کد خبر: 627788
تاریخ انتشار :

در دیدار رئیس جمهور و رئیس مجلس گینه بیسائو مطرح شد

تاکید رئیسی بر فعال شدن ظرفیت‌های همکاری با قاره آفریقا

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت توسعه روابط با قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دولت جدید، با جدیت تمام ظرفیت های همکاری با کشورهای آفریقایی فعال خواهد شد.

تاکید رئیسی بر فعال شدن ظرفیت‌های همکاری با قاره آفریقا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار «سیپر ینو کاساما» رئیس مجلس ملی گینه بیسائو،   با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ظرفیت های مادی و نیروی انسانی ارزشمندی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی و از جمله گینه بیسائو را در راستای منافع متقابل پیگیری خواهد کرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: غربی ها عمدتا بدنبال بهره برداری از منابع و ذخایر قاره آفریقا هستند و در مقابل نه تنها به توسعه و رفاه مردم آن کمک نمی کنند بلکه سیاست عقب ماندگی کشورهای آفریقایی را با شدت پیگیری می کنند اما جمهوری اسلامی بعنوان دوست و شریک واقعی و در راستای منافع مشترک، بدنبال استقلال و پیشرفت مردم این قاره است.

رئیس جمهور همچنین اهمیت روابط پارلمانی را در روند توسعه روابط دو کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر پارلمان های دو کشور رابطه و همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند بدون تردید مسیر توسعه روزافزون روابط دو جانبه نیز هموارتر خواهد بود.

سیپر ینو کاساما رئیس مجلس ملی گینه بیسائو نیز در این دیدار سخنرانی دکتر رئیسی در مراسم تحلیف را بسیار ارزشمند دانست و گفت: گینه بیسائو و تمام کشورهای آفریقایی حامی چنین رویکردهایی هستند و از دیدگاه های مطرح شده استقبال می کنیم.

رئیس مجلس ملی گینه بیسائو با تاکید بر اهتمام کشورش به توسعه سطح روابط با ایران اظهارداشت: معتقدیم تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران حتما باید رفع شود و ادامه آن امکان پذیر نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها