

با وجودی که هنوز نتیجه رسمی انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده، بسیاری از فعالان سیاسی سیدابراهیم رئیسی را رئیس جمهور منتخب می دانند و نسبت به این مسئله دیدگاه های خودشان را بیان کردند.

واکنش‌ها به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: تا کنون دیدگاه های متنوعی درباره پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بیان شده که به شرح زیر است:

 

عباس عبدی

اصلاح طلبان خود را برای دوران سخت آماده کنند

عباس عبدی در باره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات دیروز، در روزنامه اعتماد نوشت:

در این انتخابات مجموعه آنان به دو گروه تقسیم شدند. برخی طرفدار رای دادن بودند و گروه دوم از این کار طرفداری نمی‌کردند.

گروه اول برای جلب نظر دیگران خیلی کوشید. تا اینجا مساله‌ای نیست، خیلی هم خوب است. گرچه حدس می‌زنم که نتیجه انتخابات چه خواهد شد، ولی مستقل از این حدس و گمان، نتیجه هر چه باشد، ضرورت دارد که دنبال فهم ماجرا بود و دنبال مقصر نگردید که جز تشدید اختلاف نتیجه دیگری ندارد.

البته نقد و تحلیل و فهم آنچه که در این انتخابات گذشت، بسیار ضروری است. به علاوه مستقل از اینکه حکومت چه سیاستی را در پیش بگیرد، بهتر است دوستان اصلاح‌طلب خود را برای یک دوران سخت سیاسی آماده کنند. دورانی که باید با نوعی پوست‌اندازی، هم از جهت نیروی انسانی و تشکیلاتی و هم از جهت رویکردها همراه شود. از این سرنوشت گریزی نیست. اجازه ندهید با اجبار فراوان تن به این نتیجه داده شود.

 

 اولین نفری باشید که به رئیسی تبریک می گوید

عطاءالله مهاجرانی خطاب به همتی نوشت:

 وزیر دولت اصلاحات از همتی خواست اولین نفری باشد که به رئیسی تبریک می گوید.

▪️آمارهای غیررسمی حکایت از پیروز شدن ابراهیم رئیسی در این دور از انتخابات دارد. در همین راستا عطاءالله مهاجرانی در توئیتی نوشت:

▪️فصل رقابت  تمام شد! 

‌امیدوارم به تبعیت از سنت حسنه جناب آقای ناطق نوری در سوم خرداد ١٣٧٦، دکتر همتی نخستین کسی باشد که پیروزی جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب را تبریک بگوید. بعد از فصل رقابت، کشور و ملت به فضای متعادل و با طمانینه نیاز دارد، تا مشکلات بسیار حل شود.

مهاجری

و حالا ۴ سال با ابراهیم رئیسی

 

 محمد مهاجری

رئیس جمهور سیزدهم انتخاب شد؛ سیدابراهیم رئیسی. اصرار دارم القاب و پیشوند و پسوندهایش را به کار نبرم.

به شخص او و تک‌تک رای‌ دهندگانش احترام می‌گذارم؛ هرچند به او رای نداده‌ام و برای این تصمیمم از نگاه اصولگرایانه حجت سیاسی دارم.

نه از یک ماه پیش که دست‌کم از یک سال قبل، با تحلیل و خبر، رئیسی را پیروز انتخابات ١۴٠٠ می‌دانستم و آن را بارها نوشته ام.و حالا این موفقیت را به او و هوادارانش تبریک می‌گویم.

از یک نگاه، اداره دولت سیزدهم آسان است. دولت و مجلس و دستگاه قضا و نهادهای قدرتمند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خارج از دولت، همسو شده‌اند و همه چیز روبه‌راه است. با پذیرش اف‌ای‌تی‌اف و پایان مذاکرات وین (که در هر دو مورد، خون دل‌هایش را دیگران خورده‌اند) بسیاری از امور روبه‌راه می‌شود. رسانه‌های پرشمار همچون صداوسیما و خبرگزاری‌های متعلق به نهادهای حاکمیتی و دولتی جملگی به خط می‌شوند و کامرانی‌های حکمرانی دولت سیزدهم را توی چشم و گوش مردم فرو می‌کنند.

رئیسی پیش از این گفته است به صورت مستقل به میدان آمده اما تاکنون حتی یک نفر که خارج از مااصولگراها باشد در جرگه نزدیکان او دیده نشده است؛ هرچند او گفته است ترکیب اعضای ستادش با دولتش فرق خواهد کرد، پیش‌بینی من آن است که جریان اصولگرا، به خصوص طیف مااصولگراها، چنین فرصتی را برای او فراهم نخواهد کرد. اگر رئیسی بتواند از «بیت» خود فاصله بگیرد شاید شانسی برای تحقق دولت مستقل بیابد.

و سخن آخر:

اگر زنده بمانم  و در فضای رسانه بتوانم نفس بکشم تا ۴ سال آینده منتقد صریح، بی‌ملاحظه، بی‌پروا، استوار و البته باانصاف و صادق و دلسوز و برادرانه برای سیدابراهیم رئیسی خواهم بود .

این، عرصه‌ای است برای آزمایش تحمل و حق‌پذیری او و نیز میدانی برای حق‌گویی و صراحت من.

موفق باشیم هردومان ان‌شاءالله

 

محسن رضایی

رضایی به رئیسی تبریک گفت

متن‌ پیام‌ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.

این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب میکنم.

پیام تبریک محسن رضایی به ابراهیم رییسی در شرایطی منتشر شد که هیچ آمار رسمی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجریان انتخابات اعلام نشده است.

تبریک همتی به رئیسی

همتی هم انتخاب رییسی را به‌عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

photo_2021-06-19_09-39-14

 

1085877_665

تبریک رئیس‌جمهوری به رئیس‌جمهور منتخب

حسن روحانی رییس جمهوری در  پیامی، پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

رییس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از حضور مردم و دقت مردم و زمان شناسی در این مقطع تاریخی تشکر کنم. تبریک میگویم به منتخب مردم اما چون رسما اعلام نشده آن را به تاخیر می اندازم اما منتخب معلوم است. انشالا 45 روز دیگر مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده خواهد گرفت

تبریک مرعشی به رئیس‌جمهور منتخب

ca526d34-be9d-4de4-aef2-1636c1a7b49a

 

قاضی زاده هاشمی

تبریک قاضی زاده به رئیسی

 

بیانیه دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم غیور و شریف ایران سلام؛

    بار دیگر شور و شعور مردم فهیم سرزمین ما حماسه آفرید و با لطف الهى سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش برگزار شد و على‌رغم شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت آحاد جامعه، گلایه‌مندی مردم از عملکرد دولتمردان فعلی و تبلیغات منفى رسانه‌هاى بیگانه، حضور گسترده و باشکوهى در پاى صندوق‌هاى رأى رخ داد که باید به چنین مردم هوشیار و وفادارى صمیمانه تبریک گفت و در برابر آنها سر تعظیم فرود آورد.

    بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدار آفرین را به رهبر معظم انقلاب اسلامی که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روز افزون به  ملت بزرگ ایران را خواستارم.

    در ادامه لازم می‌دانم نکاتی را به محضر شریف مردم ایران به ویژه جوانان عزیز عرض نمایم؛

  1. اینجانب به عنوان جوان‌ترین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با کسب اجازه از حضرت ولیعصر (عج) و ادای احترام به محضر حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) و همه شهیدان و ایثارگران سرزمینم، به پشتوانه عناصر علمی و تخصصی و به نمایندگی از جامعه نخبگانی جوان کشور پا به عرصه رقابت گذاردم و «گفتمان تحول در نظام حکمرانی» را مبتنی ضرورت نقش مردم در اداره کشور و جایگزینی نیروی جوان به عنوان عامل پیشرو و پیشران تحولات کشور مطرح نمودم. گفتمانی که داعیه‌دار تغییر رویکردها و برنامه‌های عدالت‌محور برای اجرای درست و دقیق گام دوم انقلاب اسلامی و استفاده صحیح از همه فرصت‌ها است و معتقد است که عبور از مسیر سخت پیش رو جز با ظرفیت و انگیزه نسل مدیریتی جدیدی از زنان و مردان جوان، خوش‌فکر و روزآمد میسر نیست.
  2. «گفتمان دولت سلام» گفتمانی مستقل از سایر گفتمان‌های موجود در این انتخابات و نه ذیل یا مشترک با آنان است، بر همین اساس آنان‌که به دنبال گزینه‌ای جوان در گام دوم انقلاب بودند و آنان‌که نا امید از تحول بوده و بنای رأی دادن نداشتند و کسانی که به دنبال گزینه‌ای به دور از حواشی و زد و خوردهای سیاسی می گشتند، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی را بهانه‌ی حضور خود در انتخابات یافتند. لذا اینجانب حسب 13 سال تجربه به‌عنوان نماینده مردم شریف در مجلس شورای اسلامی به‌منظور تحقق منویات ولی امر مسلمین به چند دلیل، بقاء در انتخابات را علیرغم پیش‌بینی برخی سوء برداشت‌ها برگزیدم؛ اولاً ایجاد فضای رقابتی، ثانیاً دعوت از سلایق مختلف و افزایش مشارکت، ثالثاً پیشگیری از وسوسه خروج از انتخابات توسط رقبای جریان انقلاب و به چالش کشیدن جمهوریت نظام با انتخابات یک نامزدی، رابعاً آشتی گلایه‌مندان وضع موجود با صندوق رأی، خامساً اطمینان به جوانان امیدوار به «گفتمان دولت سلام» از نمایشی و پوششی نبودن برنامه‌های تحول در نظام حکمرانی و سادساً احترام به رأی شورای محترم نگهبان که به یک جوان نسل سوم به‌عنوان یک رجل سیاسی اعتماد کرده بود.
  3. در اینجا وظیفه دارم از اعضای محترم شورای نگهبان که اینجانب را واجد صلاحیت نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تشخیص دادند تشکر کنم. همچنین موظفم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که فضای مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و برنامه­‌های نامزدها بوجود آورد سپاسگزاری نمایم. از عموم نمایندگان رسانه‌ها، چه رسانه­‌های مکتوب و چه رسانه­‌های مجازی که در ایام انتخابات با انتشار اخبار مربوط به اینجانب اطلاع رسانی مفید و سازنده­ کرده­‌اند نیز تشکر می­‌کنم.
  4. وظیفه­ خود می­‌دانم از عموم برادران و خواهرانی که در سراسر کشور در ستادهای انتخاباتی اینجانب صمیمانه و صادقانه تلاش کرده­‌اند یا در اجرای برنامه­‌های صدا و سیما مرا یاری نموده­‌اند سپاسگزاری کنم. از اینکه نمی­‌توانم با هیچ زبان و قلمی از عهده­ شکر محبت‌های آنان برایم از همگان پوزش می طلبم.
  5. ما بر این باوریم با اقبالی که بوجود آمده است، «گفتمان تحول در نظام حکمرانی» که  در  سطح  کارشناسی و نخبگانی بود، اکنون به بدنه اجتماعی رسوخ کرده و علاقمندان بسیاری دارد و چشم انداز روشنی خواهد داشت و ما و جوانان گام دوم انقلاب آن را تا اقبال حداکثری دنبال خواهیم کرد. لذا با هدف کمک به تحقق آرمان‌های نسل جدید دلبسته به دولت جوانان، برنامه‌ها و رویکردهای «دولت سلام» را که بیانگر فصل پروانگی انقلاب در گام دوم است را در اختیار دولت منتخب قرار می دهیم.

 

                                                                                       والسلام علی عبادالله الصالحین

                                                                                    سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی

                                                                                               ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰

 

خوشحالی وزیر احمدی نژاد

f84cc439-c093-4054-9dda-eb3f6f7d1846

 

قالیباف

تبریک قالیباف به رئیسی

در پیام رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور منتخب آمده است:

حضور ملت عزیز ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری، علیرغم نگرانی ها از شیوع‌ بیماری کرونا و دلخوری و گلایه‌مندی از ناکارآمدی‌ها به خصوص در مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار گرانی، نشانگر هوشمندی و درایت مردم در حفظ سرمایه ملی انتخابات و صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

توفیق حضرتعالی در کسب رای اکثریت ملت عظیم‌الشأن ایران را از صمیم قلب تبریک می‌گویم و معتقد هستم که باور راسخ حضرتعالی به پیروی از منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین کارنامۀ درخشان جنابعالی در عدالت‌محوری و حمایت از محرومین و مستضعفین و توفیقات شما در دستگاه قضا که موجی از امید و رضایت در بین مردم ایجاد کرد، نوید دهندۀ آینده‌ای درخشان برای ملت عزیز ایران خواهد بود. 

مجلس شورای اسلامی امید جدی دارد که در سایۀ هم‌افزایی قوۀ مجریه و قوۀ مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم آغاز شود

مهرعلیزاده

تبریک مهرعلیزاده به رئیسی

محسن مهرعلیزاده در پیامی انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را تبریک گفت./ایرنا

احمد توکلی

امروز، روز آشتی است

احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پیامی به ابراهیم رئیسی نوشت:

از یاوران پروپاقرص گرفته تا معترضانی که حتی با صندوق رأی قهر کردند، امروز، روز آشتی است. تنها مفسدان چپاولگر و ناموفق به توبه و جبران که از شفافیت و عدالت می‌گریزند، باید با آمدن شما، بر خود بلرزند./فارس

 

بیایید غر نزنیم و دنبال مقصر نگردیم

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره پیروزی سیدابراهیم رئیسی نوشت:

 آقای رییسی بیشترین رای را آورد و رییس جمهور شد. به ایشان تبریک میگویم.

حرفهای زیادی در ایام انتخابات زده شد وکارهای ناپسندی از سوی مراکزی به خصوص شورای نگهبان انجام شد.اما تمام شد.

 میزان آرای باطله، جدی بودن مردم در رساندن پیامشان بود.اما بیایید غر نزنیم. دنبال مقصر نگردیم.کری های بی حاصل نخوانیم.بیشتر احزاب سیاسی آمدیم تا مشارکت اضافه کنیم. اما نشد. عمده مردم نخواستند.

 زندگی روز مره تان را جاری نگه دارید.یک دست شدن حاکمیت یعنی پایان یافتن فضای کار شکنی های داخلی ومطالبه زندگی بهتر از یک حاکمیت هماهنگ.

 از آقای رئیسی تقاضا میکنم مثل قوه قضایی در ریاست جمهور فصل جددیدی  را باز کند و با کمک همه مردم به مقابله با سختی های اجرایی برخیزد.

 

آرزوی توفیق جهانگیری برای رئیسی

دکتر جهانگیری در پیامی نوشت:

حضور چشمگیر مردم در انتخابات نشانه احساس مسئولیت سیاسی نسبت به امروز و آینده کشور است. امیدوارم رییس جمهور منتخب در حل مسائل و مشکلات کشور و ترسیم آینده‌ای روشن توفیق یابد

حضور چشمگیر مردم در انتخابات نشانه احساس مسئولیت سیاسی نسبت به امروز و آینده کشور است و برای رئیس جمهور منتخب و نمایندگان برگزیده شهروندان در شورا‌های اسلامی شهر و روستا در حل مسائل و مشکلات کشور و ترسیم آینده‌ای روشن برای همه ایرانیان آروزی توفیق دارم.

 

دیدار روحانی با رئیسی

نخستین اظهارنظر رئیسی پس از پیروزی

اهم اظهارات رئیسی بعد از دیدار با روحانی در جمع خبرنگاران:

*در دولت جدید تلاش خود را برای بازکردن گره های کشور و معیشت مردم به کار خواهیم بست

*حتما با مجلس، نخبگان و صاحبنظران ، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره های کشور تلاش خواهیم کرد، به گونه ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است، افزون شود

*دولت و ملت در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دل نشینی داشته باشند

*در دولت جدید همه تلاش خود را برای بازکردن گره های کشور به ویژه در زمینه مشکلات معیشتی مردم به کار خواهیم بست

*از همه مردم عزیز کشور و نامزدهای محترم که با شوق و اشتیاق در تجلی انتخاباتی پرشور نقش آفرینی کردند، سپاسگزاری می کنم.

*به ویژه از نقش مقام معظم رهبری در ایجاد زمینه چنین حضوری که همه مردم و جمهور در شکل گیری دولت جدید نقش ایفا کنند، صمیمانه تشکر می کنم.

*امیدوارم حضور مردم پای صندوق های رای در کمک به دولت آینده بسیار نقش آفرین باشد/ باشگاه خبرنگاران

 

ارتباط+تصویری+رهبر+معظم+انقلاب+با+نمایندگان+تشکل_های+دانشجویی

رهبر انقلاب: فرصت خدمتگزاری را قدر بدانید 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران!

حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. در میانه‌ی عواملی که هریک به‌گونه‌ئی میتوانست مشارکت در انتخابات را کم‌رنگ کند، مناظر چشم‌نوازِ اجتماعات شما در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور، نشانه‌ی آشکاری از عزم راسخ و دلِ امیدوار و دیده‌ی بیدار بود. 

پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانیهائی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماهها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچیک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد.

اینجانب جبهه سپاس بر خاک میسایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شکر بی‌پایان میگزارم. به ملت ایران شادباش میگویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظائفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری میکنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.

لازم میدانم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دستگاههای حافظ امنیت و سلامت و رسانه‌ی پرتلاش ملی و نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که به‌نحوی به این آزمون بزرگ کمک کرده‌اند تشکر کنم.

به حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه که صاحب اصلی این کشور و این نظام است سلام عرض می‌کنم و درود میفرستم، علو درجات امام عزیز که سلسله‌جنبان حرکت عظیم ملت ایران بود و شهیدان والامقام را که برترین افتخارات کشورند، از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

تبریک شمخانی به رئیسی

e986be93-b1ca-43fc-904b-ba7ec0ef654c

 

168859644

ظریف: همه باید از  رئیسی حمایت و با او همکاری کنیم

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا به ترکیه رفته است، تاکید کرد: از این لحظه به بعد همه باید با سید ابراهیم رئیسی همکاری کنند زیرا اورئیس جمهور منتخب است. او شخصی عقلانی است و کشور را به خوبی اداره خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان درباره مذاکرات جاری در وین هم خاطرنشان کرد: مذاکرات وین به شکل خوبی درحال برگزاری است و به احتمال زیاد قبل از ماه اوت به توافق خواهیم رسید اما همچنان موانعی بر سر راه وجود دارد.

 

درخواست عارف از رئیسی

متن نامه محمدرضا عارف به رئیسی به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم 

حضرت آیت الله  جناب آقای سید ابراهیم  رئیسی 

با اهدا سلام و درود 

افتخار کسب اعتماد مردم به عنوان منتخب ملت در جایگاه ریاست  جمهوری ایران اسلامی را به جنابعالی،تبریک عرض می کنم. سرمایه اعتماد مردم ،که به حق یک امانت الهی است ،بر دوش جنابعالی قرار گرفته است. صمیمانه از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت شما را در راه دشواری که در پیش دارید، آرزومندم.

اکنون که مردم شریف ،نجیب و صبور ایران با تمامی مصائب و مشکلاتی که تحمل کرده اند و گلایه های به حقی که نسبت به وضعیت حاکم که اغلب نهادهای حاکمیت در بوجود آوردن آن سهیم هستند ، دارند با حضور در پای صندوقهای رای وظیفه ملی خود را به خوبی انجام داده اند ، نوبت به ساماندهی مشکلات کشور رسیده است که جز با همدلی وهمراهی و استفاده از همه ظرفیتها  محقق نخواهد شد و در این مسیر، تعامل مناسب بین دولت با همه اقشار مردم و جریانات مختلف سیاسی می تواند کمک کننده باشد.

امروز بواسطه عملکرد بد نهادهای نظارتی در بخش هایی از جامعه ،تلقی تلاش برای یکدست کردن حاکمیت ایجاد شده است. در این بین جنابعالی می توانید با مدیریت صحیح اجازه ندهید یک جریان اصیل سیاسی  بواسطه ایجاد محدویت های فراوان  خود را از عرصه سیاست ورزی حذف شده بداند که البته تلاش برای حذف یک جریان سیاسی تبعات ناخوشایندی برای حاکمیت در پی خواهد داشت.

اینجانب  از تمامی گروهها و جریانات سیاسی و سایر نامزدهای محترم سیزدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری درخواست می کنم که با حمایت همه جانبه از رئیس جمهور منتخب، برای برآورده شدن مطالبات به حق مردم که آرزوی همه ماست، همت کنند.

به امید فردایی بهتر برای همه ایرانیان

محمدرضا عارف

 

پیام تبریک مولوی عبدالحمید به رئیسی 

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی انتخاب رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور تبریک گفت.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برادر گرامی و ارجمند، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی - دامت توفیقاتهم -

منتخب مردم شریف ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری

السلام علیکم ورحمةالله وبرکاته؛

احتراما، انتخاب حضرتعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم با تدبیر و توانایی‌هایی که در حضرتعالی سراغ دارم، در راستای اجرای قانون اساسی، عدالت‌محوری و توجه به خواسته‌های عمومی و زدودن آثار رنج و خستگی از چهره ملت شریف ایران که در شرایط حساس به صحنه آمدند، در عرصه جدید خدمت به مردم عزیز موفق باشید. همچنین برای جنابعالی در راستای توجه به مطالبات اقوام و مذاهب که ضامن وحدت ملی و امنیت ‍‍‍‍‍پایدار است، آرزوی موفقیت می‌کنم.

و من الله التوفیق

عبدالحمید

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان

روایت کاملا متفاوت از رد صلاحیت علی لاریجانی

علی لاریجانی: جوانان عزیز به پیشرفت ایران بیندیشیم

علی لاریجانی در پیامی خطاب به جوانان پس از برگزاری انتخابات نوشت:

از همه‌ی آحاد ملّت بخصوص جوانان عزیز که علیرغم برخی گلایه‌ها به وظیفه مشارکت در تعیین سرنوشت ملّی عمل نمودند، سپاسگزارم.

همه با اتحاد و فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه به پیشرفت ایران اسلامی بیندیشیم.

بنده‌ی خدا؛ علی لاریجانی

 

علی‌اکبر صالحی پیروزی رئیسی را تبریک گفت

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی ''حضور مقتدرانه آحاد ملت قهرمان و حماسه آفرین ایران اسلامی در انتخابات 28خردادماه و انتخاب حضرت آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران'' را تبریک گفت./ایسنا

 

تبریک فتاح به رئیسی 

سید پرویز فتاح خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی نوشت:

ملت ایران در روزی که دشمنان تمام تلاششان را بکار بسته بودند تا با موج‌سواری بر گلایه‌های اقتصادی و معیشتی، مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند، با حضور معنادارشان شگفتی‌ساز شدند.

حضور مردم برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، نعمت بزرگی است که شکرانه آن چیزی جز خدمت مخلصانه نیست.

اعتماد مردم به جنابعالی، بزرگترین توشه برای مسیر سخت آینده در جهت تغییر شرایط به نفع مردم و خصوصاً مستضعفان و بالندگی بیشتر ایران اسلامی است.

 

تبریک آیت الله جنتی به رئیسی

در پی حضور غرورآفرین مردم در انتخابات 28 خرداد، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب این حماسه ملی را تبریک گفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها