کد خبر: 622810
تاریخ انتشار :

شورای نگهبان اعلام کرد؛

درصورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت رای‌گیری دستی انجام شود

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه های انتخابیه، رای گیری به صورت دستی انجام شود.

درصورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت رای‌گیری دستی انجام شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

براساس این اطلاعیه شورای نگهبان در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه های انتخابیه، رای گیری به صورت دستی انجام می شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم در این زمینه اظهارداشت: مردم می‌توانند در کنار هزاران ناظر مردمی شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی آن را از طریق ‎سامانه مردم ناظر به صورت مستقیم به این شورا اعلام کنند.

استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت به معنی تمام الکترونیکی شدن فرایند رأی‌گیری نیست بلکه تنها اصالت رأی‌دهندگان، صدور شناسه رأی و ساز و کار پیشگیری از برخی تخلفات رأی‌دهندگان که در قانون پیش‌بینی‌شده است همانند رأی تکراری یا سو استفاده از اسناد هویتی دیگران است و نوشتن رأی همچنان با شیوه قدیمی و صدور تعرفه انجام می شود.

سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) از ساعت هفت صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت. براساس اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها