کد خبر: 628034
تاریخ انتشار :

علیرضا زاکانی استعفا داد + جزئیات

عضو هیئت رئیسه مجلس از تقدیم استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

علیرضا زاکانی استعفا داد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس از تقدیم  استعفا  ی علیرضا  زاکانی  نماینده قم به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

وی افزود: طبق شنیده ها پس از اینکه اعضای شورای شهر تهران رسما آقای زاکانی را به عنوان شهردار انتخاب کردند ، وی تقاضای استعفایش را تقدیم رئیس مجلس کرده است.

عضو هیئت رئیسه  مجلس  با اشاره به ماده 91 آیین‌نامه داخلی مجلس ، عنوان کرد:نماینده‌ای که می خواهد استعفا دهد  ، باید تقاضای  استعفا  خود را به صورت مددل نوشته و تقدیم رئیس مجلس کند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: رئیس مجلس استعفا نامه نماینده را در اولین جلسه علنی بدون قرائت متن اعلام کرده و رسیدگی به آن در دستورکار جلسات علنی هفته آینده قرار می‌گیرد.

وی در توضیح نحوه بررسی استعفا نامه یک نماینده در جلسه علنی، گفت: ابتدا تقاضای استعفا در جلسه علنی قرائت می‌شود و سپس شخص متقاضی استعفا یا یک نماینده دیگری که تعیین می‌کند حداکثر به مدت نیم ساعت از استعفا دفاع می‌کند بعد مخالف و یا مخالفین هم 30 دقیقه اظهار نظر می‌کنند و در نهایت رأی‌گیری به عمل آمده و چنانچه تصویب شود از طریق رئیس مجلس به وزیر کشور اعلام می‌شود.

نماینده شاهین‌شهر اظهار داشت: لذا طبق آیین‌نامه احتمالا تقاضای استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم در جلسه علنی فردا سه‌شنبه اعلام وصول شده و در جلسات هفته آینده به آن رسیدگی می‌شود.

منبع: تسنیم

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها